Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1348474

Topicstarter
Mijn vraag

Hoi! ik ben Lois, 24 jaar en ik studeer dit jaar af aan de kunst academie. Nu wil ik heel graag voor mijn eindexpositie als onderdeel van mijn installatie iets bouwen, namelijk:

Een simulatie van het uploaden van je brein.
Dus hoe ik dit voor me zie is dat er een persoon onder een kap gaat zitten (deze bouw ik zelf) hierin wil ik motion detectors, of warmte/hardslag etc. detectoren plaatsen waardoor er een filmpje op een iPad gaat afspelen. (dit filmpje monteer ik ook zelf, waarbij de snelheid van de hardslag of de warmte o.i.d beïnvloed hoe snel het filmpje zich afspeelt of welke soort foto's of video beelden het laat zien zodat het simuleert dat het je hersenen "leest" en upload.

Ik weet hier heel weinig van af, mijn docent zij dat dit mogelijk is en betaalbaar (met de horloges die je hardslag lezen en maar een paar tientjes kosten)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

groetjes,
Lois :) :) :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
Wat heb je zelf al gevonden? Er zijn inderdaad een rits van gadgets die van alles meten, soms meerdere dingen tegelijk

warmtecamera, fitbit met hartslag, bewegingssensor etc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Kunstacademie is een woord. Maar enfin, creatieve geesten enzo.

Maar wat is nu precies je vraag?

Je schetst hier een soort bierviltje-niveau iets, en verwacht nu dat wij dat even lekker uitdokteren voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 10:12
Maar wat wil je nou meten? Je hebt het over een 'simulatie van het uploaden van je brein'. Ik denk dan direct aan het meten van hersenactiviteit oid door middel van een EEG.

Vervolgens begin je over een hartslag (is met een t trouwens) meten, motion detecters enz. Wat heeft dat te maken met hersenactiviteit. Wat hierboven wordt gezegd: je moet nog goed uitzoeken wat je werkelijk wilt.

Je hebt nu enkel een hersenspinsel, geen aanzet voor een afstudeerproject oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Op de Dutch Design Week zijn enkele exposanten geweest die dingen met robots en het meten van hersengolven konden doen. Zoek daar eens wat uit, en benader eens wat organisaties.

Zo heb ik daar enkele jaren geleden met mijn hersenen een robot bestuurd waarvan de sensoren mijn hersenactiviteit konden meten .En zodra ik mijzelf sterk concentreerde ging die robot in de gevechtshouding.

Een beetje het begin van de ontwikkeling die je halverwege in de film Chappie zag, zeg maar :)

[ Voor 47% gewijzigd door AW_Bos op 04-03-2020 12:58 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:46
Misschien is het een idee om eens naar een elektrotechniek opleiding te stappen. Daar kun je misschien iemand vinden om mee samen te werken. Als je duidelijk opstelt wie wat doet enzo moet dat goed te verantwoorden zijn voor je docenten. Kun je misschien ook een heel stuk uitgebreider werken dan gehoopt (maar klein beginnen). Studenten inhuren of mogelijk een samenwerking waar je beiden wat aan hebt qua studie. Maar wel heel goed vastleggen hoe en wat, met uitdrukkelijke toestemming van beide opleidingen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dat ik kritisch ben; een "filmpje" van je hersenen is niet echt nieuw / kunst / uniek aangezien het al sinds films als Frankenstein "gedaan" wordt.

Ik vraag me een beetje af of de creativiteit van jou, als individu / artiest, wel duidelijk is voor de afstudeercommissie als je "de zoveelste film" kopieert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de reacties! Ik snap dat ik chaotisch en niet goed voorbereid overkom.

Mijn hele afstudeer project gaat over de toekomst geïnitieerd vanuit de wetenschap, dit zou een klein voorbeeld zijn van wat er gebeurd, want misschien is het voor vele van jullie al oud nieuws echt een hele hoop mensen zijn hier niet van op de hoogte.. en ik hoop dat op mijn manier in beeld te brengen.

Ik ben heel bewust van het feit dat mijn talenten niet in de technologie liggen, gewoon middelmatige generatie Z kennis. Ik weet nog niet goed waar ik nou precies op moet zoeken vandaar dat ik uitreik naar jullie!

Een elektrotechniek opleiding had ik wel aan gedacht maar hoe bereik je deze tak van studie zonder connecties in die wereld, hebben jullie misschien voorbeelden van opleidingen in Amsterdam (en omstreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BFmango schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:54:
Kunstacademie is een woord. Maar enfin, creatieve geesten enzo.

Maar wat is nu precies je vraag?

Je schetst hier een soort bierviltje-niveau iets, en verwacht nu dat wij dat even lekker uitdokteren voor je?
Absoluut niet, misschien dat iemand een tip kon geven waarmee ik verder kan maar ik ben verloren in het wereld-wijde-web en heb een startblok nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:20

BCC

https://www.adafruit.com/ lijkt me een goed startpunt - pak iets waarvan je denkt dat het er cool uit ziet en soldeer het in elkaar. Genoeg youtube filmpjes en voorbeelden te vinden.
Anoniem: 1348474 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:31:
Een elektrotechniek opleiding had ik wel aan gedacht maar hoe bereik je deze tak van studie zonder connecties in die wereld, hebben jullie misschien voorbeelden van opleidingen in Amsterdam (en omstreken)
[opa-modus]Toen ik nog Informatica studeerde hadden we een project samen met de Kunst Academie die er naast zat. Tof om elkaars werelden te leren kennen, maar daar heb je helaas nu niets aan[/opa-modus] De studievereniging is misschien wel een goede ingang hiervoor?

[ Voor 77% gewijzigd door BCC op 04-03-2020 13:55 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:46
Anoniem: 1348474 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:31:
...

Zoek een uni of hbo, kijk op de site of het iets lijkt. Bel met het secretariaat en vraag met wie je contact op moet nemen vanuit de opleiding. Of ga langs, dat maakt wegwuiven veel lastiger en het laat zien dat je serieus bent. De uitdaging zit het meestal niet in het niet willen of kunnen, maar mogen van de beide examencommissies. Die moeten zich uitspreken over het wel/niet accrediteren van studiepunten voor zoiets. Of, als je alleen inhuurt, je eigen EC over hoe je werkverdeling is. En heel belangrijk, hoe verloopt je beoordeling als je inhuur/partner het verprutst? Hoe toon je aan dat je er alles aan gedaan hebt het wel goed op te leveren? (Vinger aan de pols houden, regelmatig verslag uitbrengen, bijsturen als het nodig is en vooraf een deadline hebben waarop je een go/no-go geeft. En natuurlijk wat dan je plan is. Ga je het met een ander opnieuw proberen in minder tijd, heb je een alternatief dat je zelf kunt regelen tijdens je presentatie?)
Overigens kan iets als Embedded Software Engineering ook passen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
Wat weet je allemaal van code en techniek?

Want er komt wel wat code schrijven bij om een snelheid van een filmpje af te stellen op een hartslag.

Voor het lezen heb je neural network/brain waves nodig die daarbij ook programmeren nodig heeft want niet iedereen zijn hersenen zijn hetzelfde (zal niet de goede termen zijn maar gooi in de goede richting)

Het is allemaal cool in gedachten, maar vraag me af of je voor kunst niet een beetje te ver uitrekt met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:59
Erazher schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:46:
Wat weet je allemaal van code en techniek?

Want er komt wel wat code schrijven bij om een snelheid van een filmpje af te stellen op een hartslag.

Voor het lezen heb je neural network/brain waves nodig die daarbij ook programmeren nodig heeft want niet iedereen zijn hersenen zijn hetzelfde (zal niet de goede termen zijn maar gooi in de goede richting)

Het is allemaal cool in gedachten, maar vraag me af of je voor kunst niet een beetje te ver uitrekt met dit?
Het neurale netwerk lees je juist uit :-)

Afspelen op variabele snelheid lijkt me niet zo lastig, je kan een scriptje bv mplayer laten starten met een speed=... optie erbij. Die snelheid bepaal je uit de hartslag en die je meet met een arduino of raspberry pi.

Aan @Anoniem: 1348474 je zou Anouk Wipprecht eens kunnen googlen, die maakt kleding met sensoren en robotica erin die op de draagster en omgeving reageren. Misschien leuk om inspiratie op te doen. Ik heb een lezing van haar bij gewoond vorig jaar, op de ICRA in Montreal, zij doet erg mooie dingen op het snijvlak kunst en robotica/AI/automatisering.

[ Voor 6% gewijzigd door durian op 04-03-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1348474 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:50:
Mijn vraag

Hoi! ik ben Lois, 24 jaar en ik studeer dit jaar af aan de kunst academie. Nu wil ik heel graag voor mijn eindexpositie als onderdeel van mijn installatie iets bouwen, namelijk:

Een simulatie van het uploaden van je brein.
Dus hoe ik dit voor me zie is dat er een persoon onder een kap gaat zitten (deze bouw ik zelf) hierin wil ik motion detectors, of warmte/hardslag etc. detectoren plaatsen waardoor er een filmpje op een iPad gaat afspelen. (dit filmpje monteer ik ook zelf, waarbij de snelheid van de hardslag of de warmte o.i.d beïnvloed hoe snel het filmpje zich afspeelt of welke soort foto's of video beelden het laat zien zodat het simuleert dat het je hersenen "leest" en upload.

Ik weet hier heel weinig van af, mijn docent zij dat dit mogelijk is en betaalbaar (met de horloges die je hardslag lezen en maar een paar tientjes kosten)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

groetjes,
Lois :) :) :)
Ik denk zelf dat dit weinig te maken heeft met een opleiding aan de kunstacademie. Is dit een afstudeeropdracht, of heb je dit zelf bedacht ? kortom, iets te ver weg uit de' richting ' die jij doet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Anoniem: 1348474 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Absoluut niet, misschien dat iemand een tip kon geven waarmee ik verder kan maar ik ben verloren in het wereld-wijde-web en heb een startblok nodig.
Het idee is volgens mij erg leuk. De uitvoering komt best wat techniek bij kijken.
Ik denk dat het handig is om bij 1 sensor te beginnen. Bijv. de hartslag. Ik denk verder dat het handig is :
  • Basis Python kennis op te doen.
  • Hier te kijken: https://www.google.com/am...iten-op-raspberry-pi/amp/ Dan kan je een hartslag sensor uitlezen mbv een raspberry pi.
  • Vervolgens moet je de meetwaarden nog transporteren naar het apparaat waar je het op wilt weergeven. Dat kan simpel met mqtt bijvoorbeeld.
  • Vervolgens moet je nog zorgen dat op het weergave apparaat een programma gaat draaien dat adhv de sensor waarden en een filmpje iets moois doet... Python met OpenCV kunnen hier goed van pas komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:15
Eigenlijk wil je een datastroom die veroorzaakt wordt door het lichaam van de bezoeker? Daar is vast wat mee te verzinnen:

YouTube: Man breathing and coughing, schlieren <-- schlieren beelden van de gebruiker. Is echter niet heel compact neer te zetten
YouTube: THEREMIN - Over The Rainbow <-- Theremin. veranderingen in een electromagnetisch veld meten.
YouTube: Human Detection via Remote-PPG (Auto-RoI for camera-based heart-rate... <-- hartslagbepaling aan de hand van videobeelden? De vraag is hoe robuust dat te krijgen is.
YouTube: Eye blink detection with OpenCV and Python Demo #1 <-- knipper-detectie algoritme.

vast iets leuks mee te doen. De uitdaging wordt om het robuust te krijgen, en iets te kiezen wat tegen relatief lage kosten te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
super super super bedankt! ik ga hard werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit heeft weining met Macs & Software te maken, en Modding, Mechanica & Elektronica lijkt me een betere plek, dus een move die kant op. Daarnaast heb ik de topictitel gewijzigd van "help mij met mijn afstudeer project" naar "Afspeelsnelheid film afhankelijk maken van lichaamsfuncties" zodat het wat beter de lading dekt (betere suggesties welkom via een topicreport).

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 04-03-2020 14:10 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1