Toon posts:

[Ziggo] Connect Box vervangen voor NetGear

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is get mogelijk om het modem geleverd door Ziggo de Connect Box te vervangen door bijvoorbeeld het Netgear CM1200 kabel modem?

https://www.netgear.com/h...odems-routers/CM1200.aspx

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2020 12:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:56
*knip*. Wannabe mod reactie.

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 04-03-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:09:
Is get mogelijk om het modem geleverd door Ziggo de Connect Box te vervangen door bijvoorbeeld het Netgear CM1200 kabel modem?

https://www.netgear.com/h...odems-routers/CM1200.aspx
Thuis heb ik een Ziggo Modem, en met Ziggo gebeld om deze in Bridge modus te laten zetten. Hierna een kabel naar mijn Nighthawk gelegd en deze geconfigureerd. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@corporalnl Ik heb dit wel degelijk gedaan Ziggo levert een signaal met de docsis 3.0 specificatie in de toekomst moet dit 3.1 gaan worden via Ziggo. Na gesproken te hebben met Ziggo vertelde ze mij dat zij niet kunnen activeren of iets dergelijks, wat zij waarschijnlijk bedoelen is dat zij geen remote ondersteuning kunnen bieden. Ik vraag hier gewoon of iemand ervaring heeft met het gebruik van een ander modem dan de connect box.

@Hoolz14 Bedankt voor je reactie! Je zou eventueel ook zelf in kunnen loggen op je connect box en dit zelf doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2020 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03
Nee, Ziggo gebruikt nu nog EuroDOCSIS 3.0 en het modem wat je aanhaalt heeft DOCSIS 3.0. Dat is niet compatibel met elkaar.

Daarnaast moet je een modem door Ziggo laten activeren en dat doen ze niet. Je krijgt van Ziggo een modem en daar moet je het mee doen. Je kunt hem wel in bridge zetten en je eigen router gebruiken.

*knip*. Wannabe mod opmerking.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 04-03-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:56
@Verwijderd Dat was niet duidelijk in je topicstart. Meer info helpt, eigen inzet wordt hier namelijk wel verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:25:
@corporalnl Ik heb dit wel degelijk gedaan Ziggo levert een signaal met de docsis 3.0 specificatie in de toekomst moet dit 3.1 gaan worden via Ziggo. Na gesproken te hebben met Ziggo vertelde ze mij dat zij niet kunnen activeren of iets dergelijks, wat zij waarschijnlijk bedoelen is dat zij geen remote ondersteuning kunnen bieden. Ik vraag hier gewoon of iemand ervaring heeft met het gebruik van een ander modem dan de connect box.

@Hoolz14 Bedankt voor je reactie! Je zou eventueel ook zelf in kunnen loggen op je connect box en dit zelf doen.
Als het überhaupt iemand ooit gelukt is, dan enkel bij een modem wat door Ziggo zelf is uitgegeven

V.w.b. die laatste opmerking, dit is afhankelijk van, of je in fUPC (ja) of fZiggo (nee) gebied zit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MediaZoo Bedankt voor je reactie dit is exact wat ik wilde horen. Ik had veel gezocht online, maar kon geen uitsluitsel vinden. Zelf heeft Ziggo het over DOCSIS3.1 geen EuroDOCSIS, maar vooral de activatie is dus belangrijk begrijp ik.

https://community.ziggo.n...csis-3-1-in-utrecht-30138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:25:

Dit verschilt per modem van Ziggo, bij mij was dit niet mogelijk en moest ik echt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd zoals andere ook al aangaven is het handig om in je openingspost zoveel mogelijk informatie te verwerken. Zodat wij niet hoeven gokken wat je zelf al gevonden en gedaan hebt. Daarnaast voorkomt het dat we met dezelfde oplossingen aankomen.

Voor nu is de vraag al beantwoord, maar let daarop bij het aanmaken van een volgend topic.

Verder heb ik je titel nog even wat opgepoetst.
Pagina: 1