Raad voor nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duffy Duck
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-09-2020
Hallo beste mensen,
Mijn Telenet modem staat in de garage , daar het bereik in mijn appartement op de eerste verdieping slecht was heb ik daar in de eetplaats een Router Asus RT-AC88U geplaatst. In deze living is de ontvangst nu optimaal. Maar in de ander plaatsen heb ik slecht tot geen ontvangst. De verste plaats is 12 meter ver , wat op zich toch geen probleem zou mogen geven. De muren zijn niet dik , geen beton geen staal of wat dan ook en ik laat alle deuren binnen het appartement open.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen ? Is mijn router niet sterk genoeg , zijn er betere routers ? Zou Mesh een oplossing kunnen bieden ? De bedoeling is dat ik zowel kan surfen als Netflix bekijken.
Zijn er betere Asus routers of betere merken ?

Graag raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je telenet modem terug en zet de Asus bedraad in als Acces Point elders in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duffy Duck
Het probleem is dat ik huurder ben. de Telenet modem zit in een afgesloten kast. Waar ik niet in kan. Dat is hier in appartementsgebouwen verplicht door Telenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat je een Asus ervoor in de plaats hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
Nee dat zegt ie niet.

Maar @Duffy Duck je kan dus niet bij de modem van telenet, want dan zet je wifi aan en zet je zoals @Verwijderd zeg je asus verderop.

Is voldoende als ik lees hoe je huis verder is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 21:40

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:55:
Je zegt dat je een Asus ervoor in de plaats hebt gezet?
Bovenstaande lijkt inderdaad wat warrig omschreven.

Hij geeft aan dat zijn Asus in de eetkamer staat.(Al wel in accesspoint stand dan ?)
Het modem van telenet staat nog in de afgesloten kast.

De probleemstelling die OP beantwoord wil hebben is volgens mij:
Klopt het dat mijn asus router/AP de 12 meter bereik niet kan halen ? En hoe los ik dit probleem eventueel op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duffy Duck
Nee De Telenet modem staat in de garage, van daaruit loopt in de muur een kabel naar de eerste verdieping , waar ze een stekker geplaatst hebben. Daar heb ik mijn Asus router op aangesloten. Nu heb ik in die plaats een zeer goede verbinding , maar in de rest van het appartement is het slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duffy Duck
Is Asus een goed merk of is er beter ?
Ik had wat opzoek werk gedaan en er zijn nogal veel positieve reviews betreffende de TP Link Deco M9 die uit 3 toestellen bestaat en de Asus Ai Mesh WLAN System RT-AX92U , bestaande uit 2 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02

lier

MikroTik nerd

Beter WiFi bereik krijg je door meerdere accesspointste te gebruiken. Sterker heeft geen nut (als je met een groep mensen bent, heeft het ook geen nut om allemaal te gaan schreeuwen als je elkaar niet kan horen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duffy Duck
"Beter WiFi bereik krijg je door meerdere accesspoints te gebruiken" daar dacht ik ook aan . Welke zou een goede zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:59
Surfen en netflix kijken moet kunnen met een elcheapo router, je geeft aan dat je geen gewapend beton oid hebt gewoon simpele muren, dan moet 12 meter echt geen probleem zijn voor die asus om een 100+ mbit te halen, maar je geeft aan dat netflix (20mbit max?) al een probleem is. Er klopt dan iets niet.

Een mesh systeem van 400 euro of weer een nieuwere generatie router a 150-300 aanschaffen kan best helpen maar je hebt al gewoon goed bruikbare apparatuur. Je huidige router hoort gewoon te voldoen. Op welk apparaat 'ontvang' je de WiFi?

[ Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-03-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duffy Duck
De Wifi komt via de Asus router in de Living , daar heb ik de maximale ontvangst (5 streepjes)
Netflix op TV in de LIving is ook via Asus , daar ook perfecte ontvangst.

In de plaats daar naast is internet en Netflix tv zwakker maar werkt .
In de plaats daar achter (12 meter) geen internet signaal te zwak , en Netflix tv rechtstreeks via de garage , heel bizar want daar is dan voor de tv het signaal zeer sterk. Ik heb daar ook internet op de garage geprobeerd maar geen signaal.
Het is alsof de ontvanger in de tv veel sterker is dan die in mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 20:30
offtopic
woon je dan in een studentenflat oid ?
het is niet de gewoonte dat de telenet modem in de garage staat

ontopic : heb je een utp op de plek waar de wifi niet ok is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
Begrijp ik goed dat het signaal garage sterker is dan aan de andere kant van het huis, draai hem eens om?
maar een simpel wifi repeater van 20 á 30 eu kan halverwege in huis in een stopcontact al wel wifi doorgeven aan de rest van het huis hoor.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duffy Duck
Neen ik huur een groot appartement , en iedereen hier in de buurt heeft de Telenet modem in de garage.
Dat stond hier reeds bij de huur. Ik mag hier ook geen grote werken doen van de huisbaas, ook geen gaten boren.

Ik wou alleen weten of er krachtiger routers bestaan of een router met mesh de oplossing zou kunnen zijn ?
Pagina: 1