Toon posts:

amd tbird 1400 idle & stressed +-70 graden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn amd tbird 1400 266fsb is idle en stressed +-70 graden. Er zit een "Just cooler" op (p-8000 for AMD k7-1.5Ghz & up , staat erop) Is die temp normaal zeker omdat ie idle en stressed dezelfde temp is volgens "asus pc probe".

En als het perongeluk een 1400 200fsb(dus verkeerde aan me gegeven in winkel) is die ik dus op 133fsb heb gezet word ie dan warmer(daarom +-70 graden), omdat ie dan 33mhz te hoog staat?

enig idee?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
er zijn toch geen 1,4 Ghz op 100 FSB (200 FSB)?

temp is wel hoog ja

gebruik eens MBM kan je vinden in de meuktracker

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 02:40 schreef Simon2 het volgende:
En als het perongeluk een 1400 200fsb(dus verkeerde aan me gegeven in winkel)
Dat kun je op de core zien

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen proggies die laten zien wat je proc officieel is, en hoe ie geklokt staat.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
WCPUID

meuktracker

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 15:10

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb zelf ook een officiele AMD machine.
Ik heb nu een AMD 1,4 ghz met ook de koeling die jij noemt.
Bij mij leverde dat ook temperaturen op van 70 graden. Bij 71 graden hield die van mij ermee op (beveiliging).
Omdat dit nogal frequent voorkwam heb ik mun pc maar ff terug gedaan naar de winkel. Ze hebben er nu voorin ook een fan bijgeplaatst om de luchtstroom een beetje op gang te brengen ... en nu gaat het prima.
Mijn processor wordt nu zo'n 65 graden bij 100% belasting.
Perfect dus !

Het probleem is wel, dat ik nergens kan vinden hoe warm de processor nou werkelijk mag worden. Ook op de AMD site kan ik er niks over vinden .... is er iemand die dat weet :?

Wessie

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op zaterdag 04 augustus 2001 10:44 schreef Wessie het volgende:
Bij mij leverde dat ook temperaturen op van 70 graden. Bij 71 graden hield die van mij ermee op (beveiliging).
Omdat dit nogal frequent voorkwam heb ik mun pc maar ff terug gedaan naar de winkel. Ze hebben er nu voorin ook een fan bijgeplaatst om de luchtstroom een beetje op gang te brengen ... en nu gaat het prima.
Perfect dus !

Het probleem is wel, dat ik nergens kan vinden hoe warm de processor nou werkelijk mag worden. Ook op de AMD site kan ik er niks over vinden .... is er iemand die dat weet :?

Wessie
90 graden algemeen bekend

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 10:44 schreef Wessie het volgende:
Perfect dus !

Wessie
Hee Wessie, heb je het systeem misschien ook bij computerland gekocht net zoals ik dus.

ps. is die fan voorin de pc kast geplaatst voor de zuiging van de lucht?

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:47

me1299

$ondertitel

Mijn 1400 wordt ongeveer 52graden stressed en bij die temp begint hij al lichtelijk onstabiel te raken, dus 70 graden is echt hels voor je cpu. Gaat de levensduur echt massaal achteruit.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
idd, 65 graden stressed is dus echt niet perfect! een vriend van me heeft ook een 1400@1550 en die wordt met zown dragonorb maar 50 graden 100% stressed
je hebt toch echt iets fout gedaan

P.S. ja, er zijn 100MhzFSB 1400Mhz amds

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Ik heb een AMD Athlon 1200, en dat kreng wordt ook ergens rond de 65 a 70 graden warm.

Maar ik maak me d'r allang niet meer druk over.. dat ding heb ik nou al vanavond december vorig jaar, en hij doet 't nogsteeds prima.

Wat ik alleen een keertje wil proberen is em op 1400 Mhz te krijgen.. maargoed.. daarvoor weet ik te weinig van OC'en.

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 17:38 schreef cappie het volgende:
Ik heb een AMD Athlon 1200, en dat kreng wordt ook ergens rond de 65 a 70 graden warm.

Maar ik maak me d'r allang niet meer druk over.. dat ding heb ik nou al vanavond december vorig jaar, en hij doet 't nogsteeds prima.

Wat ik alleen een keertje wil proberen is em op 1400 Mhz te krijgen.. maargoed.. daarvoor weet ik te weinig van OC'en.
Mijn Athlon 1.2ghz wordt nu stressed ook 67C, maar ik zal eens proberen 1 (of 2) extra systeem koelers erin te zetten...

verder weet ik ook niet veel van overklokken, maar ik heb hem nu wel op 1.4ghz lopen, gewoon ff in de bios die multi nogwat omhoog doen (heb zelfs het voltage van 1.775 verlaagd naar 1.725) that's it
maar wat ik wel vaag vindt is dat mn stressed temp van 1.4 gelijk is als 1.2 ghz :?

ach zal wel :9

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 12:09 schreef ELD het volgende:

[..]

90 graden algemeen bekend
10 tot 15% marge aanhouden, ook algemeen bekend

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
Zeker een Asus A7A of A7V,

Bij deze boarden is het normaal als de cpu
60 -65 graden is, en vergeet niet het is warm

ik heb een fan die in me kast blaast :)

temp nu max 60

ehhh.. noppes

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 17:57 schreef Thc_Nbl het volgende:
Zeker een Asus A7A of A7V,

Bij deze boarden is het normaal als de cpu
60 -65 graden is, en vergeet niet het is warm

ik heb een fan die in me kast blaast :)

temp nu max 60
Hmm, het is jou dus ook al opgevallen dat de A7 series van Asus standaard teveel aangeven (op mijn bord A7V133 in ieder geval 7c)

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 15:10

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op zaterdag 04 augustus 2001 14:07 schreef Simon2 het volgende:

[..]

Hee Wessie, heb je het systeem misschien ook bij computerland gekocht net zoals ik dus.

ps. is die fan voorin de pc kast geplaatst voor de zuiging van de lucht?
Het is voor de luchtcirculatie (inderdaad).
En nee ik heb hem bij HCS te Hengelo gekocht.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Koop een fatsoenlijke koeler dan!! Kijk eens op www.oc-shop.nl ...
Pagina: 1