Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowiko
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-07 12:01
Beste mede-tweakers!

Ik zoek een videokaart om games beter af te kunnen spelen op een 144hz scherm. Dit word een 1080p scherm, maar ik heb daarnaast ook nog een 1440p scherm, waarop ik de mooiere games (Witcher/RDR2) wil gaan spelen, waar de 144hz echt bedoeld is voor Modern Warfare/Fortnite. Daarnaast ben ik in de toekomst nog van plan om een VR set aan te schaffen. (Half-life Alyx).

Op dit moment heb ik een Ryzen 5 3600, 16GB 3200 RAM, een 500GB Samsung SSD, en een GTX 970. Deze gaat dus vervangen worden.

Ik hoop de prijs rond de 400 euro te houden. Iets meer is zeker mogelijk, maar liever niet.

Zelf zat ik eerst te denken aan een RX 3600, maar ik hoor toch graag of er nog betere opties zijn!

Beste antwoord (via kowiko op 06-03-2020 20:29)

• Othmar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-07 12:36
Ik draai zelf sinds een klein half jaartje op 144hz/1440p met een RX5700 XT en dat gaat perfect. De meeste triple A games (AC Odessy - RDR2 - SW Jedi fallen order) draaien op 80+ FPS en (bijna ) alle eSports games (Overwatch - Fortnite - Apex Legends - PUBG) draaien in ieder geval ver boven de 144fps.

Dus ik zou je een RX5700 XT aanbevelen. Ik heb zelf de Gigabyte OC versie, gekocht voor €425, maar die is nu nog €410,- zie ik net.

Je zou ook voor een 2060 Super kunnen gaan, maar die zijn een stuk duurder en maar 2% performance mee (overall).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Hoe snel wil je de videokaart hebben? Eind deze maand komt Nvidia mogelijk met de aankondiging van zijn nieuwe lijn videokaarten. Hierbij kunnen prijzen van bestaande naar beneden gaan en misschien valt 1 van de nieuwe kopen die onder je prijs valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowiko
Ik moet sowieso nog tot eind deze maand wachten met de aanschaf, en eventueel iets langer wachten is ook geen probleem. Ik wist dit nog niet, dus het lijkt me zeker het wachten even waard ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 19:02
Ja en als je daarna weer een maand ofwat wacht komt waarschijnlijk AMD met hun nieuwe lijn. Mocht je daarna weer even wacht komt Nvidia weer met hun Supers en Ti’s etc. Maandje later komt dan AMD weer met wat moois. Paar jaar later heb je nog geen pc.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Als ik je zo hoor ben ik bang dat je het voor 400 euro niet gaat redden. Zeker als je op UHD 144Hz wilt gaan halen. Fortnite zal wel lukken, maar de andere heb ik nog mijn twijfels over.

Wat je wel kan helpen is kijken naar diverse tests van de videokaarten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Othmar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-07 12:36
Ik draai zelf sinds een klein half jaartje op 144hz/1440p met een RX5700 XT en dat gaat perfect. De meeste triple A games (AC Odessy - RDR2 - SW Jedi fallen order) draaien op 80+ FPS en (bijna ) alle eSports games (Overwatch - Fortnite - Apex Legends - PUBG) draaien in ieder geval ver boven de 144fps.

Dus ik zou je een RX5700 XT aanbevelen. Ik heb zelf de Gigabyte OC versie, gekocht voor €425, maar die is nu nog €410,- zie ik net.

Je zou ook voor een 2060 Super kunnen gaan, maar die zijn een stuk duurder en maar 2% performance mee (overall).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Erazher schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:02:
Hoe snel wil je de videokaart hebben? Eind deze maand komt Nvidia mogelijk met de aankondiging van zijn nieuwe lijn videokaarten. Hierbij kunnen prijzen van bestaande naar beneden gaan en misschien valt 1 van de nieuwe kopen die onder je prijs valt.
jouw glazen bol is best helder:
pricewatch: EVGA GeForce RTX 2080 XC2 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Is allemaal een gok op voorgaande gebeurtenissen.
Zoals de reclame altijd vermeld: Uit het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.

Dat de 2080 nog best boven de prijs zat van een 2070 Super is iedergeval apart ( mogelijk om geen inkomen te verliezen ) Want hier heeft Nvidia zichzelf en winkels wel in de voet geschoten denk ik.

De 2070 Super is vanaf 550 te koop en bied al sinds het begin bijna dezelfde prestatie als de 2080 voor minstens 100 euro minder geld.
Nu komt Nvidia met zijn nieuwe lijn GPU aan maar er is geen concurrentie vanuit AMD ( Mwa de 5700XT maar liep daar tegen software problemen aan, oude DX support is niet zo goed :X ) Dus het enige wat kan gebeuren is dat de huidige generatie in prijs omlaag gaat omdat ze ervan af willen.

Meteen de nieuwe generatie kopen kan maar dan betaal je early user tax, 6 maanden minstens wachten hiermee.
Heb ik zelf mee gemaakt dat ik de 2080 voor 880 euro heb gekocht, een jaar later komt de 2070 Super uit die 300 goedkoper is.
Laten we staan dat de 2080 al 100 euro in prijs was gezakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Erazher schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Is allemaal een gok op voorgaande gebeurtenissen.
Zoals de reclame altijd vermeld: Uit het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.

Dat de 2080 nog best boven de prijs zat van een 2070 Super is iedergeval apart ( mogelijk om geen inkomen te verliezen ) Want hier heeft Nvidia zichzelf en winkels wel in de voet geschoten denk ik.

De 2070 Super is vanaf 550 te koop en bied al sinds het begin bijna dezelfde prestatie als de 2080 voor minstens 100 euro minder geld.
Nu komt Nvidia met zijn nieuwe lijn GPU aan maar er is geen concurrentie vanuit AMD ( Mwa de 5700XT maar liep daar tegen software problemen aan, oude DX support is niet zo goed :X ) Dus het enige wat kan gebeuren is dat de huidige generatie in prijs omlaag gaat omdat ze ervan af willen.

Meteen de nieuwe generatie kopen kan maar dan betaal je early user tax, 6 maanden minstens wachten hiermee.
Heb ik zelf mee gemaakt dat ik de 2080 voor 880 euro heb gekocht, een jaar later komt de 2070 Super uit die 300 goedkoper is.
Laten we staan dat de 2080 al 100 euro in prijs was gezakt....
Ja, maar dat is min of meer zoals de markt altijd werkt. Je wéét dat er over 6 maanden weer een nieuwe, betere, misschien wel goedkopere optie is. Goes with the hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowiko
Othmar schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:03:

Lijkt mij ook de beste optie nu ik er wat video's over kijk.
Pagina: 1