Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik zoek een?
Bose 700 of Airpods Pro

Wat is je budget?
Omdat beide evenveel kosten; 280€ ongeveer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik géén deftig apparaat om muziek te luisteren, goedkope oortjes thats it. Mijn keuze is gevallen op Bose 700 (staan "goedkoop" op Amazon DE of de AirPods Pro (omdat ik een iPhone XS heb))

Ja ik het de Sony 1000XM3 koptelefoon ook al getest in MM, maar vond de Bose 700 dan beter aanvoelen. AirPods Pro kan ik nergens testen...
Keuze gaat tussen deze 2, dus ander suggesties hoeft niet

Wat heb je zelf al gevonden?
1e Gen Airpods gehad maar vielen constant uit mijn oren. Wrs is dit nu opgelost met de Airpods Pro (in-ear)
Maar voor quasi dezelfde prijs beter af met de Bose 700?

Welke vragen heb je hier nog over?
moeilijk te vergelijken i know, beide hebben voor/na-delen...
Iemand die me advies kan geven? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jonas89 op 04-03-2020 10:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:26
Het is denkik vooral belangrijk waar je ze voor gaat gebruiken, zo gebruik ik de bose tijdens het reizen en gebruik ik mijn airpods op kantoor. Zo vind ik het fijn met de airpods dat ik niet helemaal wordt afgesloten van mijn omgeving doordat ik maar 1 airpod in kan doen. Als je voor kwaliteit van het geluid wil gaan zou ik niet voor de airpods kiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door xGROOVER op 04-03-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
xGROOVER schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:53:
Het is denkik vooral belangrijk waar je ze voor gaat gebruiken, zo gebruik ik de bose tijdens het reizen en gebruik ik mijn airpods op kantoor. Als je voor kwaliteit van het geluid wil gaan zou ik niet voor de airpods kiezen.
Ja idd, goede vraag.
Het meeste is voor thuisgebruik, en wrs voor een wandeling met de hond. Fitness/joggen doe ik niet.
Ik ga maar 1x/jaar op vakantie dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

APP kan je goed wegsteken, terwijl je de Bose 700 gemakkelijk rond je nek kan laten hangen :+ 8)
Risico bij de APP is meer kans op verlies, ook weet ik niet dat ze goed blijven zitten (speciale oren) :X

[ Voor 7% gewijzigd door Jonas89 op 04-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb true wireless oordopjes (OneMore Stylish) en een over-ear hoofdtelefoon (B&W PX). Ik gebruik de oordopjes vooral buiten de deur en de hoofdtelefoon binnenshuis. In jouw geval zou ik dus voor de Bose gaan, lekker comfortabel en beter geluid. (Ook koop ik geen hele dure true wireless meer, die batterijen gaan toch maar 2/3 jaar mee helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:07
Heb zelf bose soundsport free gehad en momenteel airpods pro. De geluidskwaliteit van bose is beter, echter het gebruiksgemak van de airpord pro is zo veel beter. Dus is maar net was je zelf belangrijker vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb zelf een Bose ANC hoofdtelefoon gehad. Momenteel de AirPods Pro in gebruik. Het is maar net wat je belangrijk vindt. Ja, de geluidskwaliteit en de ANC van de Bose is beter. Maar het gebruiksgemak en super compacte form factor van de Apple dopjes zorgen er voor dat ik daar toch blijer mee ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
jodeltje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:15:
Ik heb true wireless oordopjes (OneMore Stylish) en een over-ear hoofdtelefoon (B&W PX). Ik gebruik de oordopjes vooral buiten de deur en de hoofdtelefoon binnenshuis. In jouw geval zou ik dus voor de Bose gaan, lekker comfortabel en beter geluid. (Ook koop ik geen hele dure true wireless meer, die batterijen gaan toch maar 2/3 jaar mee helaas).
welja, daar zit ik ook wat mee. Je betaalt 280 euro voor oordopjes die snel kunnen achteruit gaan met de batterij. Laat staan ééntje verliezen en goed zitten. Veel kleine argumentjes die me daarom doen twijfelen.
Dan heb je meer waarde voor uw geld met een hoofdtelefoon vind ik, als je snapt wat ik bedoel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Jonas89 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:47:
[...]

welja, daar zit ik ook wat mee. Je betaalt 280 euro voor oordopjes die snel kunnen achteruit gaan met de batterij. Laat staan ééntje verliezen en goed zitten. Veel kleine argumentjes die me daarom doen twijfelen.
Dan heb je meer waarde voor uw geld met een hoofdtelefoon vind ik, als je snapt wat ik bedoel :9
Shure heeft hier een oplossing voor. Die verkopen earbuds waarbij de oordopjes zelf afneembare kabels hebben. Zo kun je ze met kabel gebruiken, maar ook met een kabel tussen de twee oortjes waar dan Bluetooth/accu/techniek in zit. Mocht die ooit overlijden, heb je voor €60 een nieuwe module die je in je bestaande oortjes kan pluggen, of kun je naar aftermarket optie's kijken.

De ontvanger zal wel iets zwaarder zijn dan de meeste oortjes met dit systeem, maar zonder afneembare kabel. Wellicht is het iets om naar te kijken. Ze hebben nu op de Shure website de SE425 in de aanbieding, zowel met kabel als Bluetooth voor €219, om je keuze nog maar iets te vermoeilijken, mocht je die nog niet hebben gemaakt :)
Pagina: 1