Uit ERP exporteren naar Excel aanpassen en updaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksteve
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-12-2024
Mijn vraag
Ik heb gegevens uit een ERP-pakket naar Excel geëxporteerd.
Wil deze aanvullen met gegevens (vb. kolommen toevoegen).
Bij eerst volgende update wil ik dat de toegevoegde gegevens blijven staan, alsook indien volledige rij niet meer in export zit, ook niet meer wordt weergegeven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ver.zoeken met tussenstappen in tabbladen
index

thx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik snap maar weinig van je verhaal...

Wat is nu precies je vraag want die zie ik niet?
Waar is je voorbeeld?

En waarom schreeuw je zo in je topictitel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@ksteve welkom. Maar SCHREEEUW NIET ZO! ;) Ik heb de topictitel even wat ontschreeuwd, er is geen letterlijke brand.

Je zult het in een tweede bestand met verticaal.zoeken kunnen doen als er een unieke waarde is in de export. Dan vert.zoeken op die waarde in de aanvullende kolommen. Of simpeler, als(!) er nooit een regel verwijderd of tussen wordt gezet: copypaste met de hand.

Als het complexer is, dan kan je altijd nog een VBA script maken, maar dan zal je eerst VBA moeten kennen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksteve
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-12-2024
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Schreeuwen was niet de bedoeling (excuses).

Stel ik exporteer gegevens naar Excel :
Kolom A : namen
Kolom B : leeftijd
Ik wil zelf in kolom C gegevens toevoegen (niet overal)

Bij de eerst volgende export wil ik kolom C niet kwijt achter desbetreffende namen.
Indien een bepaalde rij niet meer voorkomt in nieuw export, zou ik deze ook niet meer willen zien (ook al had ik iets in kolom C geplaatst).

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:00
Volgens mij wil je iets wat niet kan en omdat je het wel wil, heb ik het idee dat je een zeer onervaren Excel-gebruiker bent,
Vergeef me deze lompe aanname als dat niet zo is, maar dat is echt wat ik tussen de regels door lees.

De oplossing is gelegen in het gebruik van de functie VLOOKUP (VERT.ZOEKEN) als je het simpel, maar iedere keer met nieuw handwerk, wilt oplossen.
Als je het echt goed wilt doen, ga je je in Excel verdiepen en daarna leren over PowerQuery. Dit is een tool die ingebakken zit in de nieuwe versies van Excel en dat wat je anders met VLOOKUP zou doen kunt automatiseren.

Hier zou een handtekening kunnen staan.