VPN alleen IP veranderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guruwave
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06-2021
Mijn vraag
...Dit is mijn eerste keer / vraag op tweakers
Ik heb een VPN gekocht en dit heb ik alleen gedaan omdat ik mijn IP wil veranderen voor de buitenwereld.
Mijn vraag is of ik al die versleuteling dan wel of niet nodig heb.
Ik wil immers alleen mijn IP adres veranderen zodat men mij niet kan ddossen als ik spellen speel zoals minecraft waar ip's makkelijk te achterhalen zijn.

Mijn internet snelheid is immers veel hoger als ik geen versleuteling gebruik. tevens doe ik niets geks of heb ik iets te verbergen dus vroeg ik mij af of de versleuteling dan misschien gewoon niet nodig is of is dit toch wel nodig? kan iemand mij hierover helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...PIA (private internet acces)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...jullie <3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 20:38
Versleuteling is dan niet nodig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:17

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Voor gamen heb je niet meer dan 10 Mbit/s nodig, zeker met Minecraft. Een VPN voegt wel latency toe, ook wel lag genoemd. Daar ontkom je niet aan als je je IP-adres 'verandert'.

De vraagstelling is een beetje vaag. Je wilt een proxy/VPN gebruiken omdat je vaak een DDoS voor je kiezen krijgt?

Als je onversleutelt verbindt dan houdt dat in dat iemand juist kan achterhalen wat je aan het doen bent. Al helemaal de provider. Versleuteling is dan ook een must. Versleuteling voegt weinig extra belasting toe en is mijns inziens een no-brainer.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 21:22

amx

Ik denk dat je VPN niet nodig hebt als je in plaats daarvan TOR gebruikt

Sta er wel bij stil dat bepaalde diensten zoals internetbankieren en hotmail je toegang kunnen blokkeren als je je op verbergt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

De versleuteling zal weinig vertraging opleveren, want dat is een relatief licht proces dat je CPU makkelijk af kan handelen.

De vertraging zit hem in het feit dat al je internetverkeer met een VPN een omweg neemt via de server van de VPN provider. Afhankelijk van waar deze precies is en hoeveel beschikbare bandbreedte die heeft, zal de impact hiervan meer of minder zijn.

Probeer daarom ook eens te verbinden met andere servers (eventueel in andere landen) of desnoods een andere VPN dienst.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Wat Rannasha zegt klopt mijns inziens. Het is vooral de externe server waar je mee verbindt die zal bepalen (i.v.m. de afstand tussen jouw en de VPN-server) hoe snel of traag je verbinding is. Encryptie speelt een kleinere rol. Daarom zie je bijvoorbeeld vaak niet heel veel verschil in snelheid tussen PPTP (relatief zwakke) encryptie en OpenVPN (sterke encryptie) - OpenVPN is wel veel veiliger!

Ik zou dan ook proberen met een PIA-server in Nederland (aangenomen dat je je hier bevindt) te verbinden in plaats van een oplossing te zoeken waarmee je enkel je IP-adres verandert zonder de veiligheid die encryptie biedt. Iemand stelde ook Tor voor, maar ik voorspel eerlijk gezegd dat dat nog een stuk langzamer zal werken dan de meest afgelegen PIA-server, omdat je verbinding dan door verschillende servers over de hele wereld gaat.

Eventueel kun je nog een andere VPN proberen als je ontevreden bent over de snelheden die PIA biedt. ExpressVPN staat erg bekend om zijn snelheid, maar is prijziger. Surfshark biedt goede snelheden, naar mijn mening, voor een lage prijs. Dit geldt ook voor CyberGhost. Succes!

Top VPN's van 2020 vergeleken

Pagina: 1