[Synology DS118] Downloadsnelheid via Usenet kakt in

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktballemans
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-12-2023
Dag allen,

Geen idee of het is toegestaan om hier mijn vraag te posten dus ik doe het maar toch.

Sinds kort een NAS systeem aangeschaft met een leuke 4TB opslag. Het gaat om de Synology DS118.
Het een en ander ingesteld en geïnstaleerd en ik ben tevreden.

Wanneer ik via Sabnzbd wil downloaden knalt het programma aller eerst de download aan net als op mijn laptop: ~30mb/s. Daarna zakt het naar beneden ~8mb/s. Tot uiteindelijk 100kb/s naar een error.

Het een en ander geprobeerd en op het internet op andere fora's word ik niet veel wijzer.

Ik geloof erin dat mijn apparaat deze snelheden aan kan aangezien het in het begin wel op ~30mb/s download.

Op mijn laptop haal ik wel de 30mb/s snelheid via SABnzb.

Tips & Tricks, help!

Specs:

Synology DS118
250 mbit internet snelheid.
4TB Toshiba NAS HDD
1Gbit Netwerk Switch

Mvg,

Gehaktballemans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-10 20:55
@gehaktballemans wat is de error 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

gehaktballemans schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:38:
Dag allen,

Geen idee of het is toegestaan om hier mijn vraag te posten dus ik doe het maar toch.

Sinds kort een NAS systeem aangeschaft met een leuke 4TB opslag. Het gaat om de Synology DS118.
Het een en ander ingesteld en geïnstaleerd en ik ben tevreden.

Wanneer ik via Sabnzbd wil downloaden knalt het programma aller eerst de download aan net als op mijn laptop: ~30mb/s. Daarna zakt het naar beneden ~8mb/s. Tot uiteindelijk 100kb/s naar een error.

Het een en ander geprobeerd en op het internet op andere fora's word ik niet veel wijzer.

Ik geloof erin dat mijn apparaat deze snelheden aan kan aangezien het in het begin wel op ~30mb/s download.

Op mijn laptop haal ik wel de 30mb/s snelheid via SABnzb.

Tips & Tricks, help!

Specs:

Synology DS118
250 mbit internet snelheid.
4TB Toshiba NAS HDD
1Gbit Netwerk Switch

Mvg,

Gehaktballemans
Misschien 2 dingen om even te controleren:
* Kan je via die Synology checken of de HDD goed is?
* SabNZB kan de bestanden controleren/uitpakken tijdens of na het downloaden (instellingen -> opties -> wachtrij -> direct uitpakken). Misschien deze functie even uitzetten als deze aan mocht staan

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktballemans
@g00gle verbinding met de server verbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktballemans
TFHfony schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:42:
[...]

* SabNZB kan de bestanden controleren/uitpakken tijdens of na het downloaden (instellingen -> opties -> wachtrij -> direct uitpakken). Misschien deze functie even uitzetten als deze aan mocht staan
HDD kan wel bestanden verplaatsen met een snelheid van 55mb/s.
Dus lijkt mij wel goed te zijn.
Tweede tip ga ik toepassen, kijken of het verschil uitmaakt.

TY }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktballemans
TFHfony schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Hi, geen enkele dingen werken. De download snelheid blijft fluctueren van 18mb/s naar 4mb/s dan weer naar 8 mb/s. Heel vreemd. Verder geen bijzonderheden hier in huis die drops kunnen veroorzaken...... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

gehaktballemans schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Hi, geen enkele dingen werken. De download snelheid blijft fluctueren van 18mb/s naar 4mb/s dan weer naar 8 mb/s. Heel vreemd. Verder geen bijzonderheden hier in huis die drops kunnen veroorzaken...... }:O
Heb je evt geprobeerd om dezelfde bestanden via dezelfde server gewoon even op je PC te downloaden? Kijken de bestanden wel compleet op je server staan en deze zich stabiel gedraagt? Anders durf ik het helaas ook niet te zeggen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktballemans
Goededag, de bestanden zijn prima die ik ophaal via SABnzbd. Wanneer ik deze download via de laptop komen de bestanden met 30 mb/s binnen. Op de NAS krijg ik drops...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 22:40
Voor de NAS meteen overstappen op NZBGet.
SABnzbd neemt te veel processorkracht in beslag, en daar schiet de DS118j gewoon te kort.
NZBGet is een veel lichter programma en draait naar mijn ervaring veel beter op Syno machientjes. NZBGet kun je rechtstreeks op je NAS binnen halen via Synocommunity. Op de website vind je ook alle installatie instructies.

[ Voor 31% gewijzigd door Masimo op 04-03-2020 20:24 ]

Pagina: 1