Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:23
Mijn vraag
Ik heb de kans om een tweede Canon 5D mark III te kopen. De verkoper geeft aan dat er circa 30k expos op zitten, maar, dat de camera vooral gebruikt is om te filmen. Ik vroeg mij af of er negatieve effecten zijn omdat de spiegel dan zo lang heeft opengestaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Canon 5D mark III

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google heeft wel wat antwoorden, ik ben echter benieuwd naar jullie persoonlijke advies/ervaringen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Beste antwoord (via batumulia op 04-03-2020 21:29)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
Het aantal kliks is slechts 1 indicatie voor het gebruik van een camera. Net zoals bijvoorbeeld kilometerstand van een auto. Een sluiter die continu openstaat, omdat je aan het filmen bent, kan hooguit meer stof aantrekken. Bij een spiegelloze camera staat de sluiter continu open en dat heeft ook geen effect op de levensduur.
De algehele staat van de body is dus veel belangrijker. Werken knoppen nog naar behoren, cosmetische schade, aansluitpoorten, geheugenkaartsloten, dat zijn de dingen waar je op moet letten.
Mocht er wat stof op de sensor zitten, dan kun je de sensor professioneel laten reinigen voor een bedrag tussen €30 en €60 (afhankelijk van waar je het laat doen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
Het aantal kliks is slechts 1 indicatie voor het gebruik van een camera. Net zoals bijvoorbeeld kilometerstand van een auto. Een sluiter die continu openstaat, omdat je aan het filmen bent, kan hooguit meer stof aantrekken. Bij een spiegelloze camera staat de sluiter continu open en dat heeft ook geen effect op de levensduur.
De algehele staat van de body is dus veel belangrijker. Werken knoppen nog naar behoren, cosmetische schade, aansluitpoorten, geheugenkaartsloten, dat zijn de dingen waar je op moet letten.
Mocht er wat stof op de sensor zitten, dan kun je de sensor professioneel laten reinigen voor een bedrag tussen €30 en €60 (afhankelijk van waar je het laat doen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:23
Universal Creations schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:17:
Top, dank je voor je antwoord!

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig