"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dat werd vanmiddag ook in deze .plan gemeld. Het lijkt een bug in chrome te zijn (in Firefox is er geen probleem) maar we gaan kijken naar een workaround...
Intentionally left blank
Ik loop er in een mobiele versie van chrome op een BlackBerry met fysiek toetsenbord dat na het toevoegen van een url, het tekstveld niet meer reageert op input.
| live and give like no one else |
Oops gemist! Dank voor je snelle reactie @crispcrisp schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:24:
Dat werd vanmiddag ook in deze .plan gemeld. Het lijkt een bug in chrome te zijn (in Firefox is er geen probleem) maar we gaan kijken naar een workaround...
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Hm, dat is een ander probleem. Ik vermoed dat dit komt omdat je een URL in een dialog van je browser moet invoeren, en dat daarna de focus niet meer in dit textveld staat. Zie je nog wel de caret [dat streepje om aan te geven dat je kunt typen] in het invoerveld? En kun je wel weer typen als je het invoerveld focus geeft?3x3 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:26:
Ik loop er in een mobiele versie van chrome op een BlackBerry met fysiek toetsenbord dat na het toevoegen van een url, het tekstveld niet meer reageert op input.
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
Ja, ook als je actief de focus naar het textveld verplaatst, lukt het typen niet meer. Wat wel helpt is het verversen van de pagina, door op 'voorbeeld' te drukken, daarna kun je weer typen.DaFeliX schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:17:
[...]
Hm, dat is een ander probleem. Ik vermoed dat dit komt omdat je een URL in een dialog van je browser moet invoeren, en dat daarna de focus niet meer in dit textveld staat. Zie je nog wel de caret [dat streepje om aan te geven dat je kunt typen] in het invoerveld? En kun je wel weer typen als je het invoerveld focus geeft?
Bij andere tekst editors op andere websites komen de problemen niet voor. Ook de oude editor van tweakers werkte goed.
[ Voor 8% gewijzigd door 3x3 op 04-03-2020 08:22 ]
Ik heb e.e.a. proberen te reproduceren, maar aangezien ik geen BlackBerry meer heb, kon ik het exacte probleem niet reproduceren. Wel kon in bij een aantal oudere Chrome versies een soortelijk iets voor elkaar krijgen.3x3 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:20:
[...]
Ja, ook als je actief de focus naar het textveld verplaatst, lukt het typen niet meer. Wat wel helpt is het verversen van de pagina, door op 'voorbeeld' te drukken, daarna kun je weer typen.
Bij andere tekst editors op andere websites komen de problemen niet voor. Ook de oude editor van tweakers werkte goed.
Als je de "Link maken" knop aanklikt, dan verschijnt er een dialoogvenster van je browser om je om invoer te vragen. Als je dit venster verlaat, dan plaatsen we de caret aan het einde van de text en heeft 't textveld weer focus. Echter, wordt deze actie door de window-manager niet geregistreerd, waardoor het onscreen keyboard niet omhoogkomt. Dit is een bug van Chrome en lijkt in huidige/nieuwere versies niet meer op te treden.
Een workaround is om dan een ander invoerveld aan te klikken (zoals de zoekbalk), en daarna weer het textveld zodat het onscreen keyboard weer omhoogkomt. Ik kan mij voorstellen dat een soortgelijk iets op jouw BB ook gebeurd, behalve dat je fysieke toetsenbord natuurlijk niet verdwijnt
Het probleem speelt dan weer niet als je de bij. de b knop gebruikt, omdat daar het dialoogvenster voor het vragen van de invoer niet tussen zit.
Ik weet niet hoe ik dit eenvoudig kan fixen, ik "weet" in mijn code nl niet beter dan dat het veld invoer heeft. Ik zou een eigen dialoogvenster kunnen bouwen zodat het probleem überhaupt niet optreedt, maar dat heeft weer een grote impact op alle gebruikers (waarvan dus wss een heel klein deel dit probleem had). Ik vrees dus dat dit iets is wat ik niet eenvoudig kan oplossen.
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
@DaFeliX Dankjewel voor je duidelijke antwoord en de workaround.
Ik had een oude Chromeversie op android. Na het updaten doet het probleem zich ook voor, maar ik kan vooruit met de workaround of het gebruik van een andere browser (android firefox werkt wel).
Het klopt dat het probleem zich niet voordoet bij de opmaakfuncties zonder dialoogvenster.
Ik denk gezien de niche van android telefoons, met chrome en een fysiek Blackberry toetsenbord dat het niet aan tweakers is om met een oplossing te komen. Ik zal ook eens een bug report inschieten bij de ontwikkelaars van Chrome.
Ik had een oude Chromeversie op android. Na het updaten doet het probleem zich ook voor, maar ik kan vooruit met de workaround of het gebruik van een andere browser (android firefox werkt wel).
Het klopt dat het probleem zich niet voordoet bij de opmaakfuncties zonder dialoogvenster.
Ik denk gezien de niche van android telefoons, met chrome en een fysiek Blackberry toetsenbord dat het niet aan tweakers is om met een oplossing te komen. Ik zal ook eens een bug report inschieten bij de ontwikkelaars van Chrome.
Pagina: 1