Mesh Wifi icm hotspot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakkie87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 23:33
Goedenavond,

Hopelijk kan ik hier wat info krijgen en antwoord krijgen op mijn vraag, eerst even wat informatie:

Ik heb een woonboot laten bouwen in de buurt van Harderwijk voor nu is het niet duidelijk wanneer er glasvezel wordt aangelegd het is al drie keer verschoven. Nu zijn wij er vorig weekend er in gegaan en tot die tijd heb ik een dongel van KPN mogen ontvangen (4g HUAWEI) met een simkaart er in. Nu wil ik door het vele staal twee of drie accespoint installeren het liefst in mesh.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik de twee/drie punten (die worden bekabeld) aansluiten op de dongel? En welk systeem is er voor geschikt?.

Alvast bedankt voor de input en inzichten

Groet,

Marc

Beste antwoord (via prakkie87 op 04-03-2020 23:17)

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Deze router heeft geen netwerkaansluiting, je kan er dus geen switch en access points aanhangen.

Je hebt een wifi bridge toestel nodig die het wifi signaal van je router opvangt en deze zo versterkt en/of doorgeeft aan een LAN aansluiting, waar jij dan weer een switch etc op kan aansluiten: https://www.asus.com/be-nl/Networking/RP-AC51/

Zie de laatste mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_p9M9cL_5W7vDYSXejQlFCVF4Q=/f/image/jtrggi17Ud5Zdl10saNCe97p.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tha Render_2 op 04-03-2020 19:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heeft de '4G hotspot' een netwerk aansluiting?
Anders :
POE switch, paar POE AP's en klaar.
Mesh zou ik niet aanraden of de 'muren' moeten van hout zijn?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakkie87
Huawei E5785Lh-22c Is de mifi router. Muren is houtraamwerk met gipsplaten en stuc

Ik dacht dat mesh ook door middel van kabel kon worden aangesloten. Ik moet dus een router zien te koppelen met de mifi router. Om in de toekomst te kunnen koppelen aan de provider router.

[ Voor 53% gewijzigd door prakkie87 op 03-03-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@prakkie87 Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat is je budget?
- Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Dat gezegd hebbende. Ik zou eens kijken naar apparatuur van Ubiquiti. Goede ondersteuning, makkelijk in te stellen en werkt gewoon perfect. Bijvoorbeeld 3 van deze: product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakkie87
Oké dankjewel! Budget het mag wel wat kosten tot 500€.

Alleen als ik dat neem hoe maak ik dan verbinding met de mobiele hotspot / mifi router. Daar zit ik een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 08:41
Je plugt de acces points in op een switch die je weer met een kabel aansluit op de mifi router.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Deze router heeft geen netwerkaansluiting, je kan er dus geen switch en access points aanhangen.

Je hebt een wifi bridge toestel nodig die het wifi signaal van je router opvangt en deze zo versterkt en/of doorgeeft aan een LAN aansluiting, waar jij dan weer een switch etc op kan aansluiten: https://www.asus.com/be-nl/Networking/RP-AC51/

Zie de laatste mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_p9M9cL_5W7vDYSXejQlFCVF4Q=/f/image/jtrggi17Ud5Zdl10saNCe97p.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tha Render_2 op 04-03-2020 19:32 ]

Pagina: 1