Bitboy's next gen GPU, of een Joke?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:11

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
IK weet niet wat ik hier van moet denken, judge for yourself ;) :

Yes, you read the headline correctly. As much as I would *love* to add my own thoughts on this, I will have to hold back.
Check it out. nVidia had better hope it's not going to happen.

This is a thread from Beyond3D, and the poster in this thread attended a presentation from Petri Nordlunds, one of the engineers @ the BitBoys.

anyway, Here are the major infomation that I was able to collect from presentation:
- 0.17um process
- Advanced Geometry Operations
- Even Higher precision textures.
- Prog. pixel operations
- 64 bit, floating point color precision
- Speed!
- 16+GB/s for pixel shader alone (250 MHz memory speed.)
- 30 GB/s for the whole chip

http://bbs.pcstats.com/beyond3d/messageview.cfm?catid=2&threadid=161

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Het lijkt erop alsof BitBoys zijn specs weer heeft aangepast aan de concurrentie.
Ik ga er na zoveel jaren niet meer vanuit dat BitBoys ooit nog een zinnig product zullen afleveren.

Verder vraag ik me af hoe ze elk jaar het peperdure research & development zouden moeten betalen wanneer ze geen product hebben om te verkopen.

Volgens mij blijft BitBoys dus een eeuwige papieren tijger.

[ Voor 1% gewijzigd door Tyrian op 30-04-2003 14:56 . Reden: Nog steeds niets. Wat jammer nu toch. ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
maar vanwaar blijven ze het geld halen?

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 04 augustus 2001 02:14 schreef packman het volgende:
maar vanwaar blijven ze het geld halen?
Ze zullen wel een rijke oom hebben.
Ze hebben toch wel eens iets gepresteerd:
Ooit is er een testversie van een 3D acceleratiekaart met hun "Pyramid 3D" chip uitgebracht, maar meer ook niet.

Een normaal bedrijf zou allang failliet zijn op deze manier...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hier nog een Roadmap van 3D Kaarten zoals het er in April 2000 uitzag. Er is veel anders gelopen, maar Bitboys is de enige die totaal niets heeft uitgebracht van de aangekondigde kaarten.
Het lijkt op een grote hoax.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dcenter.de/images/news/3d-card-roadmap.gif

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
volgens mij is er wel een keer een bitboy uit gekomen

stond volgens mij nog op de frontpage

werd geveild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik denk dat deze jongens zeker briljant zijn, getuige de vele miljoenen die gerenomeerde bedrijven er in steken.

Echter de kennis alleen is niet voldoende om een werkende grafische chip op de markt te zien, met goed werkende drivers, zeker niet in de vorm van de specs die ze beloven, want die zijn werkelijk onaards.

Ik geloof zeker dat ze serieus bezig zijn, maar wat kan ik er van zeggen als buitenstaander, moeten we werkelijk rekening met ze houden?

I don't know..

Ik hoop dat ze het een keer gaat lukken om werkelijk met een revolutionair produkt uit te komen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
respect voor bitboys, ze hadden swerelds eerste 3dhardware kaart, dat embm ram had, en hardmatig kon bumbmappen.

zoek maar op google naar de piramide 3d, uitgebracht in 1996, ze gebruikte de techniek die 3dfx van hun jatte voor hun voodoo2, helaas waren er maar 200 kaartjes gemaakt van die pyramide 3d, en nog minder was dat er maar 50 waren die foutloos draaide! tegenwoordig kosten die kaartjes 1000dollar.

maar sinds 1996 zeiden ze in elk jaar dat er een nieuwe kaart zou uitkomen in Q2 van het/dat jaar.

hun theorie is mooi, nou hopen dat ze het ooit eens in praktijk zo mooi kunnen vertellen,

maareh, hoe heet ook alweer een hardware component dat alleen op papier bestaat? viperware ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Op zaterdag 04 augustus 2001 02:36 schreef happy3736 het volgende:
volgens mij is er wel een keer een bitboy uit gekomen

stond volgens mij nog op de frontpage

werd geveild
pyramide 3d, wie bied? 3000 gulden! (en dat is nog weinig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja die werd geveild op EBay? oid, deze had al ondersteuning voor pixel- en vertex shaders!

Ik heb me ondertussen eens wat verder verdiept in verschillende reacties op diverse forums en het lijkt allemaal behoorlijk serieus, kan Matrox ze niet in dienst nemen ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Eindelijk wordt mijn interesse weer eens gewekt.
Nu maar hopen dat het echt gaat gebeuren . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
voorlopig niet, ze kondige die glaze versies al 5jaar lang aan hoor, elk jaar weer uitstel, die theorie bestaat al ook een tijdje van hun.

maar die pyramid 3d was echt een revulotionair product, hij is helaas niet echt bekend geworden, alleen de echte kenners hebben er wel es van gehoord, de meeste mensen denken nog steeds dat de voodoo1 de eerste 3d hardware kaart was, terwijl in 1996 de echte eerste er al was.
Pagina: 1