Vraag

• Operations
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Aangezien de nieuwste Android versie niet uit komt voor de S8, en omdat ik het gewoon leuk vind om te doen :)
Wil ik graag mijn S8+ voorzien van een Lineage OS ROM, in de tijd van S4 wel eens gespeeld met zelf flashen e.d. maar het is al een tijdje terug.

Ik probeer eerst TWRP 3.3.1.1 erop te zetten, dit zou de juiste versie moeten zijn:

https://dl.twrp.me/dream2lte/

Echter wanneer ik dat doe via Odin, dan krijg ik een FRP lock voor mijn kiezen. Op zich is dat niet vreemd, echter ik krijg de lock er niet af. Voor de duidelijkheid, het is 100% mijn telefoon en ik ken het wachtwoord van het google account. Dus ik heb ook het google account verwijderd en ook via gmail.com zelf de telefoon uit het overzicht gehaald. Vervolgens een factory reset gedaan, maar dan zit ik nog steeds met een FRP lock. Dat zou toch niet zo moeten zijn?

En de meest belangrijke vraag is dan natuurlijk hoe los ik dit op? Moet ik daar echt een stukje software voor aanschaffen? (iMyFone Lockwiper) Ik heb een aantal YouTube videos geprobeerd, maar die lijken allemaal wat oud. Voorbeeld: Op een video-tje is het zo als hij zijn google account verwijderd dan geeft de telefoon ook aan dat de FRP lock zal verdwijnen. Nou dit is bij mij niet het geval en ook al een aantal Android versies oud volgens mij.

Iemand een idee? (XDA-Developers kan ik ook de oplossing niet vinden)

Dat KNOX niet meer werkt is mij bekend, voor zover ik weet is dit verder niet illegaal. Verhaal van garantie gaat niet op, die periode is namelijk al lang en breed voorbij.

Op de vraag waarom Lineage OS, nou ik wil eens iets anders en dit is een veel gebruikte ROM volgens mij. Maar ik sta open voor andere opties uiteraard. Een belangrijke optie is voor mij dat ik telefoongesprekken weer op kan nemen. En nee daar doe ik niks raars mee, i.v.m. met fysieke klachten moet ik een aantal nare medicijnen slikken waardoor ik soms wat moeilijk dingen kan onthouden. Een gesprek terug kunnen luisteren helpt dan. En tevens heb ik al een keer een stukje gemaild naar Ziggo omdat die maar bleven volhouden dat bepaalde dingen niet afgesproken waren. Mocht dit ook met een andere ROM niet mogelijk zijn, dan is het jammer maar okee.

[Voor 4% gewijzigd door Operations op 03-03-2020 17:55]

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

Beste antwoord (via rens-br op 04-03-2020 09:58)

• Operations
Nou ik heb het voor elkaar om te kunnen flashen, helaas is dat mis gegaan. (Ik had USB debug en OEM unlock uit gezet, en paar keer herstart en weer aan gezet)

Maar ergens is er dus iets mis gegaan met flashen, ik zit nu vast in het scherm: " An error has occurred while updating the device software. Use the Emergency recovery function in the Smart Switch PC software."

Opzich werkt Odin gewoon nog dus kan ik nog flashen, echter ik heb vier verschillende versies geprobeerd (Android 7/8/9) maar dan loop ik tegen steeds dezelfde error aan: "Invalid magic string" of als ik BL mee probeer te flashen de error: "Secure CHECK FAIL: (BOOTLOADER)"

Deze Android versies:
https://www.sammobile.com/samsung/ga...U1AQC9/128974/ (TNL)
https://www.sammobile.com/samsung/ga...U4DSBA/259612/ (TNL)
https://www.sammobile.com/samsung/ga...S4CSA4/256485/ (TNL)
https://www.sammobile.com...oad/G950FXXU1AQDD/128903/ (PHN)

Ik heb overigens ook met Smart Switch 4.1 geprobeerd om de emergency procedure uit te voeren door middel van typenummer en serienummer maar dan krijg je de melding dat dit niet ondersteund wordt voor de SM-G955F.
Ik kan op zich ook gewoon in het normale flash scherm komen, maar dat maakt voor zover ik weet weinig verschil ten opzichte van het "error" scherm.

Of misschien gebruik ik Odin niet goed, deze ROM bestanden leveren heel duidelijk een BL/AP/CP/CSC bestand aan. Ik heb ze zowel allemaal geprobeerd in Odin als de BL en AP los.

Ik vermoed dat ik een specifieke ROM moet hebben, maar ik kom er niet achter welke en waar dit staat. Re-Partition staat steeds UIT, voor zover ik weet moet dat ook zo.

Ik heb TWRP 3.3.1.0 via Odin geflashed, en zit nu in dat menu. Echter staan de LineageOS files niet in de root van de telefoon dus ik kan nu eigenlijk nog niet verder. Mijn computer ziet wel een SM-G955F maar geen storage. Wellicht kan ik dat oplossen om die files als nog op de root te krijgen zodat ik ze dan kan flashen via TWRP?

@hcQd of @job een van jullie enig idee?

EDIT: Het gaat een stuk beter als je de 955F files kiest en niet steeds de 950F (horend bij een S8 niet plus).... |:( |:( |:(

[Voor 60% gewijzigd door Operations op 04-03-2020 08:03]

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

Alle reacties

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:01
Debug en OEM unlock staat aan?

• Operations
job schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:01:
Debug en OEM unlock staat aan?
Ja, beide aan.

[Voor 13% gewijzigd door Operations op 03-03-2020 18:12]

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:43
Reset via de recovery of via de instellingen. In het eerste geval wordt de FRP niet gereset.

• Operations
hcQd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:14:
Reset via de recovery of via de instellingen. In het eerste geval wordt de FRP niet gereset.
Via de instellingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Operations
Nou ik heb het voor elkaar om te kunnen flashen, helaas is dat mis gegaan. (Ik had USB debug en OEM unlock uit gezet, en paar keer herstart en weer aan gezet)

Maar ergens is er dus iets mis gegaan met flashen, ik zit nu vast in het scherm: " An error has occurred while updating the device software. Use the Emergency recovery function in the Smart Switch PC software."

Opzich werkt Odin gewoon nog dus kan ik nog flashen, echter ik heb vier verschillende versies geprobeerd (Android 7/8/9) maar dan loop ik tegen steeds dezelfde error aan: "Invalid magic string" of als ik BL mee probeer te flashen de error: "Secure CHECK FAIL: (BOOTLOADER)"

Deze Android versies:
https://www.sammobile.com/samsung/ga...U1AQC9/128974/ (TNL)
https://www.sammobile.com/samsung/ga...U4DSBA/259612/ (TNL)
https://www.sammobile.com/samsung/ga...S4CSA4/256485/ (TNL)
https://www.sammobile.com...oad/G950FXXU1AQDD/128903/ (PHN)

Ik heb overigens ook met Smart Switch 4.1 geprobeerd om de emergency procedure uit te voeren door middel van typenummer en serienummer maar dan krijg je de melding dat dit niet ondersteund wordt voor de SM-G955F.
Ik kan op zich ook gewoon in het normale flash scherm komen, maar dat maakt voor zover ik weet weinig verschil ten opzichte van het "error" scherm.

Of misschien gebruik ik Odin niet goed, deze ROM bestanden leveren heel duidelijk een BL/AP/CP/CSC bestand aan. Ik heb ze zowel allemaal geprobeerd in Odin als de BL en AP los.

Ik vermoed dat ik een specifieke ROM moet hebben, maar ik kom er niet achter welke en waar dit staat. Re-Partition staat steeds UIT, voor zover ik weet moet dat ook zo.

Ik heb TWRP 3.3.1.0 via Odin geflashed, en zit nu in dat menu. Echter staan de LineageOS files niet in de root van de telefoon dus ik kan nu eigenlijk nog niet verder. Mijn computer ziet wel een SM-G955F maar geen storage. Wellicht kan ik dat oplossen om die files als nog op de root te krijgen zodat ik ze dan kan flashen via TWRP?

@hcQd of @job een van jullie enig idee?

EDIT: Het gaat een stuk beter als je de 955F files kiest en niet steeds de 950F (horend bij een S8 niet plus).... |:( |:( |:(

[Voor 60% gewijzigd door Operations op 04-03-2020 08:03]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee