Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
oud systeempje maar...
ben geen kenner [maar nooit te oud om ] 8)7 maar vroeg me af geheugen op te krikken zinvol?. vind m langzaam bij meerdere taken
idee erachter nog een ander groter beeldscherm a 32 inch aan te schaffen.
wil gewoon een snelle pc met top beeld [geen gamer op pc te minste 8) ]
wou t nog een tijdje volhouden met deze ivm .. }:O

geheugen uitbreiden[zinvol]. Vind m nogal traag] heb 6 slotjes[allen bezet] moederbord info ddr3 1333/1066/800 SDRAM MAX 24GB 3channels

geheugen [taakbeheer] 2.7/5.0 gb [54%] staat niks open en net verse installatie 8)7

MSI ms7522 x58platinum -amd radeon rx 480 8 gb gddr5 [net vervangen want kaart was stuk] w10 pro x 64 bits-

processor intel core i7 cpu 920@ 2.67 ghz dus geheugen? zoja welke want begrijp t niet 100% 1333/1066/ mhz? per set slot?welke moet ik hebben Verder als je tips opmerkingen hebt over t systeem instellingsadvies graag word gewaardeerd

verder 3 schijven waarvan 1 ssd 120 gb [w10pro]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:44
Begin eerst duidelijk neer te zetten wat je precies wil. Hier kan ik niks van maken.

Daarnaast zet alle hardware neer wat je nu hebt. ( voornamelijk ook merk/type geheugen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:35
Welke ssd is het exact en hoeveel vrije ruimte is er nog op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Geheugen bijprikken heeft nut als je nu een tekort aan geheugen hebt.
Geheugen bijprikken heeft geen nut als je nog veel geheugen 'over' hebt.

Een grotere benzinetank maakt je auto alleen sneller op lange afstanden waar je anders veel zou moeten tanken :+

Gezien je slechts de helft gebruikt op dit moment volgens taakbeheer, en je toch je PC traag vind, denk ik dat de vertragende factor ergens anders in zit (de 'bottleneck').

Ik ben ook benieuwd naar het type SSD dat je hebt. En je hebt al een schone installatie gedaan?

Stel dat je toch je geheugen zou willen upgraden, dan is het 't beste om zoveel mogelijk hetzelfde geheugen te plaatsen. Zelfde geheugensnelheid, zelfde timings. Gezien je nu 5GB hebt over 6 slots, heb je dat op dit moment waarschijnlijk al niet.
Je zal je PC eventjes open moeten maken en je geheugenreepjes moeten googlen om erachter te komen wat je nu precies zelf hebt.

Last but not least, 2009 is 11 jaar geleden inmiddels, keep that in mind ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 03-03-2020 17:16 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dank voor snelle respons.

nogmaals overzichtje
Hard ware; moederb. x58 platinum msi ms 7522

graf.k. ms1 radeon rx 480 8 GB GDDR5

intelcore i7 cpu 2.67 GHZ

Geheugen 6 x
van links naar rechts
slot
1 patrist 2 GB PSD32G13332

2 HYNIX korea 09 eco / 1GB IRx8 PC3-8500U-7-10-AO

3Patrist 2GB PSD32G13332

4 HYNIX 1GB IRx8 PC3-8500U-7-10-AO

5 HYNIX 1GB IRx8 PC3-8500U-7-10-AO

6 HYNIX 1GB IRx8 PC3-8500U-7-10-AO

VOEDING COOLERMAX 620 WAT

SSD HYPER FURY KINGSTON 120 GB [AHCI in bios] [W10 PRO]

+ 2 harde schijven [ persoonlijke mappen/opslag en back-up schijf ]

what i just did.
geheugen 1 voor 1 eruit gehaald en info genoteerd[beter in de bios kunnen doen]
1 niet goed terug gedaan. bleef opnieuw opstarten[repeated]
herstelt en hoppa 8 gb ipv 5gb
in taakbeheer nu 2.4 van 8 gb 30%

kreeg wel een error melding bij opstarten warning precious overclocking had failed default settings ???
zegt mij niks

maar oke heeft t zin om uit te bereiden[geheugen] heeft t zin een ssd bij te plaatsen ivm oude schijven?
gezien de leeftijd vd pc

vernieuwd / uitgevoerd zelf
2ehands grafische kaart
3 cooler fans vervangen
+ schone installatie uitgevoerd
ssd nieuw gekocht 1jaar oud

Richh uh zelfde geheugen zelfde timing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ssd 75 van 110 gb beschikbaar [ lijkt me afdoende]schone installatie dus zal nog wat bij komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Geheugen uitbreiden heeft geen zin, zoals ik in de vorige post al uitlegde. Zoveel geheugen gebruik je niet, het is niet zo dat je met nieuw geheugen alles sneller maakt.

Meldingen bij opstarten, of termen als 'geheugen timings' kan je ook eventjes zelf op Google intypen. Anders gaat het een heel erg lang offtopic 'pc basics uitleg' verhaal worden.
Punt is dat geen van beide jou een snellere PC gaan bezorgen.

Die SSD is een oud beestje (je zegt 1 jaar oud, maar dat ding is al 2 jaar niet meer serieus te koop pricewatch: Kingston HyperX Fury SSD 120GB ) en ik vermoed dat dat 'm het traagste aanvoelen.

Een SSD enkel bijplaatsen heeft geen zin. Als je voor die upgrade kiest, dan zal je Windows opnieuw op de SSD moeten installeren en veelgebruikte software ook op die SSD moeten installeren.

Of zo'n SSD een keer 50 euro waard is? Tja dat zal je zelf moeten beslissen. Het zal waarschijnlijk wel iets schelen, maar verwacht geen wonderen.
Je processor is ook niet de snelste mee, en als je die zou vervangen moet je gelijk het moederbord en het geheugen mee nemen. Uiteindelijk is dat gewoon ruim 11 jaar oude hardware en op een gegeven moment is dat wel 'op'. Ook de voeding zal na 10 jaar z'n beste tijd hebben gehad en qua stroomverbruik kost deze PC je meer aan stroomkosten dan een nieuwe bij serieus langdurig gebruik.

Lang verhaal kort: als je hier een machine van wil maken die weer een paar jaar vooruit kan... voor maar een paar tientjes... dan denk ik niet dat je eruit komt.
Zelf zou ik de boel verkopen en opnieuw beginnen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top dank voor advies. Hier kan ik verder mee. Dank mvg john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip* taxatie is niet toegestaan

[ Voor 78% gewijzigd door br00ky op 04-03-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:35
*knip* niet inhoudelijk op reageren dusKijk een op MP of in V&A op Tnet en kijk wat een vergelijkbaar iets doet.

[ Voor 100% gewijzigd door br00ky op 04-03-2020 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 23:43
hoe oud is je windows installatie want een verse windows helpt ook voor een sneller aanvoelende pc

deze geheugenconfiguratie kan niet in triple channel mode draaien.
Oplossing: koop een 2e hands setje categorie: Geheugen intern van 3*2GB ddr3 en doe die in slot 2, 4 en 6 en stop 3 van deze "4 HYNIX 1GB IRx8 PC3-8500U-7-10-AO" in slot 1, 3 en 5

een extra ssd kopen kan altijd, die kan je namelijk meenemen naar een nieuw systeem

edit> alleen je gpu en mobo zijn nog wat waard, naar de rest is geen vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Rrob op 04-03-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dank voor jullie hulp kan hier verder mee gr john
Pagina: 1