Watch blijft hangen op Apple logo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:58
Mijn vraag
Na het vervangen van het scherm van mijn Watch Series 7000/Series 1 blijft hij tijdens het booten hangen op het Apple Logo als je lang genoeg wacht 1-2 min zie je een zwart scherm en lijkt hij uit te gaan. Dit lijkt mij een moederbord probleem? Ik heb hem gekocht in onbekende staat zonder scherm erop. Dus of er icloud op zit is ook nog een geheim. Aangezien hij niet gekoppeld is met mijn telefoon kan ik ook niet kijken of hij online is op Find My iPhone. Als ik mijn telefoon ernaast houd zou hij een pop up op mijn telefoon moeten tonen via NFC om hem in te stellen. Dus dit betekend dat hij al ingesteld is/icloud lock heeft. Of dat hij niet doorstart. Iemand nog een idee? Het scherm lijkt me wel te werken aangezien het witte logo van Apple wel goed te zien is. En hij laat ook eens in de zoveel hard restarts een oplaad koord zien met een rode of groene bliksemstraal. Misschien betekent dit dat hij niet laad en de batterij op is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple Watch Series 7000 / Series 1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hard reset, stuk of 10...
Scherm opnieuw aangesloten op de ribbon cables.
En flink lang opgeladen (ruim 8 uur.)

[ Voor 9% gewijzigd door Torac op 03-03-2020 15:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:14
Lijkt me ook een geval van moederbord probleem, maar waarom koop je ook een Apple Watch zonder scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
AppleFan2007 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:41:
Lijkt me ook een geval van moederbord probleem, maar waarom koop je ook een Apple Watch zonder scherm?
Leuk om te leren hoe je die dingen kan repareren. :)
Repareer zo nu en dan iPhones voor mensen en wil mij nu ook uitbreiden tot de Watches.
Ben nu 30,- kwijt voor watch zonder scherm en een gloednieuw scherm. Ik denk toch dat de batterij misschien wel diep ontladen is.
Hij heeft denk ik toch een goede anderhalf jaar stil gelegen in een la.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:14
Torac schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:44:
[...]

Leuk om te leren hoe je die dingen kan repareren. :)
Repareer zo nu en dan iPhones voor mensen en wil mij nu ook uitbreiden tot de Watches.
Ben nu 30,- kwijt voor watch zonder scherm en een gloednieuw scherm. Ik denk toch dat de batterij misschien wel diep ontladen is.
Hij heeft denk ik toch een goede anderhalf jaar stil gelegen in een la.
Mocht de batterij ontladen zijn zou hij denk ik niet meer opstarten.

Je kan anders nog eens langs de Apple store gaan en vragen of hij nog te repareren valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
AppleFan2007 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:05:
[...]

Mocht de batterij ontladen zijn zou hij denk ik niet meer opstarten.

Je kan anders nog eens langs de Apple store gaan en vragen of hij nog te repareren valt.
Ik weet niet of je weet hoe apple watches repareert. Maar dat doen ze niet. Ze vervangen de hele unit en gooien de oude weg. Dus het bedrag dat je dan nog moet betalen kan je een series 3 2e hands van halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
€30,- inclusief scherm is wel een goeie deal. Ik zag toevallig laatst dat die schermen een veelvoud daarvan kosten (imitatie) als je ze wilt vervangen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Donstil schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:50:
€30,- inclusief scherm is wel een goeie deal. Ik zag toevallig laatst dat die schermen een veelvoud daarvan kosten (imitatie) als je ze wilt vervangen.
Klopt dus leuk om mee te experimenteren. Batterij is besteld ik houd jullie op de hoogte. Mocht iemand nog een idee hebben laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Helaas batterij geïnstalleerd maar geen verbetering.
Denk dus toch dat hij al moederbord schade had toen ik hem kocht.

Misschien het oplaad circuit/stukje zoals de dock connector bij de iPhone.

Iemand anders nog ideeën?
Pagina: 1