AP deelt boete uit aan tennisbond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens deelt AVG-boete van 525.000 euro uit aan ...
Omdat het feit in 2018 plaatsvond, is dat een overtreding van de AVG, de Europese privacywet...
De wet is pas daadwerkelijk 'actief' (voor handhaving) sinds 25 mei 2018. Dan zit je al bijna halverwege het jaar. Ik vind dat de @TijsZonderH hier best specifieker had mogen zijn. Had het in januari plaatsgevonden, was de AVG nog niet actief en zou het ook gek zijn om het wel onder AVG te behandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:11

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Er staat natuurlijk wel bovenin dat het in juni en juli gebeurde, dat leek me duidelijk genoeg om de link te leggen naar het feit dat de AVG erop van toepassing was.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TijsZonderH schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:46:
Er staat natuurlijk wel bovenin dat het in juni en juli gebeurde, dat leek me duidelijk genoeg om de link te leggen naar het feit dat de AVG erop van toepassing was.
Ik zou er expliciet in zijn, omdat het nu lijkt alsof de AVG/GDPR het hele jaar al actief was, wat niet zo is. Ik zou dan dus zeggen 'Omdat het feit na 25 mei 2018 plaatsvond'....

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2020 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:11

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ja ik snap wat je bedoelt. Het zou er inderdaad duidelijker kunnen staan maar ik vind het wel een beetje spijkers op laag water zoeken tbh, het leek mij begrijpelijk genoeg omdat er eerder al verwezen wordt naar de periode.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maar de periode van het vergrijp zegt niets over wanneer de AVG in is gegaan, toch? Lijkt mij wel een belangrijk detail in deze, juist omdat de AVG niet in geheel 2018 actief was. Dus ja, ergens wellicht misschien wat muggenziften, maar ik denk wel dat het een boel duidelijker maakt in het artikel.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2020 14:15 ]