Ik ben toe aan een upgrade van mijn Nikon D90.
Al flink wat gelezen, maar vooral benieuwd naar jullie aanbevelingen.
Op dit moment ben ik in het bezit van een Nikon D90 met de volgende lenzen:
* AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED
* AF NIKKOR 85mm F/1.8 D
* SIGMA 105mm F/2.8 EX
De Nikon D90 is gewoon een vrij oude (prima) camera en ik ben toe aan een upgrade.
Het is niet eens zo zeer dat ik constant tegen de limieten van de body zelf aan loop, maar mis wel de functionaliteiten van de modernere body's.
Ik fotografeer voornamelijk landschap, dieren, macro en stedelijk.
Voor werk zal hier meer sport fotografie bij gaan komen en privé wil ik meer in het donker gaan fotograferen.
Dan zal ik wel snel tegen de limieten van mijn Nikon D90 aan gaan zitten.
* budget is 500-800 euro, met eventueel een klein beetje rek als het echt veel oplevert. (tweedehands is gewoon een optie).
* sneller, minder snel ruis,
* direct kunnen bekijken van foto's op mijn telefoon.
* kantelbaar scherm (fotograferen laag bij de grond, bijvoorbeeld macro fotografie).
Welke camera zouden jullie aanbevelen?
(Zelf dacht ik al een beetje aan de D7500, maar ik sta open voor elke suggestie.)
Al flink wat gelezen, maar vooral benieuwd naar jullie aanbevelingen.
Op dit moment ben ik in het bezit van een Nikon D90 met de volgende lenzen:
* AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED
* AF NIKKOR 85mm F/1.8 D
* SIGMA 105mm F/2.8 EX
De Nikon D90 is gewoon een vrij oude (prima) camera en ik ben toe aan een upgrade.
Het is niet eens zo zeer dat ik constant tegen de limieten van de body zelf aan loop, maar mis wel de functionaliteiten van de modernere body's.
Ik fotografeer voornamelijk landschap, dieren, macro en stedelijk.
Voor werk zal hier meer sport fotografie bij gaan komen en privé wil ik meer in het donker gaan fotograferen.
Dan zal ik wel snel tegen de limieten van mijn Nikon D90 aan gaan zitten.
* budget is 500-800 euro, met eventueel een klein beetje rek als het echt veel oplevert. (tweedehands is gewoon een optie).
* sneller, minder snel ruis,
* direct kunnen bekijken van foto's op mijn telefoon.
* kantelbaar scherm (fotograferen laag bij de grond, bijvoorbeeld macro fotografie).
Welke camera zouden jullie aanbevelen?
(Zelf dacht ik al een beetje aan de D7500, maar ik sta open voor elke suggestie.)