Exacte kopie maken van macOS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo,

Ik wil graag een exacte copy maken van me macos zodat ik dat op meerder macbooks kan gebruiken. zodat ik niet continue alle apps opnieuw moet installeren. alleen heb dit nooit gedaan, dus ik vraag graag om advies

software en hardware die ik gebruik
Macos.

Wat ik al gevonden heb

• SuperDuper!
• Carbonite
• BackBlaze
• EaseUS Todo Backup
• Stellar Drive Clone
• ChronoSync

Alleen deze software geeft niet aan dat ook de apps mee worden genomen, teminste ik kan het nergens terug vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 14:07
al eens gekeken naar de timemachine backup mogelijkheid?
gebruik je zelf ook meerdere macbooks of is dit meer een zakelijke vraag? Inspoelen van diverse macbooks met vergelijkbare software/instellingen?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:44
Je kunt ook kijken naar Carbon Copy Cloner, heb ik vanuit het verleden goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
livranca schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:44:
Je kunt ook kijken naar Carbon Copy Cloner, heb ik vanuit het verleden goede ervaringen mee.
Dank je voor je reactie ik ga eens kijken!
koentjuh1987 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:14:
al eens gekeken naar de timemachine backup mogelijkheid?
gebruik je zelf ook meerdere macbooks of is dit meer een zakelijke vraag? Inspoelen van diverse macbooks met vergelijkbare software/instellingen?
Nee dit is echt een particulieren vraag. het gaat ook om verschillende type macbooks bijvoorbeeld 2015/2016.
Time machine had ik ook eerder naar gekeken, maar ik weet niet uit ervaring of het alles meeneemt en kopieert, ik dacht dat het alleen geld voor je eigen macbook?
Wil gewoon een exacte image overzetten naar een ander macbook. met windows ben ik wel bekend alleen niet met macos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirano
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-04 16:31
Mogelijk kan je is naar apple migration assistant kan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jep, gewoon migratie-assistent. Mac's even aan elkaar knopen, MA starten en gaan met die banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 22:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

SuperDuper (gebruik ik al jaren) maakt een exacte copy van je bootdisk. Dus ook de apps.
Bij een update van je clone worden alleen de delta's weggeschreven, dus het is relatief rap (kan ff duren voordat de delta's gevonden zijn.
Die gekloonde schijf is ook bootable, dus als je interne disk er mee stopt kan je booten van de kloon.

Overigens is het maar 1 keer betalen bij SuperDuper voor een life-long licentie (alle upgrades/updates gratis).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:34
Zowel Superduper als Carbon Copy Cloner zijn bij uitstek geschikt voor dit klusje.

Ik werk zelf al meer dan 10 jaar met veel tevredenheid met CCC. It never let me down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:57
CCC, werkt uitstekend.

Zijn ook genoeg alternatieven welke zelfde doen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbarock2201
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-04 23:07
als je een USB stick in je OSX doe een boot naar recovery scherm, dan kun je via schijfbeheer een exacte kopie maken van je disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
Dank u allen voor jullie antwoordt.

Ik ga toch voor het antwoordt van rbarock2201, omdat ik het zonder vind om 1x iets te kopen omdat ik maar eenmalig een kopie wil maken en op een usb stick wil zetten. Ik ben eruit!
Pagina: 1