Gsync scherm - nieuwe grafische kaart kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-01 13:11
Goedemorgen,

ik heb vorig jaar een nieuw 144hz 1440p IPS gsync scherm gekocht (pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart Perfect, aangezien ik een gforce kaart heb (1070TI).

Nu ben ik echter aan het kijken naar een volledig nieuwe desktop, en komen de radeon 5700 kaarten blijkbaar goed uit de bus.

Mijn vriendin gaat met m'n oude desktop en een ander scherm spelen, dus ik blijf met de nieuwe desktop wel gebonden aan m'n gforce scherm.

Is het een 'verlies' om geen gforce kaart te kopen, terwijl ik een dikke premium heb betaald voor een gsync scherm? Of is dan voor dat samenspel van scherm en kaart een 2070 een betere keuze voor mij?

alvast bedankt voor het meedenken

Alle reacties

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01-2025
Helaas zijn G-Sync monitoren niet compatible met AMD videokaarten.
Wanneer je een 5700 kaart aanschaft, kun je de G-sync functie van je monitor niet meer kunnen gebruiken.

Het is aan jou om te bepalen of je het waard vind om extra te betalen voor een RTX kaart,
zodat je je G-sync nog kunt gebruiken.

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-01 18:42
Lastige kwestie, ikzelf zou dit niet trekken. Zoveel geld uitgeven aan een gsync scherm en er vervolgens een amd gpu ingooien. Maar dit is persoonlijke smaak, zijn zat gevallen die geen gsync of iets hebben en die kunnen prima uit de voeten.