[WIndows 10] windows licentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-02-2023
Mijn vraag

ik ga vandaag een nieuwe pc bouwen en wil de windows gebruiken die ik op deze pc gebruik.
ik heb tijdje terug al van deze licentie een digitale licentie gemaakt en gelinkt aan mn e-mail adres.
maar mijn vraag is of ik die wel kan gebruiken als die al op mm oude pc staat geinstaleerd ?
of moet ik dan eerst op mn oude pc een nieuwe installatie doen zonder licentie ?
heb begrepen dat windows ook wel werkt zonder licentie dus zou het niet erg vinden als mn oude pc dan geen licentie meer heeft want die geef ik aan mn kinderen om simpele spelletjes als roblox op te spelen en beetje schoolwerk te doen als dat nodig is.
de licentie kreeg ik trouwens bij een prebuild van alternate paar jaar terug

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10 home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
heb ik al beschreven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
mario83 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:30:
ik heb tijdje terug al van deze licentie een digitale licentie gemaakt en gelinkt aan mn e-mail adres.
Interessant. Nog nooit van gehoord dat dat kan. Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je kan het proberen.... Maar ik denk niet dat hij het gaat doen. Niet geschoten is altijd mis en je kan die licentie altijd nog kopen.
Voor rest ben ik er ook beetje sceptisch over . Meeste licenties zijn oemm licenties en dus in moederbord gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Gaat niet werken, licentie is gekoppeld aan de hardware. Je moet een nieuwe licentie kopen voor een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 11:55
Electromonkey schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:20:
Gaat niet werken, licentie is gekoppeld aan de hardware. Je moet een nieuwe licentie kopen voor een nieuwe pc.
Hoe kom je hierbij? Er zijn namelijk 2 soorten OEM en retail OEM koopt bijvoorbeeld Dell en HP in bulk om op hun moederborden te zetten. Dan zit er wel een hardware lock op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Torac schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Hoe kom je hierbij? Er zijn namelijk 2 soorten OEM en retail OEM koopt bijvoorbeeld Dell en HP in bulk om op hun moederborden te zetten. Dan zit er wel een hardware lock op.
Afgelopen jaren verschillende nieuwe pc's gebouwd. Bij een herinstallatie van Windows en vervolgens inloggen met mijn e-mailadres werd Windows netjes geactiveerd. Bij een installatie op een nieuwe pc en de inlog met hetzelfde adres werd altijd aangegeven dat een nieuwe licentie gekocht moest worden.

Overigens hoeft het niet duur te zijn, Google even op Windows 10 licentie en je bent klaar voor weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Probeer eens jou win 7 key in win10 in te voeren, het schijnt nog steeds te kunnen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 11:55
Electromonkey schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Afgelopen jaren verschillende nieuwe pc's gebouwd. Bij een herinstallatie van Windows en vervolgens inloggen met mijn e-mailadres werd Windows netjes geactiveerd. Bij een installatie op een nieuwe pc en de inlog met hetzelfde adres werd altijd aangegeven dat een nieuwe licentie gekocht moest worden.

Overigens hoeft het niet duur te zijn, Google even op Windows 10 licentie en je bent klaar voor weinig.
Dan had jij dus een OEM key.

Dus taak voor TS eerst uitvinden retail of OEM key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Torac schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Dan had jij dus een OEM key.

Dus taak voor TS eerst uitvinden retail of OEM key.
Klopt!
mario83 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:30:

de licentie kreeg ik trouwens bij een prebuild van alternate paar jaar terug
Dit is je antwoord! :) Maar checken kan nooit kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario83
bedankt voor jullie antwoorden. ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel.
voor de zekerheid doe ik dan op mn oude pc wel een clean installatie zonder in te loggen met mn microsoft account zodat ie de code niet automatisch pakt.
dan kan ik iniedergeval niet de melding krijgen dat ie al ergens anders is geïnstalleerd.
hoe kan ik zien wat voor licentie ik heb trouwens ? oem of retail. op de sticker op mn kast staat het iniedergeval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
mario83 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:03:
bedankt voor jullie antwoorden. ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel.
voor de zekerheid doe ik dan op mn oude pc wel een clean installatie zonder in te loggen met mn microsoft account zodat ie de code niet automatisch pakt.
dan kan ik iniedergeval niet de melding krijgen dat ie al ergens anders is geïnstalleerd.
hoe kan ik zien wat voor licentie ik heb trouwens ? oem of retail. op de sticker op mn kast staat het iniedergeval niet.
Een sticker is altijd OEM tenzij er Retail op staat.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario83
ok en oem kan je sowieso altijd maar op 1 pc geactiveerd hebben toch als ik het goed heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
mario83 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:07:
ok en oem kan je sowieso altijd maar op 1 pc geactiveerd hebben toch als ik het goed heb ?
Ja zo was het altijd bedoeld, maar het bleek al gauw ook op nieuwe hardware even met een belletje geactiveerd te worden. Ze zijn erg soepel, dus als je een licentie hebt neem een kleine stap een paar opties te proberen met wat je al hebt voordat je koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12

Rannasha

Does not compute.

mario83 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:07:
Een OEM licentie is gekoppeld aan die PC en kan dus niet worden overgezet op een andere PC.

Retail licenties kunnen wel overgezet worden op een andere PC, maar ook daar geldt dat de licentie maar op 1 PC tegelijk actief kan zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mario83
ok nou ik probeer het in ieder geval en lukt het dan heb ik geluk en zo niet dan niet.
ik laat het hier nog wel weten of het gelukt is.
zn goedkope key kopen op internet kan daarna altijd nog als dat nodig is maar omdat die zo goedkoop zijn vergeleken met in de winkel ben ik daar een beetje onzeker over of dat geen scam is.
iemand hier ervaringen met zulke websites die ze verkoopt voor zn 20 euro ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die goedkope keys zijn vaak volume licences. Dus daarmee kun je tig PC's activeren. Werkt prima, tot Microsoft die dingen wegens misbruik blokkeert. En dan kun je niets meer met die key. Dus een scam zou ik het niet noemen, maar legitiem is het zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
TERW_DAN schreef op Tuesday 3 March 2020 @ 10:32:
Die goedkope keys zijn vaak volume licences. Dus daarmee kun je tig PC's activeren. Werkt prima, tot Microsoft die dingen wegens misbruik blokkeert. En dan kun je niets meer met die key. Dus een scam zou ik het niet noemen, maar legitiem is het zeker niet.
Dat het "prima werkt" wil dat niet direct zeggen dat het ook legaal is natuurlijk. Ik zou het wel degelijk een scam willen noemen, aangezien je voor iets betaald wat je niet krijgt. Natuurlijk heb je kans dat de key het blijft doen, maar dat maakt het nog niet legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

1
Met het programma ShowkeyPlus kan je controleren wat voor (OEM of Retail) licentie je nu heb.

2
Als je een clean installatie van Windows op je oude doet pakt Windows je bij bijhorende digitale licentie.
Ook als je geen licentie code invoert.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario83
is het belangrijk nu al een nieuwe key te kopen als het niet werkt ? nee toch ?
je kan gewoon windows updaten enzo ? en drivers installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Klopt. je hoeft geen key te nemen idd en je kan gewoon alles. Je krijgt alleen een melding dat je niet geactiveerd bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Klop wat Mel33 zegt.
Installeer Windows en op het scherm waar je een licentie code moet invoeren klik dan rechtsonder op ik het geen licentie code/key.
Als dan alles goed werkt dan kan je als nog een key kopen en deze invoeren om Windows te activeren..

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:01
Hallo
Ik ben wel klaar met de illegale Windows shit er mankeert altijd wel iets aan:(
Heeft iemand hier een vertrouwd adresje in Nederland ?

Het moet een key zijn die ook werkt na een hardware upgrade das dan een Retail key of niet ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Het is vrij eenvoudig. Bouw je nieuwe PC. Zet de SSD van oude PC er een keer in. Boot op nieuwe PC met deze disk. Activeer opnieuw.

Daarna kan je de disk er uit halen, installeer Windows opnieuw (zelfde versie). Activeer.

Plaats disk terug in oude PC en installeer er Linux op :) Niet Booten met Windows want dan wordt je licentie nooit meer geactiveerd.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmxmmx schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:18:
Hallo
Ik ben wel klaar met de illegale Windows shit er mankeert altijd wel iets aan:(
Heeft iemand hier een vertrouwd adresje in Nederland ?

Het moet een key zijn die ook werkt na een hardware upgrade das dan een Retail key of niet ?
Bij deze : categorie: Besturingssystemen
Wim-Bart schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:29:
Het is vrij eenvoudig. Bouw je nieuwe PC. Zet de SSD van oude PC er een keer in. Boot op nieuwe PC met deze disk. Activeer opnieuw.

Daarna kan je de disk er uit halen, installeer Windows opnieuw (zelfde versie). Activeer.

Plaats disk terug in oude PC en installeer er Linux op :) Niet Booten met Windows want dan wordt je licentie nooit meer geactiveerd.
Het topic of de vele andere topics over dit onderwerp niet gelezen, maar een oem versie is hardware gebonden en activeert niet zomaar in een ander system, ook niet als je de gehele SSD over zet. De SSD is namelijk geen component die mee doet in het binden van de licentie aan de hardware, het moederbord is dat bijvoorbeeld wel.

[ Voor 46% gewijzigd door _Dune_ op 03-03-2020 21:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

_Dune_ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Bij deze : categorie: Besturingssystemen

[...]

Het topic of de vele andere topics over dit onderwerp niet gelezen, maar een oem versie is hardware gebonden en activeert niet zomaar in een ander system, ook niet als je de gehele SSD over zet. De SSD is namelijk geen component die mee doet in het binden van de licentie aan de hardware, het moederbord is dat bijvoorbeeld wel.
Klopt, maar in dit geval zullen er twee situaties ontstaan. Microsoft ziet bestaande installatie, maar wel met andere Hardware, wat bijvoorbeeld kan zijn door vervangen van Defecte componenten. Hierbij kan de activatie dus lukken of mislukken. Bij mislukken krijg je de optie om via helpdesk nummer van Microsoft handmatig te activeren. Je moet een key ingeven via telefoon en krijgt een activatiecode terug, of een medewerker. Krijg je de medewerker zeg je eerlijk, ik heb moederbord en processor vervangen wegens defect. Je krijgt dan alsnog activatiecode. Wanneer de upgrade geen OEM was kan je ook zeggen, ik heb mijn licentie naar nieuwe PC verplaatst. En krijg je alsnog de code. Daarna hängt de licentie aan de nieuwe PC.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mario83
het is mij gelukt mijn digitale windows licentie op mijn nieuwe pc te krijgen.
heb gewoon probleem oplosser gestart en daar aangeven dat in mijn hardware heb veranderd en blijkbaar is het goedgekeurd want ik ben nu geactiveerd
Pagina: 1