Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BCoole
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-04-2021
Hey allemaal,

Vorige keer goed geholpen door de experts hier dus dacht kom met mijn vraagstuk maar weer hier.

Ik ben op zoek naar een manier om rtsp streams van mijn ip cameras naar een simpele monitor te streamen. Om vervolgens op het scherm te schakelen tussen beelden. Nu zat ik aan iets te denken als een raspberry en home assistent met touch monitor of zo iets.

Moet eigenlijk heel simpel zijn als een app maar dan continu gewoon aan net als een normale monitor zonder toeters en bellen er om heen.

Ben benieuwd of jullie een idee hierover hebben.

Alvast bedankt.

Gr. Bas

Alle reacties

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als het heel simpel moet zijn, waarom neem je geen tablet met een app die IP-cams toont?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik heb zo'n ding eens van AXIS gezien, een 'T8705 Video Decoder'. Die zat met een HDMI kabel aan een PC-monitor gekoppeld. Kost alleen wel €284 zie ik :+
Misschien is er op AliExpress een vergelijkbare video decoder te vinden voor minder geld?

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:09
@BCoole

Ik heb zelf deze tutorial gevolgd en inmiddels al bijna een jaar stabiel draaien: YouTube: Raspberry Pi Surveillance Monitor v2

Werkt gewoon echt heel goed.

• BCoole
Ziet er wel goed uit, heb jij ook maar 4 camera’s op het scherm ?
Ik heb er namelijk 2 zou mooi zijn als ik bv door input (knop) zou kunnen schakelen van cam 1 full screen naar cam 2 full screen en weer terug.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:42

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

BCoole schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:18:
Ik heb er namelijk 2 zou mooi zijn als ik bv door input (knop) zou kunnen schakelen van cam 1 full screen naar cam 2 full screen en weer terug.
Hier ben ik een tijdje mee bezig geweest, ik heb echter nog maar een camera draaiend. Maar kan wel wisselen maar een andere rtsp (test) stream.

Op de Pi gebruik ik omxplayer, die ik aanroep vanuit een python script. Bij het wisselen van 'view' valt echter wel het beeld een paar ~3sec weg...

Opnemen doe ik in UniFi-Video op m'n server (werkt ook alleen met UniFi camera's), voor m'n viewer werkt elke RTSP stream.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hikvision heeft mooie software die bijvoorbeeld bij beweging op beeld de relevante camera naar voren schuift. Daar zou je een gratis variant van moeten zoeken.

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:09
BCoole schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:18:
Ik heb 4 camera's erop draaien, maar je kan ook meerdere camera's cyclen met een vooringestelde tijd.
Knop voor het overschakelen zou theoretisch mogelijk moeten zijn met een gpio input, alleen zou ik niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt.
Misschien kan je op Github even checken of iemand al zoiets heeft gedaan hiermee cq. je ermee opweg kan helpen: https://github.com/Anonymousdog/displaycameras

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het is vooralsnog niet heel duidelijk wat je eisen zijn, ik hoor een hoop leuke/interessante features voorbij komen; welke heel interessant zijn, maar wellicht niet relevant.

Een 'viewer' kun je prima op een Raspberry Pi draaien, zelfs met GPIO of gewoon een usb-toetsenbord (touchscreen is vaak wat aanklooien en maar zelden gebruiksvriendelijker).

Echter; het opnemen en bewegingsdetectie zou ik op een Pi niet direct aan beginnen. (weet niet of dat in je eisen zit)

Als je al een tablet hebt, zou je (in vnc-viewer?) of andere rtsp-viewer app kunnen werken. In developer opties "always on" aanzetten o.i.d.

Echter lijkt me qua aankoop een Raspberry Pi goedkoper.

• BCoole
Wil echt een simpel scherm alleen om live te kijken. Voornamelijk zal dit camera 1 full screen moeten zijn maar wil dan kunnen overschakelen dmv een knop/input/touch naar de 2e camera. Dus geen tablet met app en updates en dat soort gezeik gewoon beeld en meer niet.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Duidelijk.

Een Raspberry Pi is qua prijs ideaal, maar ik het moeite met het vinden van een kant en klare oplossing.
Het hele Raspberry Pi verhaal vereist heel wat uurtjes aan opzetten/aanklooien; zeker om het naar je eigen hand te zetten.

Heb je enige ervaring met programmeren/systeembeheer (linux)?
Qua aanklooien met Raspberry Pi; geldt overigens dat je zelf gaat aanklooien en pas als je problemen hebt waar je niet uit komt; je het in een forum vraagt. Hierbij verwacht men een zekere eigen inzet.

Momenteel heb ik nog niet het incentief om mijn code verder door te ontwikkelen; vooral omdat ik nog maar een camera heb hangen.

Ik kan je wel m'n opzetje sturen in Python of Node.JS, maar dus nog geen 'werkende' versie; en al helemaal geen set-up instructies zegmaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Accretion op 03-03-2020 23:33 ]

Pagina: 1