film opnemen met videorecorder => G400

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21
Ik heb eeb PIII 500MHz met een matrox G400 met 32 MB,
128 Mb intern memory en 30 Gb HDD.

Nu wil ik met een video recorder filmpjes als mpeg/avi opgaan nemen.
Kan dit met een add-onkaart voor een matrox g400, zo ja welke, of zijn er andere mogelijk heden? Heeft iemand hier ervaring mee, of andere ideen hoe ik dit kan aan doen?
Ik wil mijn G400 behouden, dus ik maak geen overstap naar ATI all in one ofzo

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Wat wil je precies? AVI's/MPEG movies afspelen op je PC en deze opnemen op video? No problemo, daar kan je heel goed de Monitor->TV converter kabel en je 2e monitor out voor gebruiken (mits je een G400 DualHead hebt natuurlijk!!!).

Wil je echter video opnemen op je PC en bewerken dan heb je een Video Capture kaart nodig. Ik zou niet de ATI All-in-Wonder willen aanraden.. grappige kaart hoor maar geen match voor een echte video capture kaart.

Miro heeft wel aardige videocapture kaarten voor een normale prijs. Weet wel dat hele goede videocapture kaarten enorm duur zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• warlord
wil dus van mijn videorecorder naar mijn pc.
ik heb een dualhead ja.

ik hoorde ook iets van een rainbowrunner??
kan ik daar ook zoiets mee???

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

De RainBowRunner van Matrox was toendertijd een VideoCapture "Add on" kaart die je naast je Matrox Millenium/Mystique PCI kaart kon gebruiken.

Deze is vervangen door de Matrox G400 Marvel kaart wat een Matrox G400 kaart is met een VideoCapture kaart 'on board'. Kost ongeveer f700,- is meen ik ook een DualHead maar of je deze kan vergelijken met een pure standalone VideoCapture kaart van Miro o.i.d...geen idee?

Wat voor kwaliteit wil je eigenlijk? (huisthuinenkeuken of semi pro of gewoon pro?) en hoeveel geld wil je d'r voor uitgeven? Prof. VideoCapture kaarten zijn duuhuuhuuhuuur en je systeem is aan een aardige upgrade toe als je d'r een prof. videoediting pc van wilt maken (256 tot 512MB geheugen, een paar hele grote en zeer snelle SCSI UW schijven.. RAID controller met grote cache is ook geen slecht idee..etc). Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• warlord
huis tuin en keuken kwaliteit.
tot 400 piek wil ik uitgeven, 450 zoiets

iemand met matrox g400 marvel ervaring???

• warlord
lees nu iets over de miroVIDEO DC30 productivity pack voor 419,-

is dat iets wat ik zoek?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die Miro is wel interesant voor je. Vriend van me heeft de G400 Marvel en doet er ook leuke dingen mee maar Je vervangt je G400 32MB DualHead voor een G400 Marvel met 16 MB (ik heb ze niet met 32mb kunnen vinden)! Dus je zit met een kaart waarje niets mee doet en die eigenlijk beter is dan de Marvel.

In jouw geval is het veel interesanter om d'r een kaart bij te zetten.. en die Miro kaarten waren altijd wel goed.

Pagina: 1