Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc 1500-2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aiko464
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-10 12:09
Hallo mensen
Eind vorig jaar wou ik een nieuw pc in elkaar gaan zetten maar toen moest het geld helaas ergens anders voor worden gebruikt :'( dus nu vraag ik mij af of mijn lijstje met componenten uberhaupt/nog steeds goed is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, RDR2, cyperpunk, path of exile op 1440p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1500-2000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een 4TB hdd waar ik me als hoarder op uitleef

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik de komende paar jaar weer lekker soepel kan gamen.

Ga je overklokken?
Ja

Wat verwacht je van ons?[i]

Nou hier heb ik de lijst en daar had ik een paar vragen over.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 295,05€ 295,05
1MoederbordenAsus TUF Gaming X570-PLUS (WIFI)€ 224,90€ 224,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 609,-€ 609,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 143,50€ 143,50
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB€ 148,99€ 148,99
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 87,89€ 87,89
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 165,-€ 165,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.735,20

Het moederbord, ik wil er graag 1 met WIFI, maar ik weet eigenlijk niet of dit de beste is?
Videokaart, RTX 2070 super vs RX 5700 XT?
Eind vorig jaar was de kingston A2000 1TB volgens mij een stuk goedkoper waardoor iedereen hem aanraadde, maar dat lijkt niet meer het geval te zijn? Dus beter voor een Intel 660p 1TB gaan?
En de vraag of in het algemeen mijn lijstje een beetje goed is?

Alle reacties

• Canelo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11-2023

Canelo

BT61.

ik had laatst gelezen dat deze moederbord niet zo goed is.. het is beter dat je een moederbord kiest die minstens wat reviews heeft!

[ Voor 38% gewijzigd door Canelo op 02-03-2020 21:48 ]

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Koop gewoon een B450 mobo en een Ryzen 3600, dat is alles wat je nodig hebt om te gamen.
Om zo'n eenvoudige CPU te koelen heb je geen blok metaal van 60€ nodig. Dat kan met de stock koeler of een Gelid Tranquillo ook...

pricewatch: MSI B450-A Pro Max
Alternatief met Wifi en betere audiochip (mocht je het verschil denken te horen), een Wifi kaartje met antenne kost ook geen drol als alternatief bij een mobo zonder built in Wifi.
pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

product: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 (optioneel)
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Zo'n gigantische case is totaal nutteloos en veel te duur voor wat het is.
Kijk eens naar een Meshify C ofzo
pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG

32GB is ook totaal nutteloos in een gamebak. En dat heeft ook niks met toekomstbestendig te maken, met 16GB zit je ruim goed.

De Kingston A2000 was eind vorig jaar interessant omwille van de prijs, nu is die veel te duur voor wat het is. Kijk eens naar een van de volgende (in de praktijk even snel):
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB
pricewatch: Intel 660p 1TB
pricewatch: Crucial P1 1TB

Iets betere voeding (de x reeks heeft betere componenten, 550w is voldoende)
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

GPU hangt van je monitor af. Als je al een monitor met Gsync hebt is het interessant om voor die 2070 Super te kiezen, let op die past niet in de Meshify, in dat geval is de Pure Base 500 ook een leuke case, daar kunnen wel lange GPU's in. Maar kwa GPU is een Powercolor Red Devil 5700XT ook een aanrader, lijkt ook geen issues met drivers te hebben.

Al bij al kan je zo serieus wat centen uitsparen om dan (als je die nog niet hebt) in een dikke monitor te stoppen. Zelf heb ik deze...
pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart
HEEL tevreden mee (goed beursjaar achter de rug, cadootje voormezelf, nu iets minder.... :D)

[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 02-03-2020 22:37 ]

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:23
Ik zou het RTX verhaal nog even laten voor wat het is. Het is opkomend en leuk maar nu niet in verhouding met de prijs.
Waarom specifiek die case? Ik zie geen RGB-achtige componenten in de build waardoor je erin 'moet' kunnen kijken. Als je voor een stille case wil, overweeg dan de Be Quiet!-reeks.

Als je echt alleen maar gaat gamen, dan is Intel vaak beter qua performance.

Tja, wat bedoel je met 'de beste' m.b.t. moederbord? Als je (lomp) gaat overclocken dan zou ik zeker niet bezuinigen op je moederbord. Heb zelf deze. Duur, groot maar daar kan je dan ook precies alles mee. Iets minder qua €€€ is niet ondenkbaar natuurlijk.
Let op de CPU cooler - dat is een flinke bonk staal. Grote kans dat deze over je RAM modulen heen zal hangen wat de koeling ervan niet ten goede komt. Paar fatsoenlijke case fans zal dit oplossen.

Wil je future proof? Koop dan een PCIe 4.0 SSD

Team anti-scalp - wauw..

• Inrage
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:37:

Tja, wat bedoel je met 'de beste' m.b.t. moederbord? Als je (lomp) gaat overclocken dan zou ik zeker niet bezuinigen op je moederbord. Heb zelf deze. Duur, groot maar daar kan je dan ook precies alles mee. Iets minder qua €€€ is niet ondenkbaar natuurlijk.

Wil je future proof? Koop dan een PCIe 4.0 SSD
Vertel dan eens wat jij meer kan met dat belachelijk duur mobo dan met een eenvoudig B450 bordje?
Voor de meerprijs koop je een high-end monitor, een toekomstige GPU upgrade, een jaar lang AAA games, ...

Intel is ook zelden een betere keuze, je zit al met de meerprijs prijs/performance, security issues, dode socket, ... Misschien pers je er meer FPS uit op 1080p, maar deze topic starter wil op 1440p gamen, dan zijn de verschillen miniem, de GPU bepaalt alles.

En waarom is een PCIe 4.0 SSD future proof? Buiten vette benchmark resultaten merk je daar geen drol van in real life. Of je PC nu start in 20 seconden of 19 seconden, wat maakt het uit? In alledaagse dingen merk je geen verschil, in games al zeker niet...

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:23
Inrage schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:44:
[...]

...belachelijk duur ...
... geen drol ...
Leuke toon man. Succes ermee.

Team anti-scalp - wauw..

• Inrage
Om mijn verontwaardiging over een zinloze comment in de verf te zetten. Dat is goed gelukt precies. ;w
Pagina: 1