Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Hallo allemaal. Ik wil graag dat mijn computer mijn games beter aankan als ik aan het gamen ben. Ik weet nu niet zo goed wat ik aan mijn laptop moet upgraden om om ervoor te zorgen dat mijn Laptop mijn games beter aankan. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een ASUS F571GD-BQ257T

Beeldscherm: 15,6 inch (1920 x 1080)
Processor: Intel Core i5-8300H
Werkgeheugen: 8 GB
Opslag: 512 GB SSD
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1050

Ik heb al geprobeerd om de graphics iets naar beneden te doen, en dat helpt wel een beetje met de snelheid, maar ik ben er nog niet tevreden mee. Ik heb namelijk ook liever mijn graphics wat hoger. Graag hoor ik van jullie wat ik kan doen om mijn games sneller te laten lopen.

Ik heb ook wat foto's opgestuurd van mijn computer prestaties tijdens het gamen. misschien helpt dat.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/aazj2sok2dz.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vy3r5a9qmx.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pycrimt6ji.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 12:57
Zoals je kunt zien in je screenshots staat je processor in alle gevallen op 100%, zelfs wanneer je gpu1 dat niet is: met andere woorden, het heeft er alle schijn van dat je processor op dit moment je bottleneck is.

Je zou kunnen onderzoeken of deze laptop de mogelijkheid heeft om een andere processor te installeren... maar dat is in de meeste gevallen een flink stuk bewerkelijker dan het vervangen van een cpu in een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 14:20

Rmg

JWonlineja schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:26:
Ik weet nu niet zo goed wat ik aan mijn laptop moet upgraden om om ervoor te zorgen dat mijn Laptop mijn games beter aankan
Je hele laptop vervangen. Uitzonderingen daargelaten kan je bij een laptop het werkgeheugen uitbreiden en de opslag vergroten. Maar aangezien die 2 nietje bottleneck lijken te zijn ga je daar weinig mee winnnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:10
Geheugen wordt ook bijna maximaal gebruikt en de GTX 1050 schiet ook al aardig op naar maximaal. Kortom, het systeem is prima in balans. Wil je betere prestaties dan zal je een andere laptop/systeem moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Bedankt voor de antwoorden. Zal het niet gaan helpen als ik 8GB RAM geheugen erbij koop? Zal de laptop dan niet een stuk sneller lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Ik speel bijvoorbeeld ook Planet coaster. en hoe meer mensen er in het park komen en hoe meer attracties je dan hebt hoe moeilijker de laptop het dan heeft. Helpt het Ramgeheugen verhogen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Iets, misschien. Maar aangezien je CPU ook al op 100% loopt zal het geen bar verschil maken. Je zit aan de limiet van je laptop, investeren in geheugen is de oplossing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:10
JWonlineja schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:59:
Ik speel bijvoorbeeld ook Planet coaster. en hoe meer mensen er in het park komen en hoe meer attracties je dan hebt hoe moeilijker de laptop het dan heeft. Helpt het Ramgeheugen verhogen dan?
Dat helpt als je cpu nog over heeft en dat heeft ie niet. Je cpu is het grootste probleem en heel kort daarop zitten geheugen en videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Laptops zijn in de regel niet of nauwelijks te upgraden. Het meeste is gesoldeerd aan het moederbord en dan kan je niks vervangen. Je loopt hier ook al tegen een keiharde CPU bottleneck aan. Vervolgens is een GTX1050 ook zeker geen hoogvlieger. Echt krachtige videokaarten zijn toch al problematisch in laptops omdat ze te veel verbruiken en niet te koelen zijn. Komt nog eens bij dat Nvidia het nodig vond om de toch al relatief zwakke GTX1050 flink uit te kleden voor de mobiele versie. Render output unit's zijn gehalveerd tegenover de anders grotendeels identieke GTX1050 desktop. Dat doet alleen wel pijn want ROP's veranderen 2D lijnen in 3D objecten die je op je scherm ziet.

Met een videokaart die zo gedowngraded is, kan je MSAA helemaal vergeten in veel games. Voor de rest werpt het waarschijnlijk een bottleneck op voor heel wat games die veel 3D objecten willen tonen. Je kan hier ook bijna niks aan veranderen anders dan settings op low en als dat ook niet helpt, resolutie verlagen.

Wil je dit niet, dan moet je kijken naar een nieuwe laptop. Daarvoor zou ik alleen nu wachten totdat de Ryzen 4000 opties beschikbaar komen. Die CPU's zijn waarschijnlijk gewoon een stuk beter dan een Intel i5 8300H. Qua videokaart zal je op moeten zoeken hoe een GTX1050 Mobile presteert en dit eerst af moeten zetten tegen de GPU die een Ryzen 4000 heeft. Vervolgens als dat niet genoeg is, dan moet je kijken naar een betere GPU. Denk dan aan zoiets als de nieuwe RX5300M, RX5500M of GTX1650M. Bij Nvidia zou ik alleen wel uitkijken want ze beginnen steeds meer verwarring te zaaien in hun lijn. Max Q vs Mobile en het veranderen van specificaties terwijl ze de chip hetzelfde noemen. Heel erg verwarrend en erg irritant als je de verkeerde hebt die minder presteert.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-03-2020 22:02 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

Volgens mij is dat ding net een paar maanden op de markt, en nu al te traag...
Systeem vereisten planet coaster... 8 Gb minimum, 12 Gb geadviseerd. Geheugen zou dus wel wat kunnen helpen. https://www.planetcoaster.com/en-gb/system-requirements
Update ook je bios, er zijn sinds die laptop op de markt is 3 nieuwe versies van de bios uitgekomen en allemaal zeggen ze als uitleg: Optimize system performance, dus ja, niet geschoten is altijd mis. Gewoon direct die 3.06 erop zetten https://www.asus.com/nl/s...F571GD/HelpDesk_Download/
Dan, die laptop is nog maar zo kort op de markt, veel info over CPU upgrades is er niet. Het is een FCBGA1440 socket, en in principe is dat te upgraden http://www.cpu-upgrade.co...e_i5_Mobile/i5-8300H.html
Die processor van jou is 45 watt, 4 cores / 8 threads dus in principe, zou er bijvoorbeeld een Core i7-9750H 6 cores / 12 threads in kunnen, hij is ook 45 watt, mits de bios het ondersteunt, en mits de CPU niet op het moederboord gesoldeerd zit, anders krijg je hem niet omgewisseld. De laptop wordt ook zodanig aangeboden hier en daar, dus met die CPU erin https://www.asus.com/wa/L...op-F571GD/specifications/
dus het zou op zich kunnen (mits de maren). Je moet de hele laptop open slopen, je garantie zal wel vervallen, dus of het allemaal is aan te raden... en ik denk dat je eerste op de wereld bent die het probeert.

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:05
Ik zou eens op zoek gaan naar optimale settings per game.
Staan soms rare maar goede oplossingen tussen, zoals het uitschakelen van hyperthreading.
Ook zou ik juist de graphisch zware settings omhoog zetten om de processor te ontlasten.

Bijvoorbeeld: https://steamcommunity.co...ns/0/1318835718939716180/

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 03-03-2020 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 07:36
Waarom vraagt er niemand naar een screenshot van de processen?
Wie zegt dat het dit spel is wat de cpu op 100% laat draaien? Wie weet is het 40% aan onbenullige meuk en 60% het spel.

De bios update zoals hierboven is aangegeven zou ik ook toepassen.

Ja een advies om een nieuwe laptop te halen is natuurlijk wel makkelijk, maar vooralsnog niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Koop geen laptop als je wilt gamen of andere zware toepassingen hebt.

Je hebt altijd koelingsproblemen met laptops. Laptopprocessoren kunnen wel een soortgelijke naam hebben als desktopprocessoren maar ze zijn een stuk trager en beperkter. En te duur ten opzichte van de prestaties.

De maximale snelheid wordt waarschijnlijk beperkt door de koelmogelijkheden. De processor wordt te warm en wordt teruggeschakeld van 4 GHz maar 3,4GHz. Soms wordt dat al voortijdig gedaan door de fabrikant van de laptop, soms doet de processor het zelf. Kijk eens naar de temperaturen.

Nu je de laptop al hebt zijn denk ik o.a. de suggesties van @mitsumark en @LopendeVogel goed om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Hey allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb de Hyperthreathing nu uit gedaan en een beetje gespeeld met de graphics. Weet niet zeker of hyperthreathing uitzetten helpt, maar ik denk wel een klein beetje. Maar als de graphics laag zijn kan de laptop het wel echt een stuk beter aan dan als de graphics hoog zijn. Dus heb nu maar de graphics op laag gezet. Dan kan ik het iig fatsoenlijk spelen.

Ik zit me toch nog af te vragen of extra RAM geheugen mij niet gaat helpen. Ik heb niet veel verstand van computers. Maar zou dat niet kunnen helpen. Die is namelijk ook bijna op de max. Is het niet zo dat als ik meer RAM heb mijn processor ontlast wordt? Of op een andere manier extra RAM zou kunnen helpen?

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
JWonlineja schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:47:
Hey allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb de Hyperthreathing nu uit gedaan en een beetje gespeeld met de graphics. Weet niet zeker of hyperthreathing uitzetten helpt, maar ik denk wel een klein beetje. Maar als de graphics laag zijn kan de laptop het wel echt een stuk beter aan dan als de graphics hoog zijn. Dus heb nu maar de graphics op laag gezet. Dan kan ik het iig fatsoenlijk spelen.

Ik zit me toch nog af te vragen of extra RAM geheugen mij niet gaat helpen. Ik heb niet veel verstand van computers. Maar zou dat niet kunnen helpen. Die is namelijk ook bijna op de max. Is het niet zo dat als ik meer RAM heb mijn processor ontlast wordt? Of op een andere manier extra RAM zou kunnen helpen?

Hoor graag van jullie!
Het kan in specifieke gevallen helpen, maar gaat je laptop niet echt ineens geschikt maken. Elk onderdeel in je laptop is eigenlijk nauwelijks geschikt om mee te gamen (3D).

Ik zie hierboven verschillende antwoorden, waarbij sommige eerlijk gezegd niet volledig juist. Je kunt in jouw geval een paar tientjes besteden aan geheugen en wat updates doen, maar dan nog is het geen degelijke game-laptop. Jouw laptop kun je een paar procent beter laten presteren. Enige wat genoeg kan helpen, is de instellingen in het spel zelf zo ver mogelijk te verlagen, zoals je zelf ook al hebt aangegeven.

Enige technische oplossing is een betere laptop kopen, maar nog liever een desktop-game pc. De laatste is goedkoper én heeft hogere prestaties/euro. Enige nadeel is dat een desktop-pc groter is en niet mobiel. Eigen keuze verder. Er zijn op zich dure laptops die wel redelijk presteren. Zou ik nooit kopen, maar sommige mensen kiezen daarvoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Jongens, hij wil gewoon graag horen dat meer ram gaat helpen, snap dat dan. Het is immers het enige wat hij kan doen zonder de laptop te vervangen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Bijna alles uitschakelen zoals onderstaand geeft minieme prestatie winst. Enkele fps dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mdBiQ6b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JWonlineja schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:47:
Hey allemaal,

Hoor graag van jullie!
Zet HT maar weer aan. Dat helpt juist wel een beetje. Meer RAM gaat hier alleen niet helpen tenzij blijkt dat dit weer eens een laptop is met een 8GB DIMM i.p.v 2x4. Verder weet ik ook niet of het gesoldeerd is. Dan kan je upgrades ook wel vergeten.
Settings op low zetten is het enige dat je kan doen. Dat hoort gewoon bij de meeste laptops. Je kan gewoon geen videokaart die 100W+ tot meer dan 200W verbruikt in de meeste laptops stoppen. Dat heb je alleen wel nodig voor hoge settings in veel games.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Hey allemaal!

Weer bedankt voor jullie reacties.
Dan moet ik denk ik maar genoegen nemen met deze instellingen. Heb namelijk geen gekd voor een nieuwe pc of laptop. Maar moet ik nou wel of niet Hyperthreathing aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
HTT-Thalan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:53:
Jongens, hij wil gewoon graag horen dat meer ram gaat helpen, snap dat dan. Het is immers het enige wat hij kan doen zonder de laptop te vervangen :P.
En ja, als dit zal helpen hoor ik het graag. Maar als het geen bal uit maakt hoor ik het ook graag natuurlijk. Ik wil gewoon weten of dat een optie is. Maar denk het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 18:04
DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Zet HT maar weer aan. Dat helpt juist wel een beetje. Meer RAM gaat hier alleen niet helpen tenzij blijkt dat dit weer eens een laptop is met een 8GB DIMM i.p.v 2x4. Verder weet ik ook niet of het gesoldeerd is. Dan kan je upgrades ook wel vergeten.
Tenzij de laptop qua geheugen al een keer geupgrade is van 4 naar 8GB zou het als ik de specs goed lees momenteel 1x 8GB zijn:
https://www.asus.com/wa/L...op-F571GD/specifications/

In dat opzicht kan het nog wel wat (maar verwacht geen wonderen) opleveren door er een 8GB DIMM bij te zetten zodat het geheugen dual channel kan draaien.

als ik reviews: Laptopgeheugen - Het verschil tussen single- en dualchannel lees is het verschil zelfs in sommige gevallen groter dan ik verwacht had.

[ Voor 15% gewijzigd door Puc van S. op 09-03-2020 14:50 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOS 3.1

DOS 3.1

Syntax error

Als je nu 8 Gb hebt en je speelt games, dan is 16 Gb altijd beter.
Dan je vraag over Hyperthreathing, dit is ook wel interessant om te lezen https://nl.hardware.info/...in-games-met-en-zonder-ht
Het gaat dan wel om een i9, maar desalniettemin dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Er zit standaard 8GB RAM in mijn laptop en het kan uitgebreid worden tot 16 GB RAM. Dus het is niet zo dat er eerst 4GB in zat. Als ik mijn geheugen zal uitbreiden moet dat met een 8GB SO-DIMM. Dus het helpt wel een beetje om GB dan uit te breiden?
DOS 3.1 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:42:
Als je nu 8 Gb hebt en je speelt games, dan is 16 Gb altijd beter.
Dan je vraag over Hyperthreathing, dit is ook wel interessant om te lezen https://nl.hardware.info/...in-games-met-en-zonder-ht
Het gaat dan wel om een i9, maar desalniettemin dan toch.
Interessant om te lezen idd. Dit betekend dus dat Hyperthreathing uitlaten beter is als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Pistone
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-03-2020
JWonlineja schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:07:
Er zit standaard 8GB RAM in mijn laptop en het kan uitgebreid worden tot 16 GB RAM. Dus het is niet zo dat er eerst 4GB in zat. Als ik mijn geheugen zal uitbreiden moet dat met een 8GB SO-DIMM. Dus het helpt wel een beetje om GB dan uit te breiden?

[...]

Interessant om te lezen idd. Dit betekend dus dat Hyperthreathing uitlaten beter is als ik het goed begrijp?
Het helpt wel, want je geheugen wordt nu helemaal gebruikt. Maar voor echte prestatiewinsten moet je CPU en GPU upgraden, dus een nieuwe snellere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOS 3.1

DOS 3.1

Syntax error

Ja, dat geheugen helpt wel. Maar let ff op, kijk even naar dit stukje film, dan zie je hoe dat geheugen ongeveer op het moederboord zit. YouTube: YouTube
Het is wel een iets ander type, maar veel zal het denk niet schelen.
De vraag is, zit er 4 of 8 Gb gesoldeerd op het moederboord, en of is er 1 slot vrij voor extra geheugen. Er kan 2 x 4 Gb in je laptop zitten, of 1 x 8 Gb, dus check dat ff.
Je kan dat ook binnen Windows bekijken, bij het geheugen overzicht via taakbeheer, bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x27aVHoYy8F2JLboiSfdPfOdOWU=/f/image/gxBIjDekNlS4j8nGpHD6cszO.png
Als je je muis stilhoudt op dat plekje waar 3 van 6 staat, klapt het extra windowtje uit. Ik heb dus 6 mem sloten, en 3 zijn er gevuld met 1600 Mhz geheugen, en 3 zijn er leeg.
Je kan ook prima 2e hands geheugen kopen, bijvoorbeeld categorie: Geheugen intern
zoeken op DDR4, SODIMM, en dan jou snelheid in Mhz. Voor 20 á 25 euro moet het lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door DOS 3.1 op 09-03-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Ik heb er even naar gekeken. en dit heb ik nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAJs1q9y6SH1EFhgYP-Hhp6de6c=/f/image/f6FyP534PpNHez7N0fzfErOJ.jpg

Dus ik heb gewoon 8GB geinstalleerd in mijn laptop toch? niet 2 x 4 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 17:22
Ja, je hebt 1x 8GB RAM idd.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOS 3.1

DOS 3.1

Syntax error

Mmm, het lijkt me sterk dat er 4 sleuven inzitten, maar alá, als Windows het zegt. Volgens de specs zitten er volgens mij 2 sleuven in. Ik denk dat er gewoon 1 x 8 Gb extra geheugen in kan. Anders had er nu gestaan dat er 2 x sleuf van 4 Gb in had gezeten, en dat staat er niet. 1x 8Gb DDR4 SODIMM erbij dus 2400 Mhz, dat moet je zoeken/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Oke, super. bedankt voor de reacties ik zal het uitproberen. maakt het merk nog uit? Crucial of Kingston ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 21:30
JWonlineja schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:00:
Oke, super. bedankt voor de reacties ik zal het uitproberen. maakt het merk nog uit? Crucial of Kingston ofzo?
Probeer een stick met dezelfde geheugenchips als je nu hebt, dan is de kans het grootst dat het gewoon goed met elkaar werkt.
Maar voorwacht er vooral niet te veel van, zoals gezegd staan zowel je CPU als GPU (vrijwel) op 100% te stampen en dat zullen ze gewoon blijven doen hoe veel RAM je ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Wekko306 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Probeer een stick met dezelfde geheugenchips als je nu hebt, dan is de kans het grootst dat het gewoon goed met elkaar werkt.
Maar voorwacht er vooral niet te veel van, zoals gezegd staan zowel je CPU als GPU (vrijwel) op 100% te stampen en dat zullen ze gewoon blijven doen hoe veel RAM je ook hebt.
Ja precies. Ik ga gewoon even kijken watvhet effect is. En anders weer terugsturen als het niks opleverd. Hoe weet ik welke geheugenchip ik nu heb dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:38
Met 2400 Mhz zou ik mij daar niet al te druk om maken.
Download anders HWINFO64 en zie wat er in je pc zit.

Dan alleen nog een setje van ideal dezelfde fabrikant en timings vinden.

Voor die 35 euro kan je je geen buil vallen.
categorie: Geheugen intern

Alleen dit gaat alleen de situatie oplossen dat je te weinig geheugen hebt bij bepaalde spellen
Voor je gameprestaties verwacht geen wonderen! Je CPU en Videokaart blijven een bottleneck.

[ Voor 73% gewijzigd door D-dark op 09-03-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:05
DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:31:
[...]
Zet HT maar weer aan. Dat helpt juist wel een beetje.
Bron? Mijn eerder geposte bron (op basis waarvan de TS het heeft uitgezet) geeft namelijk aan dat uitzetten beter is.
Nogmaals: https://steamcommunity.co...ns/0/1318835718939716180/

Aan de andere kant: meten is weten, dus test beiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wees wel even volledig en duidelijk: Als hij van 8 naar 16gb gaat zal het vooral helpen vanwege het dual-channel aspect, niet om de hoeveelheid an sich. Want dat is vooral goed voor textures en andere dingen die gaan balloonen zodra de kwaliteit omhoog gaat, iets dat met zijn specs toch al niet echt een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
Wat kan helpen:
1. 8GB toevoegen zodat het op dual channel draait
2. Repasten. Fabriekspasta is vaak dik aangebracht en van slechte kwaliteit. Vervang dit met een dun laagje goede pasta
3. Installeer Intel XTU en verlaag het voltage van CPU en GPU met enkele tiende volts (Google hoe dit moet)
4. Overclock de GPU met MSI Afterburner. Dit kan nu omdat de laptop nu beter koelt en minder warm wordt.

Voorbeeld:
YouTube: Mi Notebook Air 13 2017 CPU Undervolting & MX150 Overclocking

[ Voor 13% gewijzigd door Mastermind op 09-03-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 16:48

Dhrax

Prog Lord

JWonlineja schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:59:
Ik speel bijvoorbeeld ook Planet coaster. en hoe meer mensen er in het park komen en hoe meer attracties je dan hebt hoe moeilijker de laptop het dan heeft.
Houdt er wel rekening mee dat Planet Coaster echt een hele zware game is om te draaien. Zeker als je wat meer opties aanzet gaat het hard naar beneden met je framerate ...

[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 10-03-2020 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWonlineja
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu een extra 8GB RAM erbij gedaan en mijn laptop lijkt het nu beter aan te kunnen. Ik kan nu op redelijk hoge instellingen spelen af en toe, maar soms heeft ie het dan weer even moeilijk. Maar iig lijkt het te hebben geholpen. Het spel gebruikt af en toe 10 GB RAM dus 8 was denk ik wel te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 07:22
heb dezelfde laptop

je kan 1 module van 8 gb 2400mhz erbij zetten (heb ik ook gedaan) er kan max 2666 mhz in
Pagina: 1