Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een samsung 970 EVO 1TB
op zoek naar een nieuwe SSD voor mijn huidige pc.

https://www.megekko.nl/pr...msung-970-EVO-1TB-M-2-SSD

Wat is je budget?
175

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen specifieke voorkeuren .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige HDD is al (even) gedateerd, dus dringend tijd voor een upgrade.

Ik heb een B450M-HDV R4.0 , en ben op zoek naar een M2 SSD.Ik heb mijn oog laten vallen op de samsung 970 EVO 1TB.

Echter heb ik wel iets gevonden van een samsung 970 EVO die zou een bepaalde sleutel hebben (M) maar ik kan dus nergens vinden of mijn MOBO hiermee overweg kan.

Kan iemand me vertellen of deze SSD past & compatibel is?

Indien niet het geval, iemand alternatieven?
1TB is geen vereiste..
Bedankt!
.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2020 19:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:02
Dat past maar beetje dure ssd voor zo'n budgetbordje en dan ook waarschijnlijk budget systeem. Hoe ziet de rest van het systeem eruit en wat doe je ermee? Als het bijv. gamen of huis, tuin en keukenwerk is dan volstaat een pricewatch: Crucial P1 1TB meer dan goed. Verschil in snelheid ga je toch niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeem is volgens mij voorlopig nog goed genoeg,
zal idd wat gebruikt worden voor wat gaming, en voor het streamen van mobile games.

Moet niet perce een M2 zijn, mag ook gewone SSD zijn dan zal het richting de prijs nog wat zakken voor evenveel TB?

Zeker als ik het verschil in snelheid niet ga merken.

eventueel een Crucial mx500 ssd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 10:18
Het verschil tussen een M2 sata drive, en een 2.5 inch sata drive (beide SSD) ga je toch niet merken. De ruimte zal het probleem niet zijn. Ik heb zelf de crucial mx 250 gehad, verder nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:27:

eventueel een Crucial mx500 ssd ?
Goede sata ssd maar duurder dan de Crucial P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 10:18
Corsair P1 gebruikt wel QLC , ipv TLC. Voor die 16 euro verschil, zou ik dan zeker weten voor TLC gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Waar gebruik je de ssd voor ?
Samsung 860 QVO is ook prima

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus Niet speciaal, toekomst gericht wel van plan om te streamen / youtube filmpjes te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:40:
@Hackus Niet speciaal, toekomst gericht wel van plan om te streamen / youtube filmpjes te maken ...
niet het werk waar je een nvme ssd voor nodig hebt. je zult er amper iets van merken bij jou gebruik. als je grote bestanden bewerkt(denk aan videobewerken met adobe premiere) heeft het pas nut.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus in priciepe een standaard SSD zou moeten volstaan? Zoals de Crucial mx500 ssd, of andere voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Ik ga me er niet aan wagen je vraag te beantwoorden als jij niet antwoordt waar de SSD voor moet dienen. Is het een bootschijf met het OS er op of aanvullend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:36
larsbeumer.apd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:43:
Corsair P1 gebruikt wel QLC , ipv TLC. Voor die 16 euro verschil, zou ik dan zeker weten voor TLC gaan.
TLC vs QLC merk je in de praktijk niet, of je moet bij een volle schijf opeens vaak grote sets data gaan verplaatsen.
NVME vs SATA merk je in de praktijk ook niet zo heel veel van (maar wel vaker), maar je houdt wel 16 euro in je zak, ik zou zeker voor de P1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MacPoedel zal gebruikt worden als enige schijf, dus als boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:40:
MacPoedel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:11:
Ik ga me er niet aan wagen je vraag te beantwoorden als jij niet antwoordt waar de SSD voor moet dienen. Is het een bootschijf met het OS er op of aanvullend?
:)

Pagina: 1