Verloopjes 20pin USB3.0 header op moederbord naar USB3.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van de week de Define 7 XL mogen ontvangen, ik ben daar super blij mee, maar loop tegen 1 klein dingetje aan. Er zit namelijk een USB 3.1 gen 2 aansluiting op de kast, maar niet op mijn moederbord.
Nu weet ik dat hier verloopjes voor zijn (zie linkjes verderop), maar ik vroeg mij af of dit soort apparaatjes geen problemen gaan opleveren met USB 3.1 gen 2 apparatuur dat op 10GB/sec werkt en deze verloopjes blijkbaar maximaal 5GB/sec doen. Of wellicht geeft het compatability issues met bijvoorbeeld Windows 10?

Het gaat om dit soort verloopjes:
https://www.amazon.de/dp/B07MQXDD13/
https://www.amazon.de/dp/B07WG8ZJ41/
En die zien er dan ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71SB7HyYMOL._AC_SL1500_.jpg

Het krijgt uiteindelijk te maken met deze onderdelen:
#CategoryProduct
1VoedingenCooler Master V650 Semi-Modular
1ProcessorsIntel Core i7-7700K Boxed
1MoederbordenGigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 7
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
1BehuizingenFractal Design Define 7 XL

Of zijn er wellicht andere addertjes onder het gras waar ik nu overheen kijk? Zijn er wellicht bandbreedte beperkingen?

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:56
Kijk 'even' in de handleiding van je moederbord. Daar zie je hoe de verdeling is qua CPU lanes. Als je ziet dat er met je setup sprake is van een lane bottleneck dan zal de bij deze USB poort geen topsnelheid halen.
Van verloopstukjes gaat de PC nooit sneller lopen. Gelukkig is USB backwards compatible - het gaat sowieso werken, de vraag is alleen hoe snel zal het gaan. De theoretische max snelheden heb ik nog nooit gehaald (nog niet eens in de buurt). Kijk eens voor de grap of je dat nu haalt. Zo niet, dan is dit niet een heul groot issue ;).
Voor Windows hoef je niet zo bang te zijn - eerder je BIOS. Nogmaals - handleiding van je moederbord. Kijk wat daar over instaat en of er instellingen zijn m.b.t. die poort in je BIOS.
Aangezien dit een redelijk specifieke vraag is kan het geen kwaad om op de support fora van Gigabyte te kijken/vragen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@5pë©ïàál_Tèkén Dank voor de info, ik zal het eens opzoeken, voor de zekerheid wel handig inderdaad. Ging mij vooral om, omdat ik op dit gebied redelijk leek ben, om mezelf wat meer te informeren en bijvoorbeeld ook niet weet wat dan handige zoektermen hiervoor zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
USB is gewoon backwards en forwards compatibel, dus als men zich aan de standaard houdt is er geen probleem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic