Enige tijd geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht bij bedrijf X. Voorafgaand aan de koop heb ik telefonisch contact gehad met hun verkoopafdeling. Ik heb toen aangegeven dat ik hem ga gebruiken voor eenvoudige dingen én de Oculus Rift S. Samen hebben we een laptop uitgezocht en deze heb ik besteld.
Nu blijkt dat de laptop in het geheel niet geschikt is voor de Oculus Rift S: de displayport zit niet aangesloten op de videokaart, maar op de on-board grafische kaart. Alle andere oplossingen zijn ook niet gelukt (HDMI-displayport-adapter, USB-C-displayport adapter). Ik heb de technische dienst de gelegenheid gegeven om via Teamviewer mee te kijken of alles goed ingesteld was.
De laptop zelf was € 1.439 (incl. externe DVD-speler), de software was ~€ 50, de Oculus Rift S was € 449 en de adapters € 31. Ik heb dus dik € 2.000 uitgegeven voor iets dat niet werkt.
Ik ga ze dus de volgende mail sturen:
Nu blijkt dat de laptop in het geheel niet geschikt is voor de Oculus Rift S: de displayport zit niet aangesloten op de videokaart, maar op de on-board grafische kaart. Alle andere oplossingen zijn ook niet gelukt (HDMI-displayport-adapter, USB-C-displayport adapter). Ik heb de technische dienst de gelegenheid gegeven om via Teamviewer mee te kijken of alles goed ingesteld was.
De laptop zelf was € 1.439 (incl. externe DVD-speler), de software was ~€ 50, de Oculus Rift S was € 449 en de adapters € 31. Ik heb dus dik € 2.000 uitgegeven voor iets dat niet werkt.
Ik ga ze dus de volgende mail sturen:
Hebben jullie nog aanvullingen hierop?Geachte heer, mevrouw,
N.a.v. onderstaande aankoop mail ik u.
Ik heb voorafgaand aan de aankoop telefonisch contact gehad met uw verkoopondersteuning. Ik heb toen aangegeven dat ik een 17" laptop wil, welke in staat is om de Oculus Rift S te draaien. In overleg met uw verkoper heb ik onderstaande laptop besteld.
Nu blijkt dat de Oculus Rift S nooit zal werken op deze laptop, daar de displayport niet aangesloten zit op de videokaart. Uw technische dienst heeft met mij mee gekeken en mij div. mogelijke oplossingen aangedragen (adapter naar HDMI en naar USB-C). Beide oplossingen werken niet.
Nu ik vooraf duidelijk het doel van de aankoop heb aangegeven, en de laptop niet geschikt blijkt, constateer ik dat deze niet conform de koopovereenkomst is.
Hierbij geef ik u een redelijke termijn, waarbij ik 14 dagen een redelijke termijn vind, om dit op te lossen.
Graag verneem ik zo spoedig mogelijk van u.
Met vriendelijke groet,
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!