Non-conformiteit laptop inroepen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:53
Enige tijd geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht bij bedrijf X. Voorafgaand aan de koop heb ik telefonisch contact gehad met hun verkoopafdeling. Ik heb toen aangegeven dat ik hem ga gebruiken voor eenvoudige dingen én de Oculus Rift S. Samen hebben we een laptop uitgezocht en deze heb ik besteld.

Nu blijkt dat de laptop in het geheel niet geschikt is voor de Oculus Rift S: de displayport zit niet aangesloten op de videokaart, maar op de on-board grafische kaart. Alle andere oplossingen zijn ook niet gelukt (HDMI-displayport-adapter, USB-C-displayport adapter). Ik heb de technische dienst de gelegenheid gegeven om via Teamviewer mee te kijken of alles goed ingesteld was.

De laptop zelf was € 1.439 (incl. externe DVD-speler), de software was ~€ 50, de Oculus Rift S was € 449 en de adapters € 31. Ik heb dus dik € 2.000 uitgegeven voor iets dat niet werkt.

Ik ga ze dus de volgende mail sturen:
Geachte heer, mevrouw,

N.a.v. onderstaande aankoop mail ik u.

Ik heb voorafgaand aan de aankoop telefonisch contact gehad met uw verkoopondersteuning. Ik heb toen aangegeven dat ik een 17" laptop wil, welke in staat is om de Oculus Rift S te draaien. In overleg met uw verkoper heb ik onderstaande laptop besteld.

Nu blijkt dat de Oculus Rift S nooit zal werken op deze laptop, daar de displayport niet aangesloten zit op de videokaart. Uw technische dienst heeft met mij mee gekeken en mij div. mogelijke oplossingen aangedragen (adapter naar HDMI en naar USB-C). Beide oplossingen werken niet.

Nu ik vooraf duidelijk het doel van de aankoop heb aangegeven, en de laptop niet geschikt blijkt, constateer ik dat deze niet conform de koopovereenkomst is.

Hierbij geef ik u een redelijke termijn, waarbij ik 14 dagen een redelijke termijn vind, om dit op te lossen.

Graag verneem ik zo spoedig mogelijk van u.

Met vriendelijke groet,
Hebben jullie nog aanvullingen hierop?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat verwacht je van hen, reparatie, vervangen,..? Ontbinden kun je zelf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
Hackus schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:10:
Wat verwacht je van hen, reparatie, vervangen,..? Ontbinden kun je zelf
Mja, reparatie gaat niet, vervanging mag (maar ze hebben al aangegeven dat ze geen 17" laptop hebben die geschikt is voor de Oculus Rift S), en anders idd ontbinding denk ik. Een eenvoudige 17" laptop hoeft geen € 1.500 te kosten, en kan ik hetzelfde mee als nu met deze.

Ze zouden nog kunnen aanbieden om een externe video-kaart te geven, waarmee ik wel de Oculus kan spelen.

Ik heb met opzet de mogelijkheden open gehouden, zodat zíj een voorstel kunnen doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon duidelijk zijn wat je wilt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:48
Enige tijd geleden is dus langer dan de 14 dagen van Koop op Afstand?
En het is niet bij een webshop als Bol.com of Coolblue met 30 dagen retour?
Als je binnen die termijnen zit gewoon niet moeilijk doen en lekker alles retour, klaar.

Een externe GPU toesturen zullen ze (gratis) zeker niet doen, of ze moeten gekke Henkie zijn.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
MacorgaZ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:15:
Enige tijd geleden is dus langer dan de 14 dagen van Koop op Afstand?
En het is niet bij een webshop als Bol.com of Coolblue met 30 dagen retour?
Als je binnen die termijnen zit gewoon niet moeilijk doen en lekker alles retour, klaar.

Een externe GPU toesturen zullen ze (gratis) zeker niet doen, of ze moeten gekke Henkie zijn.
Nee, de termijn van de wet KOA is al verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:42

LankHoar

Langharig tuig

Ik heb voorafgaand aan de aankoop telefonisch contact gehad met uw verkoopondersteuning. Ik heb toen aangegeven dat ik een 17" laptop wil, welke in staat is om de Oculus Rift S te draaien. In overleg met uw verkoper heb ik onderstaande laptop besteld.
Hoe kun je dit bewijzen? Stel zij reageren met "dat hebben wij nooit gezegd", wat ga je dan doen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
Goed punt, vooralsnog ontkennen ze het niet.

Maar op de site staat oa"VR-ready" en "poorten: HDMI, displayport, USB-c Port, 2x USB3 poorten, 1x USB2 poort". Dat de displayport niet verbonden is met de grafische kaart maar enkel met de on board kaart, staat nergens vermeld. Dat vind ik ernstig nalatig, zeker als je groot meldt VR-ready én Oculus Rift S wel de huidig standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als er inderdaad geen opname is als bewijs, dan wordt het idd welles-nietes. Het is niet ondenkbaar dat de verkoper als de mail is verstuurd al dan niet naar eer en geweten beweert te herinneren dat de mitsen en maren wel waren genoemd of zo. Goed is dat hun tech dienst blijkbaar al (gratis) heeft meegedacht en -gewerkt om het aan de praat te krijgen.

VR-ready: lees ik als HD-ready = alles behalve 1080P :X Zijn andere VR devices wel ondersteund?

Gratis videokaart van een boel geld geven zie ik niet gebeuren. Best case wordt het vast ongedaanmaking: laptop terug, geld terug. Of videokaart tegen kostprijs of zo. Maar de bal eerst bij hen leggen kan idd prima. Let wel op dat de bal weer bij jou ligt als ze niet reageren of nietes roepen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 17:48
Je komt pas na 14 dagen achter dat wat je koopt niet werkt, hoe je wilt? Ik denk dat je blij mag zijn als ze iets voor je gaan betekenen. Dit had je binnen een dag moeten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 00:00
Is er niet nog een andere port die je eventueel met een adapter kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:50
Ardana schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:22:

Maar op de site staat oa"VR-ready" en "poorten: HDMI, displayport, USB-c Port, 2x USB3 poorten, 1x USB2 poort". Dat de displayport niet verbonden is met de grafische kaart maar enkel met de on board kaart, staat nergens vermeld. Dat vind ik ernstig nalatig, zeker als je groot meldt VR-ready én Oculus Rift S wel de huidig standaard is.
VR ready zegt niets als daar niet bij staat dat de laptop specifiek geschikt is voor de Oculus Rift S. De gewone Rift werkt immers met HMDI en daar kan de laptop waarschijnlijk prima mee omgaan.
p.s. volgens Nvidia is een displayport geen eis voor "VR ready" https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/technologies/vr/
Dus het daar op gooien voor non conformiteit zal niet lukken.

Dat de medewerker je foute informatie geeft is natuurlijk wel kwalijk, dan had hij op zijn minst een voorbehoud moeten maken als hij het niet zeker weet of een Rift S gaat werken. Dat de medewerker het niet weet is niet zo gek want een displayport die niet op de videokaart is aangesloten is wel heel apart.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 04-03-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zit dus blijkbaar geen extra GPU in de laptop, en wordt enkel de IGP van de processor gebruikt.

Dit is dus geen laptop voor gamers waar een extra GPU inzit voor al dat grafische geweld. Was toch een Build To Order laptop?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:50
RaZ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:40:
Er zit dus blijkbaar geen extra GPU in de laptop, en wordt enkel de IGP van de processor gebruikt.

Dit is dus geen laptop voor gamers waar een extra GPU inzit voor al dat grafische geweld. Was toch een Build To Order laptop?
Zoals TS het zegt zit er wel degelijk een aparte GPU in de laptop.
@Ardana over welke laptop hebben we het? en heb je reeds contact gehad met de fabrikant of wat de webwinkel zegt ook daadwerkelijk klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joostje123 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:26:
Je komt pas na 14 dagen achter dat wat je koopt niet werkt, hoe je wilt? Ik denk dat je blij mag zijn als ze iets voor je gaan betekenen. Dit had je binnen een dag moeten controleren.
Zo werkt het niet. Als toegezegd is dat iets werkt, of zelfs speciaal daarvoor gekocht, hoef je dat niet op dag1 direct te gebruiken. Je hebt aan je onderzoeksplicht voldaan.

Sterker nog - als ik hoor over troubleshooten, teamviewer, verschillende adaptertjes bestellen en testen(op aanraden van verkoper) dan kan je dit onmogelijk op de eerste dag weten.

Echter lijkt het me zaak om eerst hier eens te onderzoeken of dat wel klopt. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat een laptop fabrikant de displayport niet beschikbaar maakt voor de dedicated GPU, dat betekend geen enkele HW acceleratie van die kaart op extern scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:48
Joostje123 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:26:
De Rift S heeft momenteel wat levermoeilijkheden, dus daar kan al best wat tijd verloren gaan. Daarnaast verwacht je natuurlijk niet dat de DP-aansluiting op een gamelaptop aan de iGPU zit i.p.v. aan de losse. Normaal gezien ben ik het redelijk eens met 'eigen onderzoek is belangrijk', maar dit zou iedereen gemist kunnen hebben.

Dat gezegd hebbende denk ik dat non-confirmiteit op basis van 'VR Ready' niet per se heel kansrijk is. Het zou de leverancier wel sieren om hier coulant in te zijn.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Blijft wel een bewijskwestie, maar puur op basis van de TS zou ik menen dat hier sprake is van dwaling.
Er is sprake van dwaling wanneer een overeenkomst wordt gesloten op basis van een onjuiste voorstelling van zaken. Bij een juiste voorstelling van zaken zou de koper de koop niet hebben gesloten of niet voor deze prijs.
Gevolg is dat je de overeenkomst kunt vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Arjant2 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Zoals TS het zegt zit er wel degelijk een aparte GPU in de laptop.
@Ardana over welke laptop hebben we het? en heb je reeds contact gehad met de fabrikant of wat de webwinkel zegt ook daadwerkelijk klopt?
Ik heb een Asus laptop gehad met een GeForce GT540MX GPU. Daar kon ik via de rechtermuisknop kiezen over welke grafische kaart de output moest gaan. Nu ben ik geen gamer, dus voor mij maakte dat niks uit.

Wellicht heeft @Ardana dat ook, en dat de GPU het beeld via de IGP gewoon doorgeeft..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:56

Blokker_1999

Full steam ahead

Aan welke kaart een grafische poort verbonden is maakt toch niet uit op een laptop? Dat zal namelijk altijd aan de IGP zijn en wanneer er een noodzaak is om de dGPU aan te spraken voor zwaardere 3D taken wordt er een vorm van passthrough toegepast. Ik ben zelf nog geen enkele laptop tegengekomen waar je je monitor van input zou moeten veranderen als je de andere GPU wenst te gebruiken.

De vraag zou volgens mij dan ook moeten zijn: waarom slaat je dGPU niet aan wanneer je verbonden bent via displayport. En hoe heb je dat getest?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:01
Is de toon van die brief niet wat heel juridisch? Het ziet er uit als een heel formele ingebrekestelling met een termijn van 14 dagen en dure woorden. Je loopt het risico dat er gelijk deuren dicht gaan als je dit stuurt. Zou het niet beter zijn om eerst "vriendelijk" te beginnen? Bijvoorbeeld met het "verzoek" of je de laptop terug mag sturen of een andere oplossing? Als ze daar niet adequaat op reageren kan je altijd nog het formele process in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 09:14
Even een belangerijke vraag. Om welke laptop gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
RaZ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:40:

Er zit een 1660 TI grafische kaart in. Alleen is de displayport daar dus niet op aangesloten.

Noemen welke laptop het is, betekent ook dat ik direct de winkel noem: de verkoper is ook de bouwer (zelf samengestelde laptop). Dat wil ik wel doen, maar alleen als dat ok is vanuit de mods.

Ik heb alles al getest: softwarematig en hardwarematig. Punt blijft dat de displayport níet aan de grafische kaart hangt. Dit is bevestigd door de fabrikant (die dus ook de verkoper is).

[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 04-03-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 12:16

De Nelis

en anders maar niet...

Ardana schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Er zit een 1660 TI grafische kaart in. Alleen is de displayport daar dus niet op aangesloten.
Ik vind het wel een vreemde, deze aansluiting zit op het moederbord, waar uit blijkt dat deze enkel werkt op de IGP?
Welke laptop hebben we het eigenlijk over en is bovenstaande bevestigd door de fabrikant?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
DeNelis schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Ik vind het wel een vreemde, deze aansluiting zit op het moederbord, waar uit blijkt dat deze enkel werkt op de IGP?
Welke laptop hebben we het eigenlijk over en is bovenstaande bevestigd door de fabrikant?
Zie mijn edit.

Paar specs:
17.3 inch full HD IPS scherm
Intel Core I7 processor
Upgrade koelpasta
NVIDIA GTX 1660 TI videokaart
16 GB werkgeheugen
512 GB SSD opslag
1 TB HDD opslag
Wireless AC 1.73Gbps

Aansluitingen
USB 2.0, USB 3.0, USB 3.1 Gen2 Type A, USB 3.1 Gen2 Type-C, HDMI, Mini Displayport 1.2, Mini Displayport 1.4, Displayport via USB-C

Beeldkwaliteit
1920×1080 – Full HD

Behuizing
Narrow border

Beveiliging
Kensington® Lock, TPM 2.0

Gebruiksdoel
Game & performance, Virtual Reality, Foto & videobewerking

Geheugen (max)
32 GB, 64 GB (in mijn geval 16GB)

Gewicht (gram)
2000 – 2500

Interne disks
Max. 3x disk (SSD/HDD) (in mijn geval 1 SSD en 1 HDD)

Processor
Intel® Core™ i5, Intel® Core™ i7, Intel® 9e gen Coffee Lake R (In mijn geval: - Intel Core i7-9750H Processor (6 Cores, 12 Threads, 2.60GHz, max. 4.50GHz))

Processor type
Laptop

Scherm eigenschap
IPS – grote inkijkhoek

Schermgrootte
17.3 inch (43 cm)

Videogeheugen
3 GB, 4 GB, 6 GB

Videokaart
Nvidia® GTX 1050, Nvidia® GTX 1650, Nvidia® GTX 1660 TI, Nvidia® RTX 2060 (in mijn geval: 1660 TI)

Keyboard
Verlicht keyboard

Hoogte
25 – 30mm

[ Voor 63% gewijzigd door Ardana op 04-03-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 07-10 12:16

De Nelis

en anders maar niet...

Duidelijk. Rare constructie van de bouwer dan 8)7

Ik zie dat er ook een mini-displayport aansluiting op zit, lukt het met een verloop daarop niet?

[ Voor 21% gewijzigd door De Nelis op 04-03-2020 14:51 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Dat maakt ook niet uit. Die 1660TI zal je wel moeten kunnen kiezen om de rekencapaciteit te gebruiken. Dat kan je kiezen door op een snelkoppeling met de rechtermuisknop de beeldschermadapter te kiezen.

Daar zal die tussen moeten staan.
Intel Grafische Processor
1660TI

Je scherm zit ook niet op 2 apparte kaarten aangesloten.

Enige wat je dan kiest is welke kaart moet gaan rekenen..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 07:24

Tazzios

..

Om de 1660TI gebruiken moet de laptop mogelijk wel ook aan de stroomadapter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:25
RaZ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:51:
[...]

Dat maakt ook niet uit. Die 1660TI zal je wel moeten kunnen kiezen om de rekencapaciteit te gebruiken. Dat kan je kiezen door op een snelkoppeling met de rechtermuisknop de beeldschermadapter te kiezen.

1660TI

Ik weet niet of dit bij laptops ook zo is maar op een normale Pc maakt het wel uit of je de aansluiting van het moederbord of de GPU pakt. Mogelijk is dat bij deze laptop ook zo gedaan. Zou wel erg dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:08
[...]

1660TI

Goed verhaal nadat de leverancier heeft aangegeven dat het is zoals TS stelt. |:(

Heb je de mail al verzonden? En waarom duurt het langer dan 2 weken om hierachter te komen? Is het verloopje later besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
Werkt ook de Displaypoort via USB-C niet?

Als ik zo naar de specs kijkt heb je meerder USB-C poorten waarvan er één Alternative DP ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
[...]

1660TI

Nee, dat kan dus niet. Je kan op geen enkele manier de displayport (er zit er trouwens maar 1 op, een mini-displayport) via de grafische kaart laten lopen. De displayport gaat alleen via de on-board kaart.

En wat betreft vriendelijk:
Ik heb vanaf het begin goed contact met ze gehad, maar zodra bleek dat de Rift S niet te gebruiken was, begonnen zij direct met "eigen verantwoordelijkheid, wij konden dit ook niet weten".

Ik ben er inderdaad later achter gekomen omdat de Rift S leveringsproblemen had: ik heb hem uiteindelijk bij Amazon.de kunnen kopen. De verkoper hanteert een 30-dagen omruilgarantie, en ik heb vóórdat deze termijn verstreken is contact met hen gehad. Zij adviseerden om een HDMI-naar displayport-adapter te kopen en dit uit te proberen. Dit heb ik gedaan en dit bleek niet te werken. Hierna was de 30-dagen omruil-termijn verstreken.
Overigens: toen de laptop aan kwam, had deze meerdere dode-sub-pixels. Ik heb hen toen heel vriendelijk gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was, dat ik de laptop kon terug sturen onder de Wet KOA, maar dat ik dat niet zag zitten, omdat ik bij een nieuwe koop weer hetzelfde risico loop. Ik heb toen de laptop ingeleverd en ze hebben er een nieuw scherm in gezet. Dit scherm heeft rechtsboven wel redelijk last van backlight bleeding.

Ik heb zelf, samen met de support van Oculus, én met de supportafdeling van de verkoper alle instellingen gecontroleerd en alle opties uitgeprobeerd. Tevens heb ik een USB-c adapter geprobeerd. Niks van dit alles werkte. Deze adapters zijn ook met zowel Oculus als de verkoper besproken.

[ Voor 39% gewijzigd door Ardana op 04-03-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ardana schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:22:
Ik zou proberen linksom of rechtsom iets op papier of opname te krijgen dat bevestigd dat ze deze toezegging hebben gedaan en je op basis daarvan specifiek deze laptop hebt aangeschaft (niet ontkennen != bevestigen). Pas zodra je dat hebt zou ik er harder tegenin in gaan. Volgens mij is het namelijk vrij simpel om te ontbinden op basis van non-conformiteit wanneer zij iets beloven en dat niet blijkt te kunnen met dit product. Je hebt je laten informeren door de verkoopafdeling.

Pas op hoe je dit verwoord, ze zullen wel onraad ruiken. Je kunt bijvoorbeeld zelf of een kennis laten bellen en dezelfde vraag nogmaals stellen, en dan hopen dat ze wederom een bevestigend antwoord geven. Bovendien zou ik ook screenshots maken van dat "VR-ready" e.d. bij hun productomschrijving, dan heb je dat bij de hand mochten ze dat snel aanpassen (niet ondenkelijk).

Heb je standaard een call-recorder op je telefoon aan staan? Zo niet, dan raad ik je aan er 1 te installeren zodat je vanaf nu altijd bewijs hebt. Ja, dat is gewoon legaal en nee, je hoeft dat niet te melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
LankHoar schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:15:
[...]
Ik zou proberen linksom of rechtsom iets op papier of opname te krijgen dat bevestigd dat ze deze toezegging hebben gedaan en je op basis daarvan specifiek deze laptop hebt aangeschaft (niet ontkennen != bevestigen). Pas zodra je dat hebt zou ik er harder tegenin in gaan. Volgens mij is het namelijk vrij simpel om te ontbinden op basis van non-conformiteit wanneer zij iets beloven en dat niet blijkt te kunnen met dit product. Je hebt je laten informeren door de verkoopafdeling.

Pas op hoe je dit verwoord, ze zullen wel onraad ruiken. Je kunt bijvoorbeeld zelf of een kennis laten bellen en dezelfde vraag nogmaals stellen, en dan hopen dat ze wederom een bevestigend antwoord geven. Bovendien zou ik ook screenshots maken van dat "VR-ready" e.d. bij hun productomschrijving, dan heb je dat bij de hand mochten ze dat snel aanpassen (niet ondenkelijk).

Heb je standaard een call-recorder op je telefoon aan staan? Zo niet, dan raad ik je aan er 1 te installeren zodat je vanaf nu altijd bewijs hebt. Ja, dat is gewoon legaal en nee, je hoeft dat niet te melden ;)
Mja, ik ben wel vaker te goed van vertrouwen en ga uit van de eerlijkheid van de mensen. :S Ik heb wel 'n screenshot van dat VR-ready, maar goed, wat dat gaat doen?

Trootsprijs is dat ze gezeik met mijn rechtsbijstandsverzekering krijgen en slechte reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
[...]

Noemen welke laptop het is, betekent ook dat ik direct de winkel noem: de verkoper is ook de bouwer (zelf samengestelde laptop). Dat wil ik wel doen, maar alleen als dat ok is vanuit de mods.

Ik heb alles al getest: softwarematig en hardwarematig. Punt blijft dat de displayport níet aan de grafische kaart hangt. Dit is bevestigd door de fabrikant (die dus ook de verkoper is).
Ik ken weinig zelfbouw laptops bouwers. Maar zonder model om uit te zoeken wie de OEM en welke barebone laptop er gebruikt is, blijft het giswerk.
Dat de "bouwer" nu aangeeft dat het zo is geloof ik niet echt. Heeft hij dat bij de OEM nagevraagd waar hij de barebone afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
Shinoki schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Ik ken weinig zelfbouw laptops bouwers. Maar zonder model om uit te zoeken wie de OEM en welke barebone laptop er gebruikt is, blijft het giswerk.
Dat de "bouwer" nu aangeeft dat het zo is geloof ik niet echt. Heeft hij dat bij de OEM nagevraagd waar hij de barebone afneemt?
De verkoper/bouwer is een vrij gerenomeerde speler, volgens mij nog de enige die custom-build laptops aanbiedt. Hij heeft aan dat hij dit heeft uitgezocht, ik heb geen reden om aan te nemen dat dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43

Rannasha

Does not compute.

Ardana schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:25:
[...]

De verkoper/bouwer is een vrij gerenomeerde speler, volgens mij nog de enige die custom-build laptops aanbiedt. Hij heeft aan dat hij dit heeft uitgezocht, ik heb geen reden om aan te nemen dat dit niet zo is.
Merk op dat met de specificaties die je hebt gepost, het met vrij grote zekerheid vast te stellen is om welke verkoper / bouwer het gaat. Met name de zin over het "gebruiksdoel" levert op Google resultaten op die allemaal richting hetzelfde merk wijzen (o.a. de site van het merk zelf en third-party resellers).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ardana schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:18:
[...]

Mja, ik ben wel vaker te goed van vertrouwen en ga uit van de eerlijkheid van de mensen. :S Ik heb wel 'n screenshot van dat VR-ready, maar goed, wat dat gaat doen?

Trootsprijs is dat ze gezeik met mijn rechtsbijstandsverzekering krijgen en slechte reclame.
Ik ga doorgaans ook uit van de eerlijkheid van mensen, en toch is het handig om zo'n backup te hebben. Meestal gebruik je niet, maar de keer dat je het hebt is erg handig :)

Nuja, wanneer je een laptop koopt die klaar moet zijn voor VR, maar waarbij je een Occulus Rift niet kunt gebruiken, dan is dat niet conform lijkt mij. Reden tot ontbinding?

Maar het ligt nu dus al bij je rechtsbijstand? Dan ben ik benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Vervelend en ik lees dat je al van alles geprobeerd hebt. Wellicht geeft onderstaande nog ideeën om te proberen :)

Is er in de BIOS misschien een setting? Dat je bijvoorbeeld de gehele onboard gpu uit kunt zetten (zie je wel bij moederborden met onboard gpu)? En dat het dan opeens wel over de DisplayPort werkt? Of dat er iets van een DisplayPort passthrough optie is?

Zit überhaupt de laatste versie van het BIOS er in?

Heb je ook geprobeerd via Energiebeheer op maximale performance te zetten? Dat je er dus voor zorgt dat altijd de 1660 Ti gebruikt wordt? Dit zou zelfs ook weer een BIOS setting kunnen zijn.

Vindt hetzelfde gedrag ook plaats onder een ander besturingssysteem? Aannemende dat je het onder Windows geprobeerd hebt, zou je het eens onder een Linux variant kunnen proberen. Mocht je dan opeens wel met de 1660 Ti op de DisplayPort kunnen renderen weet je in ieder geval dat het niet aan de hardware ligt.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:36

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

BoyGenius schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:52:
Vervelend en ik lees dat je al van alles geprobeerd hebt. Wellicht geeft onderstaande nog ideeën om te proberen :)

Is er in de BIOS misschien een setting? Dat je bijvoorbeeld de gehele onboard gpu uit kunt zetten (zie je wel bij moederborden met onboard gpu)? En dat het dan opeens wel over de DisplayPort werkt? Of dat er iets van een DisplayPort passthrough optie is?

Zit überhaupt de laatste versie van het BIOS er in?

Heb je ook geprobeerd via Energiebeheer op maximale performance te zetten? Dat je er dus voor zorgt dat altijd de 1660 Ti gebruikt wordt? Dit zou zelfs ook weer een BIOS setting kunnen zijn.

Vindt hetzelfde gedrag ook plaats onder een ander besturingssysteem? Aannemende dat je het onder Windows geprobeerd hebt, zou je het eens onder een Linux variant kunnen proberen. Mocht je dan opeens wel met de 1660 Ti op de DisplayPort kunnen renderen weet je in ieder geval dat het niet aan de hardware ligt.
Bij het zoeken op de specifieke specs kom je een laptop tegen waar nu bij staat "VR ready via HDMI" ik vermoed dus dat dit daadwerkelijk niet kan over de mini DP .

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:48
LankHoar schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:50:
Nuja, wanneer je een laptop koopt die klaar moet zijn voor VR, maar waarbij je een Occulus Rift niet kunt gebruiken, dan is dat niet conform lijkt mij. Reden tot ontbinding?
De Rift S is volgens de Steam Survey van februari dit jaar de nummer 3 meest gebruikte VR-setup. De Rift CV1 en HTC Vive die erboven staan werken via HDMI. Dus non-conform op basis van 'VR Ready' lijkt me niet te vliegen, ondanks dat de Rift S momenteel wel de meestverkochte bril is.
Verkeerd geïnformeerd hebben ze daarentegen wel, gezien Ardana specifiek aan heeft gegeven dat ze een Rift S wilde gaan gebruiken en men zei dat dat kon. Dat ze de koop niet willen ontbinden en het ineens op eigen verantwoordelijkheid gooien siert ze niet.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
Intergalactic schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:54:
[...]
Bij het zoeken op de specifieke specs kom je een laptop tegen waar nu bij staat "VR ready via HDMI" ik vermoed dus dat dit daadwerkelijk niet kan over de mini DP .
Dit stond er dus overigens níet toen ik de laptop kocht. Ik ben best boos geweest, en heb ze gezegd dat het ze zou sieren als ze anderen zouden waarschuwen dat de Rift S niet gaat werken, door dit duidelijk op de site te vermelden. Hierna hebben ze kennelijk dit gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Ardana op 04-03-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Ardana schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Dit stond er dus overigens níet toen ik de laptop kocht. Ik ben best boos geweest, en heb ze gezegd dat het ze zou sieren als ze anderen zouden waarschuwen dat de Rift S niet gaat werken, door dit duidelijk op de site te vermelden. Hierna hebben ze kennelijk dit gedaan.
Wat ik vreemd vindt is dat ze je geen coulance bieden, zeker gezien het feit dat het er tijdens de aankoop niet bijstond.
heb je al gevraagd wat zij als oplossing zouden willen/kunnen bieden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinoki
Als het gaat om de Clevo barebone waarvan ik denk dat het gaat....

Volgens de service manual en de block diagram zou de 1660 via een timer IC verbonden zijn met de USB-C met Displayport alt mode. LET op dat het er maar 1 van de 2 USB-C deze heeft.

https://repo.palkeo.com/c...5x_70_RDx_RCx_RAx_RHx(Q)/

IC waarom het gaat: http://www.icsmart.cn/9845/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkR6k9_WbyKZK2rFKlAcIH30zi0=/800x/f/image/Hp3yYWxu7y8QwcGf0C1Ibt5S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
Intergalactic schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:12:
[...]
Wat ik vreemd vindt is dat ze je geen coulance bieden, zeker gezien het feit dat het er tijdens de aankoop niet bijstond.
heb je al gevraagd wat zij als oplossing zouden willen/kunnen bieden?
Ik heb ze maandag deze mail gestuurd en nog niks van ze gehoord.

Ik sta echt open voor 'n heleboel (zelfs met bijbetaling), probleem is wel dat ze géén laptop hebben die aan mijn eisen voldoet (17" met Oculus Rift S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Shinoki schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:15:
Als het gaat om de Clevo barebone waarvan ik denk dat het gaat....

Volgens de service manual en de block diagram zou de 1660 via een timer IC verbonden zijn met de USB-C met Displayport alt mode. LET op dat het er maar 1 van de 2 USB-C deze heeft.

https://repo.palkeo.com/c...5x_70_RDx_RCx_RAx_RHx(Q)/

IC waarom het gaat: http://www.icsmart.cn/9845/

[Afbeelding]
Wat in theorie zou moeten werken, maar blijkbaar werkt dit dus ook niet.
best vreemd aangezien deze in theorie aan de dGPU hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:17

ikt

Werken hybrid-GPU oplossingen (Nvidia Optimus) oplossingen sinds jaar en dag niet zo? Display output wordt altijd door iGPU geregeld en dGPU doet het renderwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
ikt schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:34:
Werken hybrid-GPU oplossingen (Nvidia Optimus) oplossingen sinds jaar en dag niet zo? Display output wordt altijd door iGPU geregeld en dGPU doet het renderwerk.
Optimus dus juist wel :) .... dit systeem is voor zover ik zie niet Optimus compliant...

[ Voor 5% gewijzigd door Shinoki op 04-03-2020 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17
ikt schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:34:
Ja, maar als je Oculus een rechtstreekse connectie nodig heeft vanwege de benodigde bandbreedte dan werkt het dus niet.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
In overleg met de modjes mag ik het model (en daarmee de fabrikant) noemen, ik heb het even nagevraagd omdat dit ook de verkoper is, en het gebruik is om niet de winkel te noemen.

Het gaat om een BTO X•BOOK 17X984 (17X984: 17.3 FHD IPS N7/GTX 1660 TI/i7-9750H/TPM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
Ardana schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:20:
In overleg met de modjes mag ik het model (en daarmee de fabrikant) noemen, ik heb het even nagevraagd omdat dit ook de verkoper is, en het gebruik is om niet de winkel te noemen.

Het gaat om een BTO X•BOOK 17X984 (17X984: 17.3 FHD IPS N7/GTX 1660 TI/i7-9750H/TPM).
De BTO is dus een Clevo NH70Rx via USB-C displayport altmode hoort het te werken volgens de block diagram. Welke USB-C adapter heb je gebruikelt en in welke usb-c poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
Ik heb maar 1 USB-c poort en ben naar de winkel van online-kabels.nl gegaan om de adapter daar uit te proberen. De adaptor deed het, dat hebben we getest met een andere device. Alleen de Oculus deed het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 17:50
Heb je het particulier is zakelijk gekocht? Daarnaast sta je al iets sterker omdat je alles in 1 keer gekocht hebt. Alle dingen staan dus op 1 factuur.

Maar Kijk zakelijk heb je zelf onderzoeksplicht en vervalt elke vorm van coulance daarin.

Particulier heb je meer recht. Alleen zoals andere ook aangeven zal je dus moeten kijken of je bevestiging kan krijgen hiervoor.

Enigste wat ik me afvraag waarom heb je het niet eerder getest of de oculus werkt? En vr ready is een hele algemene term en daar kan je ze niet op pakken. Staat er model xxx compatible dan is het duidelijk.

Hopelijk heb je er iets aan :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 15:28
Vind maar een vreemd verhaal, normaalgesproken maakt het niet uit welke aansluiting je gebruikt, in de tool/software kan je kiezen welke videokaart de rekenkracht uitvoert.

Wel had ik zelf bijvoorbeeld issues dat g-sync niet werkte op mijn laptop scherm, die werkt alleen als ik de videokaart op discrete zet in de bios, dat kan niet via de tooling in Windows.

Bij een pc maakt het wel uit, in welke videokaart je hemt stopt inderdaad.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
stftweaker schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:49:
Heb je het particulier is zakelijk gekocht? Daarnaast sta je al iets sterker omdat je alles in 1 keer gekocht hebt. Alle dingen staan dus op 1 factuur.

Maar Kijk zakelijk heb je zelf onderzoeksplicht en vervalt elke vorm van coulance daarin.

Particulier heb je meer recht. Alleen zoals andere ook aangeven zal je dus moeten kijken of je bevestiging kan krijgen hiervoor.

Enigste wat ik me afvraag waarom heb je het niet eerder getest of de oculus werkt? En vr ready is een hele algemene term en daar kan je ze niet op pakken. Staat er model xxx compatible dan is het duidelijk.

Hopelijk heb je er iets aan :)
Zoals ik al heb aangegeven: ik heb de Oculus later gekocht, bij Amazon. Dit omdat er leveringsproblemen waren. En het gaat trouwens om consumentenkoop.

@mr_evil08 je mag het een raar verhaal vinden, maar er hebben veel mensen met verstand van zaken er naar gekeken. Het werkt gewoon niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 05-03-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat een verhalen allemaal. Uit OP blijkt al dat het gekochte goed niet conform is met wat @Ardana is overeengekomen. Ook heeft ze zelf netjes onderzoek gedaan en vooraf geïnformeerd naar de gewenst functie.
ook de technische dienst kan haar niet helpen de gewenst functie werkend te krijgen. Zoals ik al zei; Duidelijk zijn in wat je wilt. (ik lees dat je wilt ontbinden) mogelijkheid open houden voor voorstel van verkoper is niet nodig. men kan je sowieso een aanbod doen. (kort en duidelijk zorgt vaak voor resultaat, zonder evt communicatieproblemen of verdere vragen.)

Pagina: 1