onderwatercamera voor zwemtrainingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:12
Voor een zwemvereniging wil ik een onderwatercamera bestellen. Budget +/- 750 euro.
In eerste instantie dacht ik aan een GoPro hero 7, stick en iPad. Dit heeft echter de volgende nadelen:
  • instabiele weergave door gebruik van de selfie stick
  • starten en stoppen van de opname is niet ideaal
  • geen wifi onder water mogelijk, dus geen realtime video. Na opname moet de data overgezet worden. Dat is niet ideaal
Nu heb ik bij een andere vereniging een mooi systeem gezien:
  • een karretje met een duwstang, en een stang die onder water gaat. Het kaartje wordt geleidt langs de badrand.
  • aan de stang die onder water gaat is een camera bevestigd. Het betreft in dit geval een analoge camera die met een DVBC kabel een uitgaand signaal uitstuurt.
  • Het DVBC signaal wordt omgezet door een magisch kastje naar een digitaal signaal, die via een ethernetkabel verbonden is met een:
  • accespoint. Van hieruit is een laptop bekabeld aangestuurd, en via wifi wordt een ipad aangestuurd.
Dit lijkt mij een mooie oplossing, die ik binnen budget na wil bouwen. Nu is het zo dat ik een leek ben op gebied van video en videosignalen. Ik wil graag hulp van de community om zo'n systeem op te zetten.

Wat heb ik zelf al bedacht:
  • door middel van aluminium extrusie profielen (4040) een kar maken.
  • een IP68 onderwaterhuis
  • een (Sony) CCD module op een PCB
  • in de onderwaterbehuizing het signaal omzetten naar ethernet.
  • Voeding van de camera via PoE ??? kan dat wel???
  • lange ethernet kabel naar de AP.
  • Van daaruit naar een laptop.
ik zit vooral met de CCD en omzetting naar ethernet. Ik kan geen module vinden. Alle digitale camera's hebben een DVBC uitgang. Bestaat het niet wat ik wil, of zoek ik niet genoeg uit?

Qua camera zou zoiets een optie kunnen zijn:
https://www.alibaba.com/p...alList.237.2d7565b7RvD4RV

Dit is een eerste start, extra informatie en gevonden spullen zal ik z.s.m. updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 02-03-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:24
Eerste google hit: https://cam-do.com/produc...-cable-for-action-cameras

Zit je niet veel te moeilijk te denken en is dat wat?
Sowieso zou ik niet teveel op je camera bezuinigen, zo'n goedkoop cameratje uit china gaat vrees ik niet te goed qua kwaliteit zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Bartske op 02-03-2020 16:52 ]