Toon posts:

Service afhandeling Asus

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In November heb ik een 240hz gaming monitor aangeschaft van €475,00.
Al gauw merkte ik dat de monitor niet naar behoren functioneerde en heb ik direct een RMA bij Asus geopend met een video van het probleem inplaats van contact opnemen met Bol.com. Mijn RMA werd goedgekeurd en werden er mij 2 verschillende dingen verteld via de mail; 1. Dat ik de defecte monitor in de doos stop van het vervangende scherm en later zelf retourneer 2. Dat ik de defecte monitor direct aan de deur ruil met de bezorger voor een nieuwe. Nou wist ik niet welke van de twee het was dus na contact via de mail werd er mij verteld dat ik het aan de deur moest ruilen.

Dagen later was het vervangende scherm aangekomen, ik had de defecte monitor in het originele doos aan de deur moeten ruilen voor een vervangende scherm in een bruin kapotte doos en merkte ik dat deze monitor ook defect was, toen heb ik weer een RMA geopend met bewijs en die werd ook goedgekeurd en ben ik dit keer gaan bellen om te vragen of het nou voor de deur ruilen is of zelf later terugsturen en toen werd er via de telefoon verteld dat ik de defecte monitor in de doos van het vervangende scherm later kon retourneren. Ik had de bruine kapotte doos dus weggegooid omdat ik die blijkbaar niet meer nodig had, maar toen de bezorger voor de deur stond vertelde hij dat hij de defecte monitor verpakt nodig had om de nieuwe te kunnen geven. Ik heb hem verteld dat ik wat anders te horen had gekregen, maar hij kon mij niet verder helpen en heb ik hem vriendelijk verzocht om de volgende werkdag weer te komen. Ik had de defecte monitor toen in een doos gestopt waar die hoogst waarschijnlijk kapot in zal gaan tijdens transport omdat ik hier helaas geen andere oplossing voor had en Asus mij geen doos kon geven met de juiste formaat piepschuim erin zodat ik de monitor veilig kon verpakken.

Nou had ik de monitor weer aan de deur geruild en het vervangende scherm functioneerde WEER niet naar behoren, dit keer een dode pixel, nou heb ik weer een RMA geopend en gevraagd om een terugbetaling omdat ik hier geen geduld meer voor heb, nu is er mij verteld dat een dode pixel binnen de normen vallen en ik geen vervaning of reparatie krijg, maar dat vind ik absoluut onterecht omdat dit een gaming monitor is waarbij elke pixel en elke milliseconde telt en het dode pixel stoort mij ook enorm.

Ik vraag mij nu af wat ik kan doen, Asus heeft mij een verschrikkelijke (klanten)service verleend en ik heb nogsteeds geen monitor die naar behoren functioneerd (het is nu al 4 maanden verder).
Ook wil ik mijn originele verpakking terug voor het geval als ik deze monitor later verkoop.

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 17:11

Koekfabriek

King Billy on the wall

Geen jurist of iets dergelijks.

Volgens mij kan je vrij weinig doen. Je hebt buitenom de verkoper contact gezocht met de fabrikant (begrijp niet helemaal waarom). Die hebben jou tweemaal netjes een vervangend scherm gestuurd waarbij de eerste helaas RMA moest en de tweede gewoon conform richtlijnen is. Dode pixel is niet leuk voor een scherm maar die kans bestaat altijd.

Begrijpelijk dat je teleurgesteld bent maar volgens mij weinig aan te veranderen. Moet eerlijk zeggen dat je naar mijn idee netjes bent geholpen door Asus. Tweemaal kosteloos een vervangendscherm toegeleverd gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Waarom pak je een verpakking aan die al beschadigd is ?
Dit moet je weigeren. @Koekfabriek TS mag gewoon een RMA indienen bij fabrikant, wel had ik verkoper op de hoogte gebracht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:37:
nu is er mij verteld dat een dode pixel binnen de normen vallen en ik geen vervaning of reparatie krijg, maar dat vind ik absoluut onterecht omdat dit een gaming monitor is waarbij elke pixel en elke milliseconde telt en het dode pixel stoort mij ook enorm.
Dit is heel normaal en doet bijna elke monitor fabrikant. Vroegah kon je dat afkopen, de pixel perfect garantie. Weet niet of dat nog steeds bestaat. Maar het is normaal dat een fabrikant niets doet met 1 dode pixel.

Ow, en de volgende keer gewoon melden bij Bol.com. De verkoper ontzien en direct de fabrikant inschakelen is 1 van de meest gemaakte fouten op GoT.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten de wat onhandige communicatie van Asus zie ik weinig geks. Jij mag verder wat vinden van pixels maar een en nader staat gewoon in de algemene voorwaarden.

Daarnaast doe je jezelf dit aan door rechtstreeks naar Asus te stappen ipv Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 17:11

Koekfabriek

King Billy on the wall

@Hackus
Tuurlijk mag TS aankloppen bij de fabrikant maar volgens mij (en de rijksoverheid) is de verkoper verantwoordelijk voor een oplossing.
Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

[ Voor 8% gewijzigd door Koekfabriek op 02-03-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Koekfabriek schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:03:
@Hackus
Tuurlijk mag TS aankloppen bij de fabrikant maar volgens mij (en de rijksoverheid) moet je altijd eerst aankloppen bij de verkoper.

[...]

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Verkoper moet ervoor zorgen dat er een conform goed is geleverd. Dat neemt niet weg dat TS dit direct bij fabrikant kan doen(zeker binnen fabrieksgarantietermijn) verder schrijf ik dat verkoper inlichten wel gewenst is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Als consument is het altijd belangrijk om je rechten te kennen en te weten wat je koopt. Je kan van alles zelf gaan verwachten, maar daarmee stel je ook alleen jezelf teleur als deze verwachting niet in daad gematched wordt door de verkoper/fabrikant. Het wordt een beetje complex dus bear with me:

In dit geval heb je een defect product gekregen. Je behoort dan eigenlijk eerst met de webshop contact op te nemen, maar er zijn zat fabrikanten die direct service aan de consument leveren (en zelfs voorkeur geven aan die methode). Tot aan het hele omruilen gaat het eigenlijk wel goed, op de verpakking van de vervangende monitor na. En dan zit je opeens met een defecte pixel die waarschijnlijk gewoon conform de technische specificaties van Asus tot een werkende monitor behoort. Fabrikanten willen vaak weten waar de pixel zit. In het midden of aan de rand maakt nogal uit. Tot een aantal dode pixels in een bepaalde zone valt gewoon onder een werkend product. Nu snap ik dat je het daar niet mee eens bent, maar dat zijn je eigen verwachtingen, waar Asus geen belofte in heeft gedaan en dus ook geen boodschap aan heeft.

Bij een webwinkel kun je je natuurlijk beroepen op de WKOA, maar hier gaat het om een garantiegeval dat je via de fabrikant bent gaan afhandelen, zonder tussenkomst van de verkoper. Afzien van de koop conform WKOA doe je bij de winkel, niet bij de fabrikant. Wat Asus aangaat, is er een paneel geleverd dat voldoende werkende pixels heeft om gebruikt te kunnen worden en Asus heeft niet aan jou verkocht, dus die hebben geen boodschap aan het ontbinden van de koop.

Maar nu, jij zit met een scherm dat je niet wilt en een gebrek aan verpakking om bij Bol.com te retourneren. Dat zou niet eens een belemmering mogen zijn, maar de praktijk is vaak anders. (Men ziet het als "in gebruik genomen" en dan is de WKOA verder klaar). Asus laat je stikken (eerlijk gezegd, waarschijnlijk hebben ze gelijk. Hoe een fabrikant met dode pixels omgaat is vaak wel te vinden op de site e.d.).

Ik heb totaal geen ervaring met de service van Bol.com. In principe is dit euvel gewoon goed af te handelen met een kundige en bevoegde klantenservice, maar vooral die bevoegdheid verschilt per webshop. Neem toch even contact met ze op. Wellicht kunnen ze je scherm alsnog voor je omruilen (voor een ander scherm uit hun assortiment). En anders...ja die dode pixel is jammer. De enige kans die je hebt is een nieuw scherm bestellen, wisseltruc uithalen en het paneel met defecte pixel retourneren. Maar besef dat dit an sich gewoon fraude is. Bol.com kan daar misschien flexibeler in zijn (ik zat bij een kleine, concurrerende partij op de KS en wij haalden geregeld deze truc uit bij sommige lastige leveranciers), oftewel de wisseltruc voor je uithalen. Groothandel/Asus en Bol.com gaan daar onderling niet over mekkeren.

Edit: onderstaande is als de aankoop vrij recent is. Dit gaat om een aankoop in november, waarbij de fabrikant dagen na levering ook service heeft gerealiseerd.

Dus neem contact op met Bol.com en laat merken dat jij alsnog een tevreden klant kan worden. Daarvoor moeten ze even above & beyond, maar als je redelijk blijft zul je merken dat die KS-medewerkers (vaak) gewoon mensen zijn die niet al te beste verdienen en heel goed begrijpen dat wanneer je honderden euro's uitgeeft aan je hobby, je er ook van wilt genieten. Zonder dode pixels. En anders heb je een duur leermoment. Wellicht kun je gaan klagen over Asus via Social Media. Genoeg partijen die dan de meest onredelijke wensen van klanten alsnog inwilligen.

Edit: Overigens is dit een aankoop in November. Met enkele dagen later al vervanging vanuit Asus? Sorry, maar dat vind ik topservice. Asus kon ook niet verwachten dat ze een paneel met 1 dode pixel verstuurden en dan nog hoeft dat niet als defect paneel te tellen. Anyway, nu nog, maanden later van de koop afzien is simpelweg geen optie. Tenzij Asus/Bol.com de kant van goodwill kiest, heb je hier gewoon te leven met die dode pixel

[ Voor 10% gewijzigd door PhatFish op 02-03-2020 17:35 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koekfabriek schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:53:
Geen jurist of iets dergelijks.

Volgens mij kan je vrij weinig doen. Je hebt buitenom de verkoper contact gezocht met de fabrikant (begrijp niet helemaal waarom). Die hebben jou tweemaal netjes een vervangend scherm gestuurd waarbij de eerste helaas RMA moest en de tweede gewoon conform richtlijnen is. Dode pixel is niet leuk voor een scherm maar die kans bestaat altijd.

Begrijpelijk dat je teleurgesteld bent maar volgens mij weinig aan te veranderen. Moet eerlijk zeggen dat je naar mijn idee netjes bent geholpen door Asus. Tweemaal kosteloos een vervangendscherm toegeleverd gekregen
Bedankt voor je reactie.

Vanuit de perspectief van de lezer kan het lijken op een nette service, ik heb wat details uit het verhaal gelaten waardoor het verhaal (hopelijk kort) nogsteeds te volgen is omdat ik lezers niet weg wil jagen met bomvol tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd over welke monitor gaat het exact? Vaak (maar niet altijd) kan je op de site van de fabrikant of bij sommige hele goede reviews terugvinden over hoeveel pixels en/of sub-pixels dood mogen zijn voordat je "uberhaupt" een beroep kan doen op garantie / RMA / hoe je het noemen wil. Ook de plek van dode (sub-) pixels wil nog wel eens bepalen hoe de fabrikant ermee om gaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:58:
@Verwijderd Waarom pak je een verpakking aan die al beschadigd is ?
Dit moet je weigeren. @Koekfabriek TS mag gewoon een RMA indienen bij fabrikant, wel had ik verkoper op de hoogte gebracht.
Hey, ik heb bij de eerste RMA mijn originele nette doos moeten ruilen voor het vervangende scherm dat verpakt was in een verscheurd kapotte doos. Asus had mij telefonisch verteld dat ik de defecte monitor kon retourneren in de volgende vervangende scherm, dus had ik de kapotte doos die ik ontvangen had weggegooid, maar toen de bezorger mij vertelde dat hij een verpakking terug moest krijgen heb ik een gewone doos gebruikt en de monitor daarin gestopt met een kladblokje erop met "Do not tilt" in de hoop dat de monitor niet kapot aankomt bij Asus. (Ik had Asus verzocht of ze piepschuim met de juiste formaat van de monitor konden sturen op mijn kosten maar helaas doen ze daar niet aan.).
ChojinZ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:00:
[...]

Dit is heel normaal en doet bijna elke monitor fabrikant. Vroegah kon je dat afkopen, de pixel perfect garantie. Weet niet of dat nog steeds bestaat. Maar het is normaal dat een fabrikant niets doet met 1 dode pixel.

Ow, en de volgende keer gewoon melden bij Bol.com. De verkoper ontzien en direct de fabrikant inschakelen is 1 van de meest gemaakte fouten op GoT.
Vorig jaar had ik bij Bol.com mijn monitor met 1 dode pixel kunnen retourneren voor een vervanging, vandaar dat ik dacht dat ik hier ook een vervanging kon krijgen.
PhatFish schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:22:
Als consument is het altijd belangrijk om je rechten te kennen en te weten wat je koopt. Je kan van alles zelf gaan verwachten, maar daarmee stel je ook alleen jezelf teleur als deze verwachting niet in daad gematched wordt door de verkoper/fabrikant. Het wordt een beetje complex dus bear with me:

In dit geval heb je een defect product gekregen. Je behoort dan eigenlijk eerst met de webshop contact op te nemen, maar er zijn zat fabrikanten die direct service aan de consument leveren (en zelfs voorkeur geven aan die methode). Tot aan het hele omruilen gaat het eigenlijk wel goed, op de verpakking van de vervangende monitor na. En dan zit je opeens met een defecte pixel die waarschijnlijk gewoon conform de technische specificaties van Asus tot een werkende monitor behoort. Fabrikanten willen vaak weten waar de pixel zit. In het midden of aan de rand maakt nogal uit. Tot een aantal dode pixels in een bepaalde zone valt gewoon onder een werkend product. Nu snap ik dat je het daar niet mee eens bent, maar dat zijn je eigen verwachtingen, waar Asus geen belofte in heeft gedaan en dus ook geen boodschap aan heeft.

Bij een webwinkel kun je je natuurlijk beroepen op de WKOA, maar hier gaat het om een garantiegeval dat je via de fabrikant bent gaan afhandelen, zonder tussenkomst van de verkoper. Afzien van de koop conform WKOA doe je bij de winkel, niet bij de fabrikant. Wat Asus aangaat, is er een paneel geleverd dat voldoende werkende pixels heeft om gebruikt te kunnen worden en Asus heeft niet aan jou verkocht, dus die hebben geen boodschap aan het ontbinden van de koop.

Maar nu, jij zit met een scherm dat je niet wilt en een gebrek aan verpakking om bij Bol.com te retourneren. Dat zou niet eens een belemmering mogen zijn, maar de praktijk is vaak anders. (Men ziet het als "in gebruik genomen" en dan is de WKOA verder klaar). Asus laat je stikken (eerlijk gezegd, waarschijnlijk hebben ze gelijk. Hoe een fabrikant met dode pixels omgaat is vaak wel te vinden op de site e.d.).

Ik heb totaal geen ervaring met de service van Bol.com. In principe is dit euvel gewoon goed af te handelen met een kundige en bevoegde klantenservice, maar vooral die bevoegdheid verschilt per webshop. Neem toch even contact met ze op. Wellicht kunnen ze je scherm alsnog voor je omruilen (voor een ander scherm uit hun assortiment). En anders...ja die dode pixel is jammer. De enige kans die je hebt is een nieuw scherm bestellen, wisseltruc uithalen en het paneel met defecte pixel retourneren. Maar besef dat dit an sich gewoon fraude is. Bol.com kan daar misschien flexibeler in zijn (ik zat bij een kleine, concurrerende partij op de KS en wij haalden geregeld deze truc uit bij sommige lastige leveranciers), oftewel de wisseltruc voor je uithalen. Groothandel/Asus en Bol.com gaan daar onderling niet over mekkeren.

Edit: onderstaande is als de aankoop vrij recent is. Dit gaat om een aankoop in november, waarbij de fabrikant dagen na levering ook service heeft gerealiseerd.

Dus neem contact op met Bol.com en laat merken dat jij alsnog een tevreden klant kan worden. Daarvoor moeten ze even above & beyond, maar als je redelijk blijft zul je merken dat die KS-medewerkers (vaak) gewoon mensen zijn die niet al te beste verdienen en heel goed begrijpen dat wanneer je honderden euro's uitgeeft aan je hobby, je er ook van wilt genieten. Zonder dode pixels. En anders heb je een duur leermoment. Wellicht kun je gaan klagen over Asus via Social Media. Genoeg partijen die dan de meest onredelijke wensen van klanten alsnog inwilligen.

Edit: Overigens is dit een aankoop in November. Met enkele dagen later al vervanging vanuit Asus? Sorry, maar dat vind ik topservice. Asus kon ook niet verwachten dat ze een paneel met 1 dode pixel verstuurden en dan nog hoeft dat niet als defect paneel te tellen. Anyway, van de WKOA of zelfs nu nog, maanden later van de koop afzien is simpelweg geen optie. Tenzij Asus/Bol.com de kant van goodwill kiest, heb je hier gewoon te leven met die dode pixel
Ontzettend bedankt voor dit.
MAX3400 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:28:
@Verwijderd over welke monitor gaat het exact? Vaak (maar niet altijd) kan je op de site van de fabrikant of bij sommige hele goede reviews terugvinden over hoeveel pixels en/of sub-pixels dood mogen zijn voordat je "uberhaupt" een beroep kan doen op garantie / RMA / hoe je het noemen wil. Ook de plek van dode (sub-) pixels wil nog wel eens bepalen hoe de fabrikant ermee om gaat.
Hey, het gaat om de ASUS ROG Strix XG258Q.
Koekfabriek schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:53:
Je hebt buitenom de verkoper contact gezocht met de fabrikant (begrijp niet helemaal waarom).
Ik dacht dat het effectiever was om dit direct met Asus op te lossen aangezien ik dit van een derde partij gekocht heb op Bol.com en zo min mogelijk mensen hier bij wou betrekken.

[ Voor 85% gewijzigd door Perkouw op 02-03-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Beroep op non-conformiteit is aan de verkoper, daar heeft een fabrikant niets mee te maken. (vaak is het ook niet handiger om die erbij te betrekken). Ook kun je je niet beroepen op de bedenktijd bij een fabrikant.evt garantie kun je daar wel aanmelden(evt op advies van verkoper). Verder moet jezelf voor geschikte verpakking zorgen, en niet ‘ hopen dat het goed gaat ‘ ook zou ik nooit een beschadigd pakket aannemen( dit geeft aan dat de kans groot is dat het afgeleverde goed, defect is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44

Perkouw

Moderator General Chat
Topic titel gewijzgd naar 'Service afhandeling Asus.

Verder het verzoek aan @Verwijderd om de edit knop te gebruiken en niet diverse posts achter elkaar te maken. Ook kan het niet kwaad om wat rond te struinen op GoT / Google voordat je hier een vraag stelt en dit mee te nemen in je openingspost. We zijn hier uiteraard geen servicedesk. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Perkouw op 02-03-2020 19:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.