Kleine behuizing met voldoende airflow/cooling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:36
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe pc en wil graag eens een kleine behuizing, maar zijn er uberhaupt behuizingen die goede airflow hebben? Als ik de gemiddelde reviews lees van SFF behuizingen dan schiet de airflow/cooling er vaak bij in. Is er een model dat uitzondering op de regel is? LianLi misschien?

Voorkeur gaat uit naar zoiets als dit:

pricewatch: Fractal Design Node 304 Wit

[ Voor 21% gewijzigd door CryptoNL op 02-03-2020 16:21 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:12
Of een behuizing voldoende airflow heeft voor een systeem is helemaal afhankelijk van welke onderdelen je erin gaat stoppen. Een systeem met alleen een Athlon 3000G is wel even wat anders dan een 3950X met 2080Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Uszka schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:03:
Of een behuizing voldoende airflow heeft voor een systeem is helemaal afhankelijk van welke onderdelen je erin gaat stoppen. Een systeem met alleen een Athlon 3000G is wel even wat anders dan een 3950X met 2080Ti.
Het zal redelijk high end worden. De vraag is alleen of er überhaupt dit soort kasten zijn die niet te warm worden.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Uszka schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:03:
Enig idee welke behuizingen in ieder geval een stuk minder warm worden zo klein als in mijn openingspost?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:00
inwin a1 bevalt mij prima voor een mini itx kast heb je nog aardig wat cooling .
er kan nog een vrij forse cpu koeler op .
gebruik hem nu met een 3600 ryzen met een be quiet dark rock pro 4
en een radeon vii sfx voeding en 3 ssd en een m2 ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
De inwin is niet mijn smaak. Ik zoek het liefste een witte kubus achtige behuizing.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Node 304 is een prima kast. voordeel is eigen fans die je achter op de kast kunt instellen qua snelheid.
met kleine kasten zit je beperkt in GPU keuze vanwege afmeting.
SFX voeding er in, zo houd je wat meer ruimte met aansluiten. (achterlangs komt je GPU)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Hackus Dat is inderdaad een prima kast. Een high end videokaart gaat een lastig verhaal worden begrijp ik? Misschien anders kijken naar een iets grotere kast, maar alsnog klein van formaat?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:33:
@Hackus Dat is inderdaad een prima kast. Een high end videokaart gaat een lastig verhaal worden begrijp ik? Misschien anders kijken naar een iets grotere kast, maar alsnog klein van formaat?
RTX2080Ti Trio gaat niet passen, maar er zijn ook andere modellen. pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Hackus Dat is uitermate high end :P Zat meer richting de 500-600 voor de GPU te kijken :D Zeg maar de top videokaarten die nog betaalbaar zijn, maar dat zou geen probleem moeten zijn begrijp ik, evenals een goede voeding. Ben wel benieuwd naar de temperaturen in deze behuizing.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:38:
@Hackus Dat is uitermate high end :P Zat meer richting de 500-600 voor de GPU te kijken :D Zeg maar de top videokaarten die nog betaalbaar zijn, maar dat zou geen probleem moeten zijn begrijp ik, evenals een goede voeding. Ben wel benieuwd naar de temperaturen in deze behuizing.
Hangt af van wat je gaat gebruiken.evt OC etc. jij zit dan in prijsklasse van RTX2070S/RX5700XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannozels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Kijk voor de gein eens naar wat reviews van de NZXT H1, het is niet echt een cube case maar wel weer eens wat anders en er past zelfs een 2080ti strix trio in dus een 2070s of 5700xt moet ook makkelijk lukken. (voeding en cpu koeling zijn inbegrepen en de kast is niet los verkrijgbaar dus wel iets om rekening mee te houden mocht je voor die optie gaan)

De Enthoo evolv shift is ook iets waar je naar zou kunnen kijken als die nog niet kent, zelfde soort kast als de H1 maar heel anders qua uiterlijk en er zijn 2 verschillende versies beschikbaar mocht je over waterkoeling na gaan denken.

Beetje duur maar de lian li Q37, prima airflow voor al je componenten maar is eigenlijk gericht op waterkoeling dus tenzij je daarmee aan de slag gaat heb je straks een kast die behoorlijk wat ruimte inneemt terwijl dat niet nodig is.

Silverstone sugo series zijn ook cube cases maar hierbij zit de psu recht boven de cpu waardoor die een deel van de warmte van je cpu overneemt wat voor mij geen fijn idee is.

Bitfenix phenom itx is ook een cube case, geen ervaring mee maar als ik naar de foto's kijk zit je met een node 304 beter qua airflow omdat er geen perforatie in het zijpaneel naast je videokaart zit en dit best dicht op elkaar zit.

Dan zijn er nog de "gewone" cases:

nzxt h210
nzxt manta
phanteks enthoo evolv

Misschien deels persoonlijke voorkeur maar ze hebben allemaal genoeg airflow voor wat je in gedachten hebt en het zijn fijne cases om in te bouwen.

De minder fijne cases om in te bouwen zijn kasten zoals de DAN Cases A4, Louqe Ghost S1 of de Node 202. (met bouwen bedoel ik meer parts uitzoeken die passen want deze kastjes zijn erg klein)

En als laatste suggestie kan je de Ncase M1 nog even checken. Krijgt ook veel goeie reviews en is ook erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 12:43
Als je echt een behuizing met karakter wil moet je eens kijken naar de Phanteks Evolv Shift serie. Er zijn een heel aantal uitvoeringen, van stil en ingetogen tot all-out airflow.

product: Phanteks Evolv Shift

Deze behuizing is ook uitermate geschikt voor een transparant LCD sidepanel mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Rickkamminga Thanks, maar ik zoek echt een kubus/vierkant en niet zo groot.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Iemand nog een suggestie?

SiberischeHusky Shepsky

Pagina: 1