Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een upgrade voor mijn huidige pc uit 2014. Mijn huidige setup is
- FX8350
- 16GB werkgeheugen
- SSD samsung 256
- Corsair 530Watt voeding
- RTX 2070 8gb (net nieuw)

Ik ben dus opzoek naar een upgrade van moederbord, processor, werkgeheugen en voeding. Tevens wil ik een nieuwe kast bouwen, omdat ik de oude niet meer zo mooi vind. (kan eventueel later gebeuren)

Wat is je budget?
rond de 500-600 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur.

Het systeem is voor thuis, het word voornamelijk gebruikt voor het editen van 4k filmpjes (hobby matig) en photoshop, en af en toe speel ik een spelletje als assetto corsa en kingdom comes. Deze games speel ik op een 1080P scherm. (geen behoefte aan 4k gaming)

Ik neem de videokaart mee aangezien de GTX 2070 voor mijn doeleinden prima is. (tenzij anders word aanbevolen) en de samsung SSD. Ik ga wel uiteindelijk nog uitbreiden met nas schijven, vanwege de grote videobestanden.

Ik heb al een idee wat ik wil hebben. Vooral het moederbord heb ik uitgekozen juist vanwege het aanwezig zijn van wifi, BT en eventueel latere upgrade naar M2 SSD. (als ik het goed schrijf) en ik heb nog een 5.1 auio set die ik graag wil blijven gebruiken.

de ryzen 5 3600 omdat ik niet ga upgraden. (twijfel nog of de ryzen 7 veel meerwaarde heeft omtrent 4k)
32GB werkgeheugen vanwege photshop en da Vinci.

Ik hoor graag of het allemaal met elkaar werkt? en of ik voor dit bedrag iets goed heb.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 145,-€ 145,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Blauw€ 39,95€ 39,95
1Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm€ 19,13€ 19,13
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 170,01€ 170,01
1VoedingenCooler Master MWE Gold 650 Full Modular€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,09

[ Voor 37% gewijzigd door redslow op 02-03-2020 15:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 23:00
Enkel je moederbord zal nog een bios update moeten krijgen voordat hij gaat werken met een ryzen 3rd gen. Maar met dat specifieke bord is het mogelijk om dit te doen met een usb stick en zonder 2rd gen ryzen cpu.

Verder zou je nog wat kunnen uitsparen door een 550W voeding te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
DenHond schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:26:
Enkel je moederbord zal nog een bios update moeten krijgen voordat hij gaat werken met een ryzen 3rd gen. Maar met dat specifieke bord is het mogelijk om dit te doen met een usb stick en zonder 2rd gen ryzen cpu.

Verder zou je nog wat kunnen uitsparen door een 550W voeding te nemen.
Dat is nog wel te doen met usb. Las wel wat reacties dat die ook direct uit de doos werkt met de 3600.

Voeding wil ik expres wat extra power, mocht er ooit een upgrade komen met videokaart in de toekomst wil ik wel genoeg power hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Laatst online: 10:14
Welke videokaart denk je niet te kunnen draaien met een voeding als pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 550W die hetzelfde kost als een MWE Gold 650w maar kwalitatief een stuk beter is en beter presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
Uszka schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:56:
Welke videokaart denk je niet te kunnen draaien met een voeding als pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 550W die hetzelfde kost als een MWE Gold 650w maar kwalitatief een stuk beter is en beter presteert?
Heb je een punt mee. Enige dat ik kan bedenken mocht er een 2080ti of iets vergelijkbaars komen. Dan heb ik 650 nodig/ de extra pin aansluitingen.

Maar voor nu zou de 550 inderdaad beter zijn. Vooral als die voeding beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Laatst online: 10:14
2080Ti draait prima op een 550w hoor en videokaarten die meer nodig hebben dan 2x8 pins zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
redslow schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:03:
[...]

Heb je een punt mee. Enige dat ik kan bedenken mocht er een 2080ti of iets vergelijkbaars komen. Dan heb ik 650 nodig/ de extra pin aansluitingen.

Maar voor nu zou de 550 inderdaad beter zijn. Vooral als die voeding beter presteert.
Je gekozen PSU heeft volgens meerdere Tweakers Erg stugge kabels. Dit kan soms een probleem opleveren.

Weg

Pagina: 1