Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-11 18:01
Tweakers,

Heb een moederbord overgenomen (2e hands) waar de schroefjes van ontbreken. Zou volgens handleiding in moeten zitten maar de verkoper heeft ze ook niet meer. Dus ik ben op zoek naar schroefjes alleen welke moet ik hebben? M2? Hoe lang moeten ze zijn? Moet er een carrosserie ringetje bij? Alvast bedankt!

Edit: nee bij mijn kast zitten ze er ook niet bij dat is ook al een oude :p

Is het standaard m3? Deze https://www.conrad.nl/p/m...oduct&utm_campaign=172347

[ Voor 34% gewijzigd door Sokucho op 02-03-2020 15:28 ]

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 13:27

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Staat dat niet in de handleiding van de behuizing?

Steam/Discord: Flimovic

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:50
Hangt van de steuntjes in de kast af... M3 of americaans/imperial

• Sokucho
Flimovic schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:28:
Staat dat niet in de handleiding van de behuizing?
Heb helaas niks meer van handleiding kast is al 4 jaar oud.

• Sokucho
base_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:29:
Hangt van de steuntjes in de kast af... M3 of americaans/imperial
Dus kwestie van m2 en m3 schroefjes kopen en passen ?

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 13:27

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

BlackBarryNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Heb helaas niks meer van handleiding kast is al 4 jaar oud.
En de handleiding valt niet online te vinden? Er van uitgaande dat je het merk en type van je kast nog weet / kunt achterhalen.

Steam/Discord: Flimovic

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BlackBarryNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Dus kwestie van m2 en m3 schroefjes kopen en passen ?
Haal 1 afstandsbusje van je backplate af, en ga naar de bouwmarkt, en pas het even.

[ Voor 52% gewijzigd door RaZ op 02-03-2020 15:31 ]

Ey!! Macarena \o/

• Sokucho
RaZ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Haal 1 afstandsbusje van je backplate af, en ga naar de bouwmarkt, en pas het even.
De gouden tip :p bedankt dit ga ik NU uitvoeren!

Edit

Schroefjes bij de bouwmarkt gekocht passen goed. Heb alleen geen isolatieringen rood/bruine ringen. Moet ik deze hebben of kan het ook zonder dit?

Edit

Ben nog al bang dat ik een kortsluiting veroorzaak dus toch maar besteld bij Conrad. Iedereen bedankt.

[ Voor 82% gewijzigd door Sokucho op 02-03-2020 20:13 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Er moeten geen isolatie ringen tussen want dan wordt het te hoog. Daarnaast kan het geen kwaad, zolang er maar geen busje zit op een plaats waar geen gat zit

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Sokucho
Wim-Bart schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:19:
Er moeten geen isolatie ringen tussen want dan wordt het te hoog. Daarnaast kan het geen kwaad, zolang er maar geen busje zit op een plaats waar geen gat zit
Bedankt voor je reactie maar wat bedoel je met een plaats waar een gat zit?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

AzzKickah

06-CENSORED

Waar géén gat zit.

Er moet geen busje in de kast zitten op een plek waar het moederbord geen gat heeft.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:19
Absoluut geen isolatieringen gebruiken en de schroeven zeker niet te vast draaien anders sloop je het bord.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

BlackBarryNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:21:
[...]

Bedankt voor je reactie maar wat bedoel je met een plaats waar een gat zit?
Er mag geen busje zitten waar geen gat zit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Sokucho
Oke dus het ziet nu als volgt uit

https://imgur.com/xgnNhvd

Dus ik hoef geen isolatieringen top bedankt voor de info! Hoop dat iemand anders ooit nog iets heeft aan deze informatie!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 23:50
BlackBarryNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:38:
[...]

De gouden tip :p bedankt dit ga ik NU uitvoeren!

Edit

Schroefjes bij de bouwmarkt gekocht passen goed. Heb alleen geen isolatieringen rood/bruine ringen. Moet ik deze hebben of kan het ook zonder dit?

Edit

Ben nog al bang dat ik een kortsluiting veroorzaak dus toch maar besteld bij Conrad. Iedereen bedankt.
Als je goed kijkt is er rond de gaatjes in het moederbord een klein laagje tin, of een aantal 'druppeltjes' aangebracht. Voor zover ik weet zorg dit ervoor dat de lading van de kast, het moederbord en andere componenten gelijk is: Daardoor is het niet mogelijk dat er een potentiaalverschil (en dus een ontlading) tussen componenten onderling kan ontstaan. Als het goed is zijn componenten van je pc al dan niet direct met elkaar verbonden, en vindt aarding plaats via de randaarde in je stopcontact.

Lang verhaal kort: spendeer niet veel aan exotische schroefje, je moederbord is via zowel de ATX-stekker als je CPU-power kabeltje reeds geaard, en je kast naar verwachting reeds via de schroefjes van je voeding.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:19
BlackBarryNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:32:
Oke dus het ziet nu als volgt uit

https://imgur.com/xgnNhvd

Dus ik hoef geen isolatieringen top bedankt voor de info! Hoop dat iemand anders ooit nog iets heeft aan deze informatie!
Zie liever een foto van de voorkant van het moederbord.

• Sokucho
Uszka schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Zie liever een foto van de voorkant van het moederbord.
https://imgur.com/qVu143n

https://imgur.com/eBGahqn

• Pixxel
Zijn dit schroefjes met een wigvormig schroefkop? Dan even in de gaten houden dat je bij te strak inschroeven de gaatjes niet uit elkaar drukt... Maar ik kan me niet herinneren dat schroefjes met een dergelijke spoed dat hebben.

Idealiter heb je flenskopschroefjes... Maar aan de andere kant: als het zit en het werkt, lekker laten zitten!

Nb: er zitten wel afstandsbusjes tussen de kast en t moederbord toch?

• Sokucho
@Pixxel tussen kast en mobo heb ik enkel deze dingetjes

Afbeeldingslocatie: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1xrIwXzLuK1Rjy0Fhq6xpdFXad/M3-Threaded-Brass-Standoff-For-PC-Motherboard.jpg_350x350.jpg

En deze schroefjes heb ik ze mee gemonteerd

https://imgur.com/nxJ6ip4

Heb de voeding nog niet aangesloten dus of het allemaal gaat werken zonder problemen weet ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Sokucho op 02-03-2020 21:58 ]

• Pixxel
Die messing dingetjes tussen de kast en t moederbord zijn inderdaad de afstandhouders. Het is zaak dat die alleen daar zitten waar t moederbord een schroefgat heeft, anders kan kortsluiting ontstaan. Ui de eerste foto die je postte lijk ik op te maken dat dat goed gaat.

Wat betreft de schroefjes: niet ideaal, de wigvorm van de kop zou de schroefgaatjes uit elkaar kunnen drukken bij te hard aandraaien. Maar als t nu goed zit dan lekker laten zitten!

Overigens kun je vaak bij een lokale computerboer voor een habbekrats een setje schroefjes krijgen. Das t overwegen waard in de toekomst.

• Sokucho
Top bedankt laat het nu even zo tot ik een keer van die schroefjes zie liggen of langs een computer zaak loop :p

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BlackBarryNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:22:
Top bedankt laat het nu even zo tot ik een keer van die schroefjes zie liggen of langs een computer zaak loop :p
V&A aangeboden: M.2 Schroefje(s)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sokucho
Heb ze ondertussen al gekocht bij een lokale computer boer toch bedankt
Pagina: 1