Xs4all IPTV verandering per 1 april.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuuv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03 11:59
Hoi Tweakers,

Xs4all voert een IPTV wijziging door per 1 april en hiervoor dienen de volgende instellingen voor worden aangepast:

https://www.xs4all.nl/klant/wijzig-de-instellingen-van-uw-modem-om-tv-te-kunnen-blijven-kijken/instellingen-routed-mode-televisie-voor-ander-modem.htm

Nu heb ik zelf mijn fritzbox vervangen door een Netgear R7000 met custom firmware van Advanced Tomato (https://advancedtomato.com/) icm met een tp-link media converter (glass fibre naar ethernet lan) en een optic SFP-3524S-20-SC module.

Nu is mijn netwerk kennis helaas niet van zo'n niveau dat ik weet of de beoogde instellingen die noodzakelijk zijn voor IPTV mogelijk zijn met mijn huidige netgear icm met advanced tomato. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind hier ook helaas geen topics/guides oid over.

Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Welke instellingen heb je nu toegepast om je IPTV werkende te krijgen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@fuuv grasduin door je router instelling je hoeft niks te wijzigen zonder de punten die op de gelinkte xs4all pagina te vinden ..

Het is aan/uit zetten of veranderen van settings .. vind de handleiding die je nu gebruikt hebt om je huidige setup in te stellen...

lijkt me geen super rocket science ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat er precies gaat veranderen is dat bridged IPTV per 1 april definitief niet meer werkt. Dat is dus de legacy methode waarin je IPTV ontvangers buiten de router om in WAN VLAN 4 hangen.

Vanaf 1 april moet je dus verplicht de routed setup gebruiken. Daarbij krijgt alleen je router een IP op WAN VLAN 4 en draait IGMPProxy, je IPTV ontvangers hangen dan dus gewoon in je interne netwerk achter de router.

Overigens kan je in het instellingen menu van de settopbox ook gewoon zien of je al routed mode hebt of niet. Een andere manier is kijken of de interactieve diensten zoals Netflix werken, als dat werkt heb je sowieso ook al routed mode.

Volgens mij hebben KPN en XS4ALL de afgelopen maanden iedereen die bridgemode nog gebruikt persoonlijk aangeschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 02-03-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:14
Vandaag weer een mail gehad van XS4ALL hieromtrent. Baal hier een beetje van want mijn Fortigate ondersteunt die DHCP-optie niet en ik verwacht ook niet dat ze dit op korte termijn gaan doen. Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom die DHCP-optie verplicht is, het VLAN wordt immers alleen gebruikt voor IPTV.

Laatst toevallig NLziet getest op de Apple TV, was onder de indruk van de beeldkwaliteit en de app. En met EUR 8,50 per maand is het nog goedkoper ook. Ga ik alleen Foxsports missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuuv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03 11:59
@webfreakz.nl
Welke instellingen heb je nu toegepast om je IPTV werkende te krijgen?
Een PPPoE authenticatie. En deze vlan configuratie (https://i.imgur.com/6zCvJEm.png).

@vso
Het komt volgens mij niet goed wanneer ik alleen maar mijn router en tv decoder een keer uit/aan zet.

@ik222
Ik hoor dus bij het aangeschreven groepje.

Ik heb tot nu toe dit gevonden:

https://www.dropbox.com/s...aanpassen%202020.pdf?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:18

JCS

Niet bekend met de hard/firmware die je gebruikt maar hier is een stap voor stap beschrijving van het instellen van KPN IPTV op een Draytek router (vind die persoonlijk een stuk duidelijker dan de informatie die op de site van XS4ALL). Met een beetje puzzelen en het opzoeken van dezelfde functies in je eigen router moet je een eind kunnen komen!
Pagina: 1