Ik zoek?
Geschikte RAM voor mijn game PC
Wat is je budget?
Geen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Twijfel tussen Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK (16GB) & Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 (16GB)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Graphics card: Sapphire Radeon R9 380 - Nitro Backplate - 4GB GDDR5
Moederboard: MSI B450M MORTAR MAX
Processor: AMD Ryzen 5 3600
RAM: Crucial - DDR4-2133 - 8GB
Beste Tweakers,
Ik heb laatst een upgrade gedaan van een oude processor (Intel Core i5-6400) naar de huidige. Nu merk ik echter nog steeds dat sommige games moeite hebben. Daarom wil ik nu ook mijn ram upgraden naar een van de boven genoemde.
Ik vroeg mij af wat precies het verschil is tussen deze twee en wat jullie ervaringen daarbij zijn. Zo zie ik de Crucial Ballistix stickjes steeds voorbij komen in de BBG, maar vraag me af waarom de Corsair Vengeance stickjes niet benoemd worden.
de Corsair stickjes zijn dan ook bijna 2 tientjes goedkoper en hebben (volgens pricewatch) dezelfde klokspeed: 3200 GHz. Het enige andere verschil dat ik kon vinden is dat de Corsair stickjes levenslange garantie hebben, terwijl dit bij de Crucial Ballistix niet het geval is (opnieuw volgens pricewatch.)
Verder heb ik ook gelezen dat sommige mensen niet boven de 3000 GHz uit komen met de Corsair.
- Welke kan ik het beste aanschaffen?
- Hoe zit het precies met de garantie van de Crucial Ballistix Sport stickjes?
- Hebben jullie ook problemen ervaren met de Corsair stickjes?
- Heb ik een ander goed alternatief over het hoofd gezien?
Alvast bedankt!
Geschikte RAM voor mijn game PC
Wat is je budget?
Geen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Twijfel tussen Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK (16GB) & Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 (16GB)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Graphics card: Sapphire Radeon R9 380 - Nitro Backplate - 4GB GDDR5
Moederboard: MSI B450M MORTAR MAX
Processor: AMD Ryzen 5 3600
RAM: Crucial - DDR4-2133 - 8GB
Beste Tweakers,
Ik heb laatst een upgrade gedaan van een oude processor (Intel Core i5-6400) naar de huidige. Nu merk ik echter nog steeds dat sommige games moeite hebben. Daarom wil ik nu ook mijn ram upgraden naar een van de boven genoemde.
Ik vroeg mij af wat precies het verschil is tussen deze twee en wat jullie ervaringen daarbij zijn. Zo zie ik de Crucial Ballistix stickjes steeds voorbij komen in de BBG, maar vraag me af waarom de Corsair Vengeance stickjes niet benoemd worden.
de Corsair stickjes zijn dan ook bijna 2 tientjes goedkoper en hebben (volgens pricewatch) dezelfde klokspeed: 3200 GHz. Het enige andere verschil dat ik kon vinden is dat de Corsair stickjes levenslange garantie hebben, terwijl dit bij de Crucial Ballistix niet het geval is (opnieuw volgens pricewatch.)
Verder heb ik ook gelezen dat sommige mensen niet boven de 3000 GHz uit komen met de Corsair.
- Welke kan ik het beste aanschaffen?
- Hoe zit het precies met de garantie van de Crucial Ballistix Sport stickjes?
- Hebben jullie ook problemen ervaren met de Corsair stickjes?
- Heb ik een ander goed alternatief over het hoofd gezien?
Alvast bedankt!