Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonnie404
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 11:38
Ik zoek?
Geschikte RAM voor mijn game PC

Wat is je budget?
Geen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Twijfel tussen Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK (16GB) & Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 (16GB)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Graphics card: Sapphire Radeon R9 380 - Nitro Backplate - 4GB GDDR5
Moederboard: MSI B450M MORTAR MAX
Processor: AMD Ryzen 5 3600
RAM: Crucial - DDR4-2133 - 8GB

Beste Tweakers,
Ik heb laatst een upgrade gedaan van een oude processor (Intel Core i5-6400) naar de huidige. Nu merk ik echter nog steeds dat sommige games moeite hebben. Daarom wil ik nu ook mijn ram upgraden naar een van de boven genoemde.

Ik vroeg mij af wat precies het verschil is tussen deze twee en wat jullie ervaringen daarbij zijn. Zo zie ik de Crucial Ballistix stickjes steeds voorbij komen in de BBG, maar vraag me af waarom de Corsair Vengeance stickjes niet benoemd worden.

de Corsair stickjes zijn dan ook bijna 2 tientjes goedkoper en hebben (volgens pricewatch) dezelfde klokspeed: 3200 GHz. Het enige andere verschil dat ik kon vinden is dat de Corsair stickjes levenslange garantie hebben, terwijl dit bij de Crucial Ballistix niet het geval is (opnieuw volgens pricewatch.)

Verder heb ik ook gelezen dat sommige mensen niet boven de 3000 GHz uit komen met de Corsair.

- Welke kan ik het beste aanschaffen?
- Hoe zit het precies met de garantie van de Crucial Ballistix Sport stickjes?
- Hebben jullie ook problemen ervaren met de Corsair stickjes?
- Heb ik een ander goed alternatief over het hoofd gezien?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Sjonnie404 op 03-03-2020 09:57)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sjonnie404 Corsair heeft vaak verschillende versie per type/model, en ook verschillende chips. Je weet dus niet welke je krijgt, en bij Crucial gebruikt men daar Micron E-Die die stabiel werkt op Ryzen. ook kun je deze overclocken naar 3466/3600.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
BLS2K8G4D32AESBK is Micron E-die.
CMK16GX4M2B3200C16 is Samsung B-die.
De E-die is beter. Zeker in combinatie met de oude generatie Ryzen's.
Zie ook reviews bij ons: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Niet compatibel Asrock b450m pro 4 en 2700x op bios 3.60
Niet stabiel op 3200Mhz icm met r5 2600 en Gigabyte b450 Aorus Elite
Met Intel lijkt het geen probleem te zijn, en met de nieuwste Ryzen uit de 3000 reeks ook minder.
Maar voor de zekerheid zou ik niet twijfelen en iets kopen met Micron E-die geheugen zoals de Crucial Ballistix.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sjonnie404 Corsair heeft vaak verschillende versie per type/model, en ook verschillende chips. Je weet dus niet welke je krijgt, en bij Crucial gebruikt men daar Micron E-Die die stabiel werkt op Ryzen. ook kun je deze overclocken naar 3466/3600.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Hackus schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:55:
Ik heb op aanraden (in andere topics) ook een setje Crucials Ballistix Sport LT gekocht (2x16 GB) bij een 3900X op een X470-bord en dat werkt prima. Draaien ipv op 3200 op 3600 zonder enig probleem, even een ander profieltje kiezen in de bios. (Hoger nog niet geprobeerd.)

Ik wilde gewoon iets hebben wat het gewoon doet, ipv maar weer te gokken of het werkt en hoe snel. En dat doen ze zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:27
Malantur schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:52:
CMK16GX4M2B3200C16 is Samsung B-die.
Vergeet Hynix en Nanya niet. Corsair LPX is Russisch roulette of het stabiel en op de gewenste snelheid werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonnie404
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 11:38
Heel erg bedankt voor de reacties!

Ik vind zekerheid in dit geval belangrijker dan de prijs, dus zal een setje Crucial Ballistix Sport aanschaffen.
Pagina: 1