Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgradable en toekomst bestendige pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joopbonnet
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Beste computerexperts,

Ik moet een nieuwe computer aanschaffen. Ik ben student en heb dus niet erg veel geld, maar wil wel graag een redelijke computer. Om de kosten te verantwoorden wil ik er een bouwen die lang mee gaat en ik later kan upgraden als ik meer geld heb. Ik heb gehoord dat vooral het moederbord belangrijk is voor upgrades en de processor voor de toekomst bestendigheid. Ook de voeding moet geloof ik goed genoeg zijn om later de videokaart makkelijk te kunnen upgraden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game nu eigenlijk niet maar wil wel de mogendheid hebben om games als cs:go te spelen. Ik gebruik de computer vooral voor ableton, serato en mijn studie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Met alles erbij (dus windows, en scherm) rond de 800 euro. Het liefst zo min mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een kingston 8gb ram van 8 jaar oud en een hdd van 500 gb van 8 jaar oud. Ik weet niet of ik daar nog wat aan heb. Misschien voor een backup?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor met 8 cores voor de toekomst, een goed moederbord met uitbreidingsmogelijkheden, minimaal 8 gb ram met uitbreidingsmogenlijkheden en een videokaart die ik misschien moet upgraden voor zware games maar die oude games wel aan kan. De esthetiek van de computer maakt me niets uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken die duurzaam zijn, dat ze lang mee kunnen dus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?