Powerbank voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Dag,

Weet iemand een suggestie voor een goede powerbank voor een laptop?

(Ik heb een Dell Precision. De originele lader laadt met 3.5 ampere.
Met minder ampere laden kan ook maar duurt uiteraard fors langer).

Alvast bedankt,
Gr Ronald
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
Wat voor type Dell Precision heb je?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:26

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dell verkoopt powerbanks voor laptops. Ik heb er eentje bij mijn latitude die opgeladen word met de lader van de laptop, dat vervolgens via usb-c doorgeeft aan de laptop (chain laden dus) en ook nog via usb een telefoon oid mee kan laden. Ding is 10.000mah wat het maximale is waarmee je een vliegtuig in mag :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
Hoi @hans_lenze Hans, ik heb de Dell Precision M6700

Hoi @HTT-Thalan ok, bevalt die goed? Heb je er een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:22:
Dell verkoopt powerbanks voor laptops. Ik heb er eentje bij mijn latitude die opgeladen word met de lader van de laptop, dat vervolgens via usb-c doorgeeft aan de laptop (chain laden dus) en ook nog via usb een telefoon oid mee kan laden. Ding is 10.000mah wat het maximale is waarmee je een vliegtuig in mag :P.
Dat is toch veel te weinig voor een laptop? Een telefoon trekt die al half leeg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Marzman schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Dat is toch veel te weinig voor een laptop? Een telefoon trekt die al half leeg.
De bedoeling is emergency power, geen full charge. Mijn laptop haalt er tussen de twintig en dertig procent charge uit (als de powerbank vol is). Een volledige charge (of meer) zou een bizar grote powerbank betekenen.
ronaldutrecht schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:49:
Hoi @hans_lenze Hans, ik heb de Dell Precision M6700

Hoi @HTT-Thalan ok, bevalt die goed? Heb je er een link van?
https://www.dell.com/nl-n...d/451-bcdv/pc-accessoires

Bevalt prima, niet loeizwaar en toch genoeg om mijn telefoon (galaxy s9 duo) in leven te houden op langere reizen (lange vlucht bv). Gebruik hem zelden als laptop backup maar het komt wel voor. Voordeel is dat ik hem standaard tussen lader en laptop kan laren zitten zodat ik altijd een volle reserve hij heb indien nodig.

[ Voor 46% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-03-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
ik ben bang dat die amper te vinden zijn in een klein formaat idd (ik heb een 19inch scherm, opladen duurt al paar uur met zelfs 3.5 ampere)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
Voor een laptop met zo'n monsterlijk verbruik zou ik eerder een Dell battery slice aanraden.
https://www.aliexpress.com/i/33053057205.html
Dat zet een beetje zoden aan de dijk.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Die heb ik ook :Y goed merk, gaaf ding. Deze gebruik ik op kampeertrips icm een anker zonnepaneel om overdag stroom te verzamelen en mijn lampen, telefoon en e-reader mee te laden.

Klein addendum wel, bij dit apparaat:

Standaard stekkertjes (vooral die simpele plastic micro-usb's die ik bij het zonnepaneel kreeg) zitten erg losjes in de Powercore. En dan heb ik over input, laden dus. Gebruik je echter de officiele katoen omwonden kabels van Anker (in mijn geval de rode, die nog niet eens zo duur zijn) zit het allemaal vrij stevig. En omdat deze Powercore een behoorlijke capaciteit heeft, kun je (moet je, zou ik bijna zeggen) het ding met twee stekkers tegelijk laden, of gewoon de dubbele van Anker zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92ZE3Us6gYqBe9YCtKFBDxTkKwE=/f/image/12ikvWG540UIpsNxZvyE9h0d.jpg

- edit 2 -

Even voor je getest. De Dell powerbank laad mijn laptop prima bij (tot een derde dus, de capaciteit is 10.000mah zoals eerder verteld).

De Anker PowerCore kan dit daarentegen niet. Hij kan meerdere apparaten met hoge snelheden laden (telefoons, e-readers etc) maar een laptop (in mijn geval een Latitude 7480) is denk ik een te grote brugspanning voor één USB poort. De Dell powerbank laad dan ook via USB-C aan de laptopkant maar via een proprietary stekker aan de zijde van de powerbank, waarschijnlijk om die reden.

Staat mij ook iets bij dat de Precisions geen laden via USB-C ondersteunen (mijn wijlen M5510 in ieder geval niet) vanwege de hoge stroombehoefte.

Andersom werkt het wel: Ik kan mijn Samsung S9 prima laden aan de USB-C stekker van de Dell powerbank die normaal de laptop in gaat...

[ Voor 64% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-03-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
hoi @HTT-Thalan dankje maar ik denk dat het nog geen oplossing is voor mijn zware M6700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hans_lenze schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:08:
Voor een laptop met zo'n monsterlijk verbruik zou ik eerder een Dell battery slice aanraden.
https://www.aliexpress.com/i/33053057205.html
Dat zet een beetje zoden aan de dijk.
Zet je meteen je huis in de fik met die Chinese rotzooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07 08:07

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Welke laptop kun je maar tot een derde laden met 10.000 mAh? Mijn Macbook Pro 13" uit 2012 heeft 'slechts' een 5.000 mAh accu en kan daarmee uren op een volle lading draaien. Die zou ik dus 2x* volledig kunnen opladen!

*: ja ik weet dat dat niet helemaal zo werkt ivm rendementen en verliezen enzo maar een laptopaccu die 30 Ah nodig heeft om volledig opgeladen te worden? Hoe groot is dat ding wel niet joh?
Pagina: 1