map Documenten versmolten met partitie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laniwati
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 11:11
Mijn vraag
...

Een nieuwe Windows-laptop, waarin slechts één ssd-schijf met één partitie (C:), dat ik simpelweg kon verkleinen. Mij werd geadviseerd om de mappen Afbeeldingen, Documenten, Downloads, Muziek en Video's te verplaatsen naar het nieuwe volume met de stationsletter D:, en wel op de volgende wijze: met de rechtermuisknop op de desbetreffende map klikken, kiezen voor Eigenschappen, en vervolgens via het tabblad Locatie deze map verplaatsen.

Bij het verplaatsen van de eerste map, in casu de map Documenten, ben ik gelijk al de mist in gegaan. In het opgeroepen venster met de vraag “waar naartoe” voor deze map het NieuwVolume (D:) geselecteerd. Dit bleek een foutieve keuze, met als resultaat: op de oorspronkelijke plaats bij de Gebruiker is de map Documenten verdwenen. In plaats hiervan is tussen de andere mappen (Afbeeldingen, Downloads, etc.) een nieuw fenomeen zichtbaar: het symbool van Documenten met daarachter de vermelding D:\, en -zoals bleek uit het opgeroepen venster- beschikt deze entiteit ook over de eigenschappen van een (deze) partitie.

Wat gebleven is c.q. zichtbaar op een lager gedeelte in linker kolom van de Verkenner: Windows-SSD (C:) en NieuwVolume (D:).

Verwijderen of verplaatsen van deze extra D: (die ook de map Documenten heeft laten verdwijnen) lukt mij niet; wel kan ik de naam van deze partitie wijzigen.

Rest de vraag op welke wijze deze onregelmatigheid kan worden hersteld.

...

Beste antwoord (via br00ky op 03-03-2020 20:12)

• laniwati
Ik haast mij om het volgende te melden: De helpdesk met het onvolledige advies heeft toch nog de eigen omissie weten te herstellen.

Via “Standaardinstellingen herstellen” kwam het oorspronkelijke pad te voorschijn en deze transitie kon met succes worden uitgevoerd met de keuze om de opgeslagen bestanden (die er overigens niet waren) n i e t te betrekken in deze handeling.

In de Verkenner, bij gebruiker, zag ik wederom de map Documenten verschijnen, met de juiste c.q. bijbehorende eigenschappen. Echter, bij Deze computer werd nog steeds de naam D:\ vermeld, doch na een herstart zag ik wederom de juiste vermelding: Documenten.

Het probleem is dus opgelost! Met dank aan allen, die hieraan aandacht hebben besteed.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Begrijpelijk dat je dit op meerdere fora vraagt, maar vertel dan ook welke. Zo voorkom je dat iemand tijd in een oplossing steekt die op het andere forum al is verholpen.

https://www.helpmij.nl/fo...n-versmolten-met-partitie

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Waarom zou je dat doen op 1 SSD? Dit is meer iets als je b.v. een kleinere boot SSD hebt en je download/documents/pictures etc mappen verplaatst naar je 'grotere' D schijf.

Maar je kan bij mijn weten gewoon zelf de mappen aanmaken op D:\documents etc en dan opnieuw koppelenn nadat je ze eerst teruggezet hebt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laniwati
Ik haast mij om het volgende te melden: De helpdesk met het onvolledige advies heeft toch nog de eigen omissie weten te herstellen.

Via “Standaardinstellingen herstellen” kwam het oorspronkelijke pad te voorschijn en deze transitie kon met succes worden uitgevoerd met de keuze om de opgeslagen bestanden (die er overigens niet waren) n i e t te betrekken in deze handeling.

In de Verkenner, bij gebruiker, zag ik wederom de map Documenten verschijnen, met de juiste c.q. bijbehorende eigenschappen. Echter, bij Deze computer werd nog steeds de naam D:\ vermeld, doch na een herstart zag ik wederom de juiste vermelding: Documenten.

Het probleem is dus opgelost! Met dank aan allen, die hieraan aandacht hebben besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:52

br00ky

Moderator Harde Waren
En verder schopje naar Windows Clients, want dit heeft niets met hardware te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik weet niet waarom ze dit advies hebben gegeven maar op een SSD is dit echt super onzinnig, daarnaast zal de levensduur van de SSD afnemen doordat er relatief gezien meer writes zullen zijn op de SSD. Dubbele file tabellen, search indexen en nog veel meer.

Daarnaast heb je straks misschien een issue dat wanner C: vol is je dus weer aan de gang moet met Tools om partities te verplaatsen uitbreiden en data te moven.

[ Voor 7% gewijzigd door Wim-Bart op 03-03-2020 20:49 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1