Laptop via PC aan randapparatuur (schermen e.d.) hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelstoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-03-2020
Hallo,

Ik heb op het werk bij een klant gezien dat er werkplekken zijn waar een kleine pc staat, zodat mensen zonder laptop op die werkplek kunnen werken, maar aan die PC hangt een usb kabel, en als je die in je laptop prikt, dan gebruik je wel de schermen en toetsenbord (etc.) van de pc, maar werk je volledig van de laptop... dan bypass je de pc zelf eigenlijk. Ik zou datzelfde graag thuis willen opzetten (dus een vaste PC met schermen en de hele boel) waaraan ik mijn laptop kan hangen, zodat alle randapparatuur nu aan de laptop hangt. Zou iemand mij kunnen helpen met hoe dat systeem heet/waar ik moet zoeken?

zowel PC als Laptop zijn Win10. Randapparatuur zijn 2 schermen (1HDMI, 1DVI-D), USB toetsenbord, muis, koptelefoon & webcam, 3,5mm mini-jack boxjes

Voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar een docking station voor m'n laptop (want dan moet ik alle kabels telkens omprikken van PC naar dock) en niet naar een hardwarematige switch waarop ik dan kan kiezen voor de laptop of de PC.

Beste antwoord (via Appelstoel op 02-03-2020 16:12)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Was het niet 'gewoon' een docking station met twee ingangen (KVM dus) waarbij een ingang leidend is?

Een software KVM kan ook, maar ik ken er zo 1-2-3 geen die zo soepel gaat als je aangeeft. Maar 'software kvm' zou dan de zoekterm moeten zijn denk ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Was het niet 'gewoon' een docking station met twee ingangen (KVM dus) waarbij een ingang leidend is?

Een software KVM kan ook, maar ik ken er zo 1-2-3 geen die zo soepel gaat als je aangeeft. Maar 'software kvm' zou dan de zoekterm moeten zijn denk ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Remote desktop is het volledig overnemen van een pc van op afstand, inclusief het gebruik van het toetsenbord en de muis.

https://www.softwaretestinghelp.com/remote-desktop-software/