Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Gisteren viel mij ineens op dat er een zwart puntje op mijn witte chrome achtergrond zat... In eerste instantie dacht ik aan vuil, echter was dit niet het geval.

Aangezien dit mijn tweede MSI mag271cqr beeldscherm is (1e had een dode pixel) hing ik al gelijk aan de telefoon met Coolblue voor een reparatie. Echter heb ik deze weer geannuleerd aangezien het probleem was verholpen na een herstart. Een 30 minuten later was deze weer zichtbaar.

Het vreemde is dat de pixel bijv. wel zichtbaar is op google.com echter wanneer ik taskmanager op de pixel zet is deze niet zichtbaar. Tevens is het zwarte puntje ook zichtbaar wanneer ik een screenshot maak van mijn gehele desktop.

Ik heb online wat geprobeerd te googlen echter vind ik alleen onderstaande topic met hetzelfde probleem:
https://linustechtips.com...isappeared-after-restart/

Mijn Windows 10 is volledig up to date; de video kaart drivers (2080 msi super) zijn ook bijgewerkt naar de laatste versie.

Vanavond ga ik verder met troubleshooten echter vraag ik mij af of dit probleem bij jullie eens is voorgekomen of dat iemand weet wat de mogelijke oorzaak kan zijn.

Excuses voor de eventuele rare opmaak/opstel van deze e-mail, ik zit op mijn werk.

Eventuele foto's staan in de Linus techtips thread maar zijn ook hier te vinden:
https://imgur.com/a/jtFQOhT

Alvast bedankt voor jullie replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als de pixel in een screenshot te zien is dan ligt het in ieder geval niet aan je monitor ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:29:
Als de pixel in een screenshot te zien is dan ligt het in ieder geval niet aan je monitor ;)
Dat klopt, dit is de reden dat ik de repair geannuleerd hebt. Het blijft echter een vreemd probleem...
Gister avond de laatste videokaart driver geinstalleerd inclusief laatste windows 10 updates, dus vanavond even verder kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door n0ss op 02-03-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:06
Videokaart drivers zijn eigenwijs. 'Gewoon' de nieuwe erovereen foempen levert vaak geen problemen op. De grondige manier is met Display Driver Uninstaller. Even klieren in safe mode maar dan weet je zeker dat de driver de beste kans geeft voor een optimale installatie.
Komt het probleem enkel voor wanneer je Chrome gebruikt? Als dat zo is dan lijkt het me dat het daar aan ligt. In dit subforum (wat toch meer richting hardware zit) zul je denk ik niet snel de oplossing vinden. Al zijn er behoorlijk wat vliegende-keep-Tweakers :9

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:24:
Videokaart drivers zijn eigenwijs. 'Gewoon' de nieuwe erovereen foempen levert vaak geen problemen op. De grondige manier is met Display Driver Uninstaller. Even klieren in safe mode maar dan weet je zeker dat de driver de beste kans geeft voor een optimale installatie.
Komt het probleem enkel voor wanneer je Chrome gebruikt? Als dat zo is dan lijkt het me dat het daar aan ligt. In dit subforum (wat toch meer richting hardware zit) zul je denk ik niet snel de oplossing vinden. Al zijn er behoorlijk wat vliegende-keep-Tweakers :9
Gisteren even wat getest na de update en lijkt nu niet meer voor te komen. Wel vreemd maar is even afwachten of het zo blijft.

Lijkt echt Windows iets te zijn aangezien het overal zichtbaar was.