Problemen met MDaemon

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Beste mensen, ik heb wat problemen met het ontvangen van mails op mijn MDaemon server.

Dit is mijn config:
Ik heb ADSL van Planet Internet, en mijn domein (bruring.net) via DNS2Go dynamisch toegewezen aan mijn IP adres.
Verder draai ik MDaemon 4.0.5 Pro onder Windows XP.
MDaemon poortconfig:
SMTP: 25
POP: 110
IMAP: 143

Probleem:
Dit is het probleem: ik kan geen mail ontvangen die met een andere SMTP server dan die van Panet Internet (mail.planet.nl) verstuurd is.

Meer info:
- Ik heb op de website van Planet gelezen dat zij poort 25 (SMTP) van hun ADSL verbindingen standaard blokkeren. Ik weet alleen niet of dit ook te maken heeft met het niet kunnen ontvangen van mail op mijn POP3 server (draait op poort 110).

-Een mail sturen naar joris@mijnip werkt ook niet.

-Dit is mijn MX record volgens Dig It:
;; QUESTIONS:
;; d2gdns1.dns2go.com, type = MX, class = IN

;; AUTHORITY RECORDS:
dns2go.com. 86400 SOA d2gdns1.dns2go.com. admin.dns2go.com. (
2011918629 serial
30 refresh (30 secs)
60 retry (1 min)
86400 expire (1 day)
15 ) minimum (15 secs)
--Mailtester geeft ook een "invalid mail domain" aan.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Byteripper.

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 11:54
kan je wel mailontvangen op @ipadres
?
edit:

hmm sorry verkeerd gelezen :)

maarreh, als 25 geblocked wordt, dan denk ik dat dat gewoon niet gaat... of je moet vragen of ze 't open zetten maar dat zullen ze nie zo snel doen denk ik :(

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 13:40 schreef joostje het volgende:
kan je wel mailontvangen op @ipadres
?
edit:

hmm sorry verkeerd gelezen :)

maarreh, als 25 geblocked wordt, dan denk ik dat dat gewoon niet gaat... of je moet vragen of ze 't open zetten maar dat zullen ze nie zo snel doen denk ik :(
Na lang gezocht te hebben heb ik het volgende op de site van Planet gevonden:
Ontvangen met Eigen MTA
Het IP adres dat men bij ADSL krijgt is semipermanent. Voor 'normaal' gebruik van internet is het niet relevant welk IP adres iemand heeft. Het IP adres is alleen belangrijk voor degenen die servers draaien. Indien men als ADSLer een eigen MTA voor ontvangen van mail op 'thuisdomein.nl' gaat gebruiken dan moet men het volgende doen:
in de manual van de mailserver opzoeken hoe maatregelen tegen spammen en open relays moeten worden genomen
Mailserver zodanig configureren dat hij mail voor thuisdomein.nl ook accepteert (Zie betreffende man-pages)
In het DNS de MX records als volgt richten:
thuisdomein.nl MX 10 smtp.thuisdomein.nl
thuisdomein.nl MX 20 mailrelay.planet.nl
smtp.thuisdomein.nl A 213.10.x.y
Hierbij is 213.10.x.y het IP adres van de ADSL lijn zoals dat op Internet is te zien. Je moet hier je eigen adres invullen (anders gaat de mail dus naar de eigenaar van dat adres...........)
Byteripper.