Beste mensen, ik heb wat problemen met het ontvangen van mails op mijn MDaemon server.
Dit is mijn config:
Ik heb ADSL van Planet Internet, en mijn domein (bruring.net) via DNS2Go dynamisch toegewezen aan mijn IP adres.
Verder draai ik MDaemon 4.0.5 Pro onder Windows XP.
MDaemon poortconfig:
SMTP: 25
POP: 110
IMAP: 143
Probleem:
Dit is het probleem: ik kan geen mail ontvangen die met een andere SMTP server dan die van Panet Internet (mail.planet.nl) verstuurd is.
Meer info:
- Ik heb op de website van Planet gelezen dat zij poort 25 (SMTP) van hun ADSL verbindingen standaard blokkeren. Ik weet alleen niet of dit ook te maken heeft met het niet kunnen ontvangen van mail op mijn POP3 server (draait op poort 110).
-Een mail sturen naar joris@mijnip werkt ook niet.
-Dit is mijn MX record volgens Dig It:
Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,
Byteripper.
Dit is mijn config:
Ik heb ADSL van Planet Internet, en mijn domein (bruring.net) via DNS2Go dynamisch toegewezen aan mijn IP adres.
Verder draai ik MDaemon 4.0.5 Pro onder Windows XP.
MDaemon poortconfig:
SMTP: 25
POP: 110
IMAP: 143
Probleem:
Dit is het probleem: ik kan geen mail ontvangen die met een andere SMTP server dan die van Panet Internet (mail.planet.nl) verstuurd is.
Meer info:
- Ik heb op de website van Planet gelezen dat zij poort 25 (SMTP) van hun ADSL verbindingen standaard blokkeren. Ik weet alleen niet of dit ook te maken heeft met het niet kunnen ontvangen van mail op mijn POP3 server (draait op poort 110).
-Een mail sturen naar joris@mijnip werkt ook niet.
-Dit is mijn MX record volgens Dig It:
--Mailtester geeft ook een "invalid mail domain" aan.;; QUESTIONS:
;; d2gdns1.dns2go.com, type = MX, class = IN
;; AUTHORITY RECORDS:
dns2go.com. 86400 SOA d2gdns1.dns2go.com. admin.dns2go.com. (
2011918629 serial
30 refresh (30 secs)
60 retry (1 min)
86400 expire (1 day)
15 ) minimum (15 secs)
Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,