Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yormir
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-06-2021
Hallo,

Ik wil binnenkort een keer cryptocurrencie kopen. Ik ben van plan om Ripple to kopen via litebit.
Zijn er nog enige dingen waar ik nog aan moet denken? Of andere tips hierbij?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 09:18
Ja koop geen rommel!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tip: Stop je geld in iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
En wat vind jij dan rommel?
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:00:
Beste tip: Stop je geld in iets anders.
En waarom niet in Crypto? En ik ga ook niet veel geld in Crypto doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:53

J27

Yormir schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:02:
[...]

En wat vind jij dan rommel?

[...]

En waarom niet in Crypto? En ik ga ook niet veel geld in Crypto doen.
Ripple is rommel, je kan beter beginnen met Bitcoin of Ethereum als je iets met crypto wil doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
J27 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Ripple is rommel, je kan beter beginnen met Bitcoin of Ethereum als je iets met crypto wil doen
En waarom vind je het rommel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maarten013
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 11:46
Ga eerst eens wat beter inlezen over crypto. Je mag er natuurlijk wel wat van kopen. Maar ik heb zo het idee dat je nog niet echt weet wat je aan het doen bent.

Edit: Ik schrijf dit richting Yormir

[ Voor 11% gewijzigd door maarten013 op 02-03-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
maarten013 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:09:
Ga eerst eens wat beter inlezen over crypto. Je mag er natuurlijk wel wat van kopen. Maar ik heb zo het idee dat je nog niet echt weet wat je aan het doen bent.
Ik weet er al aardig wat vanaf, maar ik heb het nog nooit gekocht. Dus daarom ook de vraag of er nog iets is om op te letten. En hiernaast ook of litebit een goede site hiervoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarten013 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:09:
Wie, naast de mensen die in <2014 zijn ingestapt en een gelukje hebben gehad door te holden, wel dan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Yormir schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:07:
[...]

En waarom vind je het rommel?
Omdat crypto één grote fanboy club is die hun eigen muntjes de hemel in prijzen en alle andere de grond in stampen zodat hun eigen muntjes beter lijken.

Echt steekhoudende argumenten zijn er voor beide sympathieën niet vandaar dat affikken van een ander muntje het enige is wat overblijft. Als je namelijk zeker bent van je eigen zaak, hoef je dat niet te doen. ;)

In feite is tot nu toe alle crypto rommel en is het nog steeds hopen dat er in de toekomst eentje over blijft die daadwerkelijk nuttig gaat zijn. Kans kan ook zomaar zijn dat over 10 of 20 jaar nog eens hartelijk gelachen wordt om die rare crypto periode. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
Flagg schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:14:
[...]

Omdat crypto één grote fanboy club is die hun eigen muntjes de hemel in prijzen en alle andere de grond in stampen zodat hun eigen muntjes beter lijken.

Echt steekhoudende argumenten zijn er voor beide sympathieën niet vandaar dat affikken van een ander muntje het enige is wat overblijft. Als je namelijk zeker bent van je eigen zaak, hoef je dat niet te doen. ;)

In feite is tot nu toe alle crypto rommel en is het nog steeds hopen dat er in de toekomst eentje over blijft die daadwerkelijk nuttig gaat zijn. Kans kan ook zomaar zijn dat over 10 of 20 jaar nog eens hartelijk gelachen wordt om die rare crypto periode. :P
Maar is het slim op het moment een beetje ripple te kopen die paar weken te houden en dan te verkopen? Ik weet dat ik er echt niet veel mee ga verdienen het is meer dat het me leuk lijkt om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Yormir schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Maar is het slim op het moment een beetje ripple te kopen die paar weken te houden en dan te verkopen? Ik weet dat ik er echt niet veel mee ga verdienen het is meer dat het me leuk lijkt om te doen.
Als je het geld kan missen, is het wat jij wilt.

Puur ter vermaak ....

Ik heb een week of 2 geleden 130€ aan BTC betaald om een online service te betalen.
( transactiekosten waren 5€ )
Die 125€ aan verkregen BTC zijn nu nog 'maar' 112,- waard.
( niet mijn probleem, ik heb al betaald ;) )

Maar het kan erg snel gaan, als je op het verkeerde moment inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten013
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 11:46
Yormir schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Je gaat kopje onder aan de transactiekosten. Je kan beter op een beurs BTC storten en daar op handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 21:35
Ik ben zelf ook nieuw erin en beschouw het een beetje als spelen. Mijn uitgangspunten:
- Ga er vanuit dat je al je geld kwijt raakt
- Verwacht niets
- Geef alleen geld uit dat je absoluut kan missen.
- Zorg dat je begrijpt waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
Kalentum schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:35:
Ik ben zelf ook nieuw erin en beschouw het een beetje als spelen. Mijn uitgangspunten:
- Ga er vanuit dat je al je geld kwijt raakt
- Verwacht niets
- Geef alleen geld uit dat je absoluut kan missen.
- Zorg dat je begrijpt waar je mee bezig bent.
Zo beschouw ik het ook. In welke Cryptocurrencie heb jij geld gestoken? En waar heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ik had nog een Bitcoin wallet van een tijd geleden op mijn desktop dus ik ben met Bitcoin verder gegaan. En via Litebit bitcoins gekocht. Verder geen speciale redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
Kalentum schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:24:
Ik had nog een Bitcoin wallet van een tijd geleden op mijn desktop dus ik ben met Bitcoin verder gegaan. En via Litebit bitcoins gekocht. Verder geen speciale redenen.
Ahh oke en tevreden over litebit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ik heb het alleen maar gebruikt om met iDeal een paar tientjes aan euro's naar mijn wallet op mijn computer te krijgen en dat gaat prima. Dus ja, tevreden maar ik heb geen idee of ze duur zijn of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Litebit is erg duur. Eén van de goedkoopste manieren om in en uit te stappen is door geld te storten op Coinbase en vervolgens crypto te kopen op Coinbase Pro.Dat is de manier die ik zelf gebruik en dat is zeker weten goedkoper dan LiteBit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

FreshMaker schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Als je het geld kan missen, is het wat jij wilt.

Puur ter vermaak ....

Ik heb een week of 2 geleden 130€ aan BTC betaald om een online service te betalen.
( transactiekosten waren 5€ )
Die 125€ aan verkregen BTC zijn nu nog 'maar' 112,- waard.
( niet mijn probleem, ik heb al betaald ;) )

Maar het kan erg snel gaan, als je op het verkeerde moment inzet.
5 euro transactiekosten? Jeetje.. wat veel. 1 satoshi/byte is tegenwoordig vaak ruim voldoende (check https://bitcoinfees.earn.com/ als je wil weten hoe lang het ong. duurt voordat een trans, actie ook werkelijk in een blok is opgenomen, nu is het wat drukker, dan zou ik misschien 4sat/byte doen, zo'n 6 cent in totaal, of via het Lightning Network natuurlijk, maar da's nog wat experimenteel voor sommigen).

Maar @Yormir als je cryptovaluta koopt, dan moet je van alles bedenken. Als je er van wil leren, koop dan bitcoin of ethereum, afhankelijk van je doel (met ether kun je evt. nog experimenteren met smart contracts etc.). Je kunt in NL bij verschillende aanbieders voor weinig euro's kleine beetjes bitcoin (of litecoin, ripple of ethereum kopen) (litebit, btcdirect, bitonic, nox, om er maar een paar te noemen)

Zet dat eerst eens op een wallet en kijk wat dat doet. Handelen met 25 euro aan bitcoin is echt totale onzin. Dan heb je misschien als bitcoin 20% stijgt eens 5 euro 'winst'. Een speciaalbiertje in een café. Dan kun je beter zien wat het doet.

Download een betrouwbare wallet op je telefoon, bijvoorbeeld Coinomi dan kun je mogelijk in de toekomst ook andere muntjes halen als je dat zou willen, of een bitcoin-ony wallet. Kijk dan eens wat er gebeurt in de blockchain van Bitcoin als je muntjes naar jezelf toestuurt, etc.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
letatcest schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:20:
[...]

5 euro transactiekosten? Jeetje.. wat veel. 1 satoshi/byte is tegenwoordig vaak ruim voldoende (check https://bitcoinfees.earn.com/
Transactie kosten bij de bitcoinverkoper, niet voor het betalen aan de ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

FreshMaker schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Transactie kosten bij de bitcoinverkoper, niet voor het betalen aan de ontvanger
Vind ik nog steeds hoge transactiekosten eigenlijk. Maar dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 09:11
Natuurlijk mag je zelf kiezen waar je geld aan uitgeeft en als dat Ripple is, is dat jou keuzen. Wil je niet actief gaan traden kan je ook overwegen om DCA te doen. Je koopt dan elke periode (week, dag, maand) voor een vast bedrag aan coins. Gaat de prijs omlaag, dan wordt je gemiddelde inkoop steeds lager en hoeft de coin niet ver meer te stijgen. Stijgt de coin, dan zijn je eerdere inkopen meer waard geworden.

Wil je een eenmalige aanschaf doen en er verder niet naar kijken, dan is litebit prima. Verstuur je coins dan wel naar een eigen wallet.

Voor elke coin geldt dat het verstandig is om eerst onderzoek te doen naar wat de coin doet en waarom je hem zou willen hebben.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
Beneveerg schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:32:
Natuurlijk mag je zelf kiezen waar je geld aan uitgeeft en als dat Ripple is, is dat jou keuzen. Wil je niet actief gaan traden kan je ook overwegen om DCA te doen. Je koopt dan elke periode (week, dag, maand) voor een vast bedrag aan coins. Gaat de prijs omlaag, dan wordt je gemiddelde inkoop steeds lager en hoeft de coin niet ver meer te stijgen. Stijgt de coin, dan zijn je eerdere inkopen meer waard geworden.

Wil je een eenmalige aanschaf doen en er verder niet naar kijken, dan is litebit prima. Verstuur je coins dan wel naar een eigen wallet.

Voor elke coin geldt dat het verstandig is om eerst onderzoek te doen naar wat de coin doet en waarom je hem zou willen hebben.
Hmm ik had nog nooit van DCA gehoord klinkt wel interessant.
Maar waarom raad je eigenlijk aan om de coins naar een eigen wallet te sturen? Voor als het bedrijf opeens stopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 15:45
Ik zou me niet teveel aantrekken van mensen die negatief zijn over crypto. Waar je op moet letten:

- Fees (verschillen nogal bij diverse partijen)
- Security (Nooit, maar dan ook echt NOOIT je crypto online op een exchange laten staan..)
- Meet jezelf een paar stalen ballen aan

Vooral de laatste tip is waardevol om niet direct het schip in te gaan. Veel mensen kopen crypto op het moment dat ze geld 'over' hebben. Geld wat een week na de aankoop misschien toch aangesproken moet worden. Op deze manier wordt ben je te emotioneel betrokken bij de koers, wat voor veel mensen resulteert in verkopen met verlies.

Maak eens een account aan op Bitvavo, je koopt daar makkelijk, snel & goedkoop crypto en kunt snel terug naar fiat als je dat zou willen.

Voor de rest: Koop een offline wallet zoals de Ledger Nano. Transfer je crypto hier naartoe en laat het niet online staan. Bij een hack kun je er vanuit gaan dat je alles kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 15:45
Yormir schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Hmm ik had nog nooit van DCA gehoord klinkt wel interessant.
Maar waarom raad je eigenlijk aan om de coins naar een eigen wallet te sturen? Voor als het bedrijf opeens stopt?
DCA (Dollar Cost Averaging) is inderdaad ook een goede strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:37
Aan rommel valt ook geld te verdienen. Mensen kopen ook staatsloten.

Als je het maar zo bekijkt is er niet snel iets aan de hand. Doe hoe dan ook je eigen research.
Dat geldt overigens voor alle markten.

Heel veel mensen hebben, net als bij aandelen, de neiging om 'goedkope' crypto (of aandelen, for what its worth) te kopen. 'Omdat die nog veel kunnen stijgen'. Dit is hoe dan ook totale bullcrap; enkel de muntwaarde is nikszeggend.

In je berekening moet altijd het totale aantal beschikbare muntjes worden meegenomen. Van Ripple zijn er heel, heel erg veel. En nog belangrijker: die zijn in eigendom van een private partij die er ofwel heel veel beschikbaar kan maken, of andere gekke dingen doen, wat invloed kan hebben op de prijs van de Ripple die jij koopt.
Veel cryptomunten zijn decentraal. Er is daar geen 'bedrijf', overheid of instantie die iets te zeggen heeft over een share van de muntjes.

Er is an sich weinig mis met het kopen van Ripple (imho!) - maar koop het niet omdat je denkt dat die Ripple van een paar cent, ooit duizenden euro's waard gaat worden per stuk. Zo werkt het echt niet, zo simpel is het ook niet. Een dure munt kan procentueel prima dezelfde stijging meemaken. Het hebben van 100.000 'a-muntjes' is niks beter dan '0,1 b-muntjes'.

Mijn persoonlijke mening/voorkeur/whatever: koop van alles waarvan je denkt dat het over 5 jaar nog bestaat, iets. Iets wat je bereid bent te verliezen, aka het eerder genoemde staatslot. En laat het lekker staan. Wie weet.
Zij het allemaal op eigen risico, resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst etc etc etc. Weet wat je doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 03-03-2020 17:07 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Amens schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:54:
Ik zou me niet teveel aantrekken van mensen die negatief zijn over crypto. Waar je op moet letten:

- Fees (verschillen nogal bij diverse partijen)
- Security (Nooit, maar dan ook echt NOOIT je crypto online op een exchange laten staan..)
- Meet jezelf een paar stalen ballen aan

Vooral de laatste tip is waardevol om niet direct het schip in te gaan. Veel mensen kopen crypto op het moment dat ze geld 'over' hebben. Geld wat een week na de aankoop misschien toch aangesproken moet worden. Op deze manier wordt ben je te emotioneel betrokken bij de koers, wat voor veel mensen resulteert in verkopen met verlies.

Maak eens een account aan op Bitvavo, je koopt daar makkelijk, snel & goedkoop crypto en kunt snel terug naar fiat als je dat zou willen.

Voor de rest: Koop een offline wallet zoals de Ledger Nano. Transfer je crypto hier naartoe en laat het niet online staan. Bij een hack kun je er vanuit gaan dat je alles kwijt bent.
Wat een onzin. Dat geldt alleen voor grote bedragen.

Leg gewoon laag in wat je kan missen. Houd de waarde van je munt een beetje in de gaten en boek op tijd over. Zodat een hack geen grote ramp is.

Als jouw inleg van 50€ richting een waarde van 500000€ gaat, moet je voor die tijd al je inleg richting een serieuze veilige wallet overboeken.

Verder, spreid je geld. Een deel in een mobiele portemonnee, voor snelle (online) betalingen, een deel (met veel waarde) in een slapende wallet ( USB of memory) en een deel online voor online betalingen of omdat je snel andere digicoins wil kunnen kopen/verkopen (oa Litebit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Goede tips in dit topic. Vooral die tips om nooit XRP te kopen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Zijn er ook gebruikers van Bitstamp?

Ik ken er weinig van, maar waarom zijn de meeste zo anti xrp? Btc stond 10 jaar geleden ook 0,20 cent en kijk wat het geworden is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

benep schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:57:
Zijn er ook gebruikers van Bitstamp?

Ik ken er weinig van, maar waarom zijn de meeste zo anti xrp? Btc stond 10 jaar geleden ook 0,20 cent en kijk wat het geworden is.
Je eerste vraag: Bitstamp is een van de oudste exchanges, gevestigd in Luxemburg. Verder niet veel op aan te merken. Als je in NL woont, is het misschien prettig te kijken naar een exchange waar je met iDeal terechtkunt. Wil je niet per se handelen, dan kun je net zo goed via een NL broker (soort van 'grenswisselkantoor') zoals btcdirect, bitonic of nog zo wat je btc's bestellen. Vaak een fractie duurder dan via een exchange, maar dat is voor de long run niet zo interessant.

Je andere vraag is lastiger te beantwoorden. XRP is een cryptotoken met een totaal andere bedoeling dan bitcoin. Het is de token van een bedrijf waarbij alle tokens al direct zijn 'gemined' waarvan miljoenen xrp's in bezit zijn van de Ripple Foundation (of hoe dat nu ook heet). Ripple is in feite een bedrijf dat zorgt voor settlements tussen banken, dus eigenlijk een concurrent van SWIFT, de manier hoe de meeste banken onderling communiceren. Hun munt was daar niet eens voor nodig.

Bitcoin is begonnen als opensourceproject, heeft geen eigenaar, geen kantoor, niemand die de stekker eruit kan trekken. Bitcoin is bedoeld als middel om veilig transacties te kunnen uitvoeren over internet met een grote bijzonderheid: het was de eerste keer dat een digitale munt bestond waar geen derde partij bij nodig is om de transactie te waarborgen. Iedereen kan meedoen aan het bitcoinnetwerk, niemand kan het verbieden. Nou ja, je kunt misschien verbieden dat iemand er iets mee doet in een bepaald land, maar dan nog kan niemand je verbieden contact te maken met het netwerk zelf. Het is politiek kleurloos, al beweren sommigen graag anders. Maar ik ga hier niet een ellenlange lijst aan verschillen oplepelen. De achtergrond is zo verschillend...

Dat bitcoin een bepaalde waarde heeft, heeft ook een belangrijke reden: het minen zelf van de muntjes kost veel energie, dat moet betaald worden. Er staat dus daadwerkelijk een soort waarde in de vorm van energie tegenover bitcoin. En bitcoin wordt schaarser en schaarser en niemand kan zeggen: we drukken er nog even 10000000 bij. Er zijn er max. 21 miljoen that's it. Nu zijn er zo'n 18miljoen beschikbaar en dat aantal zal dus nog maar heel langzaam toenemen.

Maar goed, er is dus een groot verschil in waarom mensen met het een of het ander bezig zijn. Veel muntjes zijn in mijn ogen technisch gezien nutteloos of dienen een heel ander doel dan een store of value te zijn. Er zijn voldoende mensen die lekker lopen te gokken op verschillende exchanges in de hoop een keer een paar duizend procent winst te halen ten opzichte van fiat geld. Als dat je doel is, tja, dan kun je gokken op een stijging in waarde van ripple.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 08:45
Veel tips zijn al gegeven in dit topic, maar laat je vooral niet te veel beïnvloeden door de mening van anderen. Veel mensen zullen altijd coins waarin ze zelf geïnvesteerd hebben adviseren.

Belangrijkste in de wereld van crypto is daarom DYOR (Do Your Own Research).

Mocht je net beginnen met cryptocurrencies is de veiligste optie waarschijnlijk om Bitcoin te kopen, omdat deze een vrij hoge marketcap heeft is er veel geld nodig om de koers te laten stijgen of dalen. Hierdoor is de Bitcoin koers van alle cryptocurrencies relatief het meest stabiel en het "veiligst" om in te investeren.

Desondanks zijn de stijgingen en dalingen vaak nog vele malen groter dan op de traditionele aandelen beurs.

Dus je moet er tegen kunnen dat je na aankoop van een cryptocurrency je op -5% of -10% kunt staan of misschien nog wel meer.

Mocht je wat meer risico willen nemen dan kun je in plaats van Bitcoin kijken naar de cryptocurrencies in de Top 10 op Coinmarketcap. Door de kleinere marketcaps zijn de stijgingen van koers vaak groter, maar de dalingen ook.

Wil je een gokje wagen dan kun je ook investeren in een coin buiten de Top 50, misschien gaat €100,- dan naar €100.000,- , maar de kans is ook aanwezig dat het naar €0,- gaat.

Investeer dus altijd met geld dat je kunt missen.

Misschien is dit een interessant artikel voor je. Hierin worden 10 interessante cryptocurrencies besproken en de onderbouwing waarom ze het waarschijnlijk goed gaan doen: https://www.cryptocoinbit...-voor-2020-door-datadash/
Pagina: 1