Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08
Oke, klinkt natuurlijk als een open deur.
Ik snap dat je normaliter je "werk-laptop" moet inleveren bij ontslag.
Al denk ik zelf dat in dit geval niet 1 2 3 opgaat.

Op papier is het namelijk zo geregeld;

Ik heb zelf de laptop gekocht bij Coolblue. Hiervoor mocht ik 800 euro declareren bij mijn werkgever omdat ik dan ook af en toe thuis kon werken. Echter heb ik zelf 899 betaald aan Coolblue.

Naar mijn inziens heb ik zelf een laptop gekocht en heeft mijn werkgever hier een deel aan meebetaald. Echter is het niet een laptop van de zaak maar mijn eigen laptop waar ik af en toe ook werk gerelateerde zaken op uit kon voeren.

Ik heb afgelopen maand mijn ontslag ingediend en krijg nu van de werkgever het verzoek de laptop aan het eind van het dienstverband in te leveren.

Iemand die hier meer verstand van heeft?

Beste antwoord (via Tricto op 02-03-2020 09:38)

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Declareren betekent een vergoeding vanuit de werkgever. Tenzij anders aangegeven, is de werkgever verantwoordelijk voor deze uitgave. Kortom, bedrijf geeft jou de opdracht om een laptop aan te schaffen, en jij levert het bonnetje in.
Zij boeken dit administratief in als investering. Het mooie aan deze regeling is dat jij keuze had in de laptop waarop jij wilt werken.

Als het daadwerkelijk een gift is geweest, dan is dit verkapt loon en zou je inkomstenbelasting hierover moeten betalen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:02

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Vragen of je hem goedkoop kan overnemen?

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hoe oud is de laptop?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 21:22
Heb je een overeenkomst op papier? Anders wordt het lastig...dan kan je hooguit het overschot terugvragen aan je werkgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Komt uit februari 2019.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Iemand die hier meer verstand van heeft?
Ja jij, even de contracten en BYO regeling opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
Tja, wat staat er in de voorwaarden over deze constructie? Ik neem aan dat er ergens wel beschreven staat wat je mag kopen, hoeveel de werkgever betaald en wie daarna eigenaar van de laptop is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
Barrycade schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:57:
[...]

Ja jij, even de contracten en BYO regeling opzoeken.
Het is geen Bring Your Own Device als de werkgever meer dan 80% van het apparaat betaald heeft natuurlijk.

@Tricto Moet de laptop niet sowieso ingeleverd worden voor een wipe? Ik kan mij voorstellen dat ze op z'n minst een lege laptop willen overhouden, nadat jij gegaan bent?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat het meest belangrijke is wie eigenaar van de laptop is. Als jij hem gekocht hebt dan lijkt me dat jij eigenaar bent en je de laptop in principe niet af hoeft te geven.
Dan kan er nog een regeling zijn die stelt dat de bijdrage van de werkgever deels terugbetaald moet worden als je binnen x jaar ontslag neemt, maar dat moet dan wel ergens op papier staan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
hm, je mocht dus een laptop van € 800,= voor de baas kopen, maar je hebt één van € 899,= gekocht.... een jaar afschrijving, voor € 600,= is hij voor jou.

Vreemde actie van je baas ook, als hij hem had gekocht had hij BTW af kunnen trekken en was hij goedkoper uit geweest.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Tens schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:59:
hm, je mocht dus een laptop van € 800,= voor de baas kopen, maar je hebt één van € 899,= gekocht.... een jaar afschrijving, voor € 600,= is hij voor jou.

Vreemde actie van je baas ook, als hij hem had gekocht had hij BTW af kunnen trekken en was hij goedkoper uit geweest.
Ja ik snap hier ook niet helemaal de bedoeling van eigenlijk. Wat maakt deze laptop zo speciaal tegenover de "normale" laptops, dat er zo'n regeling afgesproken wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tens schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:59:

Gebeurt wel vaker, zeker bij kleine clubjes, je krijgt een budget van de baas en daar mag je zelf mee los.

Nog nooit meegemaakt dat er dan mensen zijn die zich de laptop toe-eigenen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

899 euro voor een laptop

800 euro heeft de werkgever betaalt, 99 euro heeft de werknemer betaalt.

Dan is het de werknemer die een klein beetje bijgelegd heeft. Lever dat ding in, en vraag die 99 euro terug aan de werkgever.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Gebeurt wel vaker, zeker bij kleine clubjes, je krijgt een budget van de baas en daar mag je zelf mee los.

Nog nooit meegemaakt dat er dan mensen zijn die zich de laptop toe-eigenen 8)7
Ik zie dit toch anders maar met een dubbel gevoel. Ja Werkgever heeft een groot deel van het apparaat betaald, maar Werknemer heeft het apparaat gekocht. Feitelijk is de laptop toch echt van Werknemer lijkt me?

Waarom zou je als Werkgever in godsnaam dit beleid voeren? Vragen om moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Ik zal de situatie iets verduidelijken.

In eerste instantie vroeg ik om een laptop via de werkkostenregeling.
Dit was niet meer mogelijk omdat er al te veel andere collega's gebruik hadden gemaakt van deze regeling.

Als alternatief heeft mijn baas toen aangegeven dat ik er 1 krijg (als een soort aardigheidje omdat ik me bezig hield met de nieuw gelanceerde webshop. dit viel eigenlijk niet in mijn takenpakket van mijn functie maar vond ik wel erg leuk om te doen) . In eerste instantie had ik de keus om een standaard surface laptopje te krijgen. Dit zou lopen via het hoofdkantoor. Echter vond ik dit geen fijne laptop door onder andere het kleine scherm. Toen heb ik zelf voorgesteld de laptop aan te schaffen via een webshop. Dit kon volgens mijn werkgever alleen als ik dit zelf deed en voorschoot. De factuur en declaratieformulier moest ik later inleveren en dan zou het er bij mijn salaris bij zitten.

Verder is er op papier niets geregeld. Op het declaratie formulier staat; "Aanschaf laptop."

Zowel in mijn contract als ons handboek staat niets vermeld over laptops etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Tricto op 02-03-2020 09:09 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dus je hebt niet zomaar zelf een laptop gekocht, maar in opdracht van werkgever. Dan is de laptop dus imho (ianal) eigendom van werkgever en moet je gewoon niet zo moeilijk doen en hem inleveren ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Punt is, als jij geen laptop van de zaak nodig hebt, want je gebruikt dat ding af en toe voor werkgerelateerde zaken, heb je dat ding dus niet nodig om je werk te kunnen doen. Je hebt er namelijk zelfs om gevraagd. Lijkt me dan niet meer dan normaal dat je hem weer terug geeft. Want ik lees er uit dat je dat ding eigenlijk gewoon prive gebruikt, en af en toe voor je werk. Dus laptop is geen onderdeel om je functie te kunnen uitvoeren.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
mogen je collega’s die een laptop hebben aangeschaft die wel houden na beeïndiging van het dienstverband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Tricto schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:07:
Ik zal de situatie iets verduidelijken.

Dit was niet meer mogelijk omdat er al te veel andere collega's gebruik hadden gemaakt van deze regeling.

Als alternatief heeft mijn baas toen aangegeven dat ik er 1 krijg (als een soort aardigheidje omdat ik me bezig hield met de nieuw gelanceerde webshop. dit viel eigenlijk niet in mijn takenpakket van mijn functie maar vond ik wel erg leuk om te doen) . In eerste instantie had ik de keus om een standaard surface laptopje te krijgen. Dit zou lopen via het hoofdkantoor. Echter vond ik dit geen fijne laptop door onder andere het kleine scherm. Toen heb ik zelf voorgesteld de laptop aan te schaffen via een webshop. Dit kon volgens mijn werkgever alleen als ik dit zelf deed en voorschoot. De factuur en declaratieformulier moest ik later inleveren en dan zou het er bij mijn salaris bij zitten.

Verder is er op papier niets geregeld. Op het declaratie formulier staat; "Aanschaf laptop."

Zowel in mijn contract als ons handboek staat niets vermeld over laptops etc.
Het is nu iets onduidelijker geworden voor mij, want nu zeg je dat de werkgever de factuur voldaan heeft. Dan heeft de werkgever toch gewoon de hele laptop betaald? Hoe kom je dan bij die €99 die je zelf betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
dehardstyler schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Het is nu iets onduidelijker geworden voor mij, want nu zeg je dat de werkgever de factuur voldaan heeft. Dan heeft de werkgever toch gewoon de hele laptop betaald? Hoe kom je dan bij die €99 die je zelf betaald hebt?
Nee, ik heb betaald. Maar moest de factuur van coolblue bijvoegen bij het declaratieformulier.

Ik heb dus zelf 899 betaald. En later 800 op mijn rekening gestort gekregen.
vj_slof schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:14:
mogen je collega’s die een laptop hebben aangeschaft die wel houden na beëindiging van het dienstverband?
Ik ben de enige die deze constructie heeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41
Ik dacht eerst dat TS bedoelde dat werkgever 800 euro heeft betaald en hij 899. Ofwel die twee opgeteld, maar het gaat nu dus om die 99 euro.

Je kan 2 dingen doen. Vragen om die 99 euro terug of een deel ervan, of om je verlies te nemen.
Zelf zou ik die 99 euro laten zitten. Er is verder niets opgeschreven en het is je eigen keuze geweest om een duurdere laptop te nemen.

Wat nog zou kunnen is kijken of je de laptop over kunt nemen, maar dan betaal je het restant of een deel ervan terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
Tricto schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Nee, ik heb betaald. Maar moest de factuur van coolblue bijvoegen bij het declaratieformulier.

Ik heb dus zelf 899 betaald. En later 800 op mijn rekening gestort gekregen.
[...]
Maar waar is die 99 dan gebleven, je baas gaf toch aan dat je een laptop naar keuze mocht kopen en dat hij die zou betalen? Of was er vantevoren afgesproken dat je voor 800 euro een laptop mocht kopen en heb je zelf besloten een duurdere te kopen?

Het klinkt mij nl. alsof de baas je een laptop wilde geven, maar dat jij een andere wilde en hij je daar een budget voor gegeven heeft. Als je dan zelf boven dat budget gaat zitten moet je daar gelijk afspraken over maken en anders is het puur eigen keuze en dus risico. Het lijkt me daarbij logisch dat de laptop dan van je baas blijft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als alternatief heeft mijn baas toen aangegeven dat ik er 1 krijg (als een soort aardigheidje omdat ik me bezig hield met de nieuw gelanceerde webshop. dit viel eigenlijk niet in mijn takenpakket van mijn functie maar vond ik wel erg leuk om te doen) .
Dan zijn er dus twee opties:
  1. Je hebt hem gekregen als extra beloning naast het salaris. Hier is inkomstenbelasting voor afgedragen.
  2. Je hebt de laptop toegewezen gekregen om te gebruiken.
Het lijkt mij dat het hier om optie twee gaat. Dat jij hem zelf hebt betaald is irrelevant, je hebt hem tenslotte gedeclareerd en vergoed gekregen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

De factuur en declaratieformulier moest ik later inleveren en dan zou het er bij mijn salaris bij zitten.
Grote ham vraag is dus: heb je op een salarisstook deze declaratie terug gezien en heb jij er belasting over betaald? Zo ja dan is ie voor jou, zo nee, dan heb je een voorschot voor je baas aan Coolblue betaald die je weer terug gekregen hebt en is de laptop dus van de baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
Hoe heeft jouw baas deze laptop in de administratie geboekt is ook wel handig om te weten. Hij vraagt vast wel de btw terug bij de BD en jij hebt de volle mep betaald. Als je ‘m terug moet geven wel ff de btw terugvangen bij ‘m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Tricto schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:53:

Naar mijn inziens heb ik zelf een laptop gekocht en heeft mijn werkgever hier een deel aan meebetaald. Echter is het niet een laptop van de zaak maar mijn eigen laptop waar ik af en toe ook werk gerelateerde zaken op uit kon voeren.
Indien je de laptop in opdracht van je werkgever hebt gekocht, de werkgever heeft daarvan 89% betaald dan zou ik eerder zeggen dat werkgever de laptop heeft gekocht en niet jij.... Jij hebt hieraan meebetaald....
Persoonlijk zou ik kijken of er een constructie mogelijk is dat je je eigen toeslag naar ratio van afschrijving terug kunt krijgen. Oftewel pak en beet 80 euro van de 99 euro, met een standaardafschrijving van 5 jaar...
Denken dat de laptop van jou is lijkt me vergezocht, immers jij hebt er enkel 11% van betaald....

Owh : heb je er een bruik-leen contract voor getekend ?

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER79 op 02-03-2020 09:31 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Declareren betekent een vergoeding vanuit de werkgever. Tenzij anders aangegeven, is de werkgever verantwoordelijk voor deze uitgave. Kortom, bedrijf geeft jou de opdracht om een laptop aan te schaffen, en jij levert het bonnetje in.
Zij boeken dit administratief in als investering. Het mooie aan deze regeling is dat jij keuze had in de laptop waarop jij wilt werken.

Als het daadwerkelijk een gift is geweest, dan is dit verkapt loon en zou je inkomstenbelasting hierover moeten betalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tricto
Onderstaand is wat ik terug kan vinden op mijn loonstrook.

DECL. PERS.KST 800,00

Als ik jullie berichten lees lijkt het me inderdaad dat de werkgever gewoon eigenaar is. Hoewel het in eerste instantie werd verteld alsof het een soort gift was vind ik het wel prima. Heb geen zin in gezeik en geef die laptop gewoon terug. Mooi excuus om voor wat anders te gaan kijken. Bedankt voor jullie antwoorden :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:02
Ik vind de situatie erg vergelijkbaar met een bedrijfswagen. Je krijgt een budget en mag zelf gaan shoppen. Als je boven dit budget zit dien je zelf op te leggen. Indien je ontslag neemt ben je dit dan wel kwijt.
Alleen gaat het hier over kleinere bedragen.
Ik zou niet moeilijk gaan doen en hem teruggeven. Wel zorgen dat uw persoonlijke documenten gewist zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Tricto schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:38:

DECL. PERS.KST 800,00

...
Ik betaal ook wel eens iets voor mijn werk en krijg dat later vergoed via een declaratie. Dat komt echter niet op mijn loonstrook, maar gewoon via een aparte betaling met vermelding van declaratienummer. Ik zou wel even controleren of jij nu niet inkomstenbelasting hebt betaald over die 800 euro, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tricto schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:38:

DECL. PERS.KST 800,00

Als ik jullie berichten lees lijkt het me inderdaad dat de werkgever gewoon eigenaar is. Hoewel het in eerste instantie werd verteld alsof het een soort gift was vind ik het wel prima. Heb geen zin in gezeik en geef die laptop gewoon terug. Mooi excuus om voor wat anders te gaan kijken. Bedankt voor jullie antwoorden :) .
Als je hem graag wilt houden kan je eens vragen wat ze er voor willen hebben. Een non-standaard laptop die al aardig tijdje gebruikt is kan best al eens afgeschreven zijn waardoor je hem voor een prikkie kan overnemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 17:49
[...]

Als alternatief heeft mijn baas toen aangegeven dat ik er 1 krijg [...]
Laat ik voorop stellen dat je werkgever dit ontzettend onduidelijk (of zelfs verkeerd) heeft gecommuniceerd en dat ik jouw verwarring heel goed begrijp.

Maar de enige manier waarop een werkgever jou die laptop belastingvrij had kunnen schenken, was via de werkkostenregeling. Als dat niet mogelijk is of de werkgever wil dat niet, dan moet je ofwel belasting over de "gift" betalen, ofwel de laptop is van je werkgever. Het lijkt er niet op dat het eerste het geval is, dus is het het tweede.

Edit: dan is er nog die 99,- meerprijs. Van de ene kant heb je die laptop een jaar lang privé gebruikt, waar 99,- een redelijke vergoeding voor is. Van de andere kant vind ik dat je werkgever dit echt niet netjes heeft gecommuniceerd dus ik zou het zeker terug vragen. Nee heb je...

[ Voor 14% gewijzigd door Lapa op 02-03-2020 10:37 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

En weer een werkgever die in de toekomst geen enkele flexibiliteit meer kent om gezeik te voorkomen.

Het bedrijf heeft je een 800 euro budget gegeven om een laptop van de zaak te kopen, jij hebt bijgelegd omdat je een duurdere wilde.

Terecht dat de baas zijn laptop weer terug wil en ja je kan vast die 99 euro gedeeltelijk terugvragen maar waar gaat dit over zeg.

Geef die laptop gewoon terug en maak je niet zo druk om dit soort gelul in de marge.

Nuance zelf toevoegen naar smaak.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01
Zonder verdere afspraken is een declaratie wat mij betreft onderdeel van het administratieve proces van een onkostenvergoeding.

TS heeft onkosten gemaakt om zijn werk goed te kunnen uitvoeren, en heeft daarom zijn baas gevraagd voor de kosten op te draaien. Ik begrijp dat dat verzoek is ingewilligd. Dat het goed waarvoor de onkosten zijn gemaakt niet is afgeschreven aan het einde van het dienstverband is wat mij betreft niet belangrijk. Een dergelijke proviso had kunnen worden gemaakt, maar die is er dus niet. Daarmee staat het je in mijn beleving vrij de laptop voor jezelf te houden. Dat is dus mogelijk een dure les voor de werkgever.

De werkgever kan gebruikmaken van de werkkostenregeling voor fiscale afhandeling. Maar goed, dat is dus aan de werkgever.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
AZ >>> PFSL

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tricto Je werkgever betaalt mee aan een laptop. hij heeft er baat bij dat jij een laptop koopt die je ook kunt gebruiken voor werkzaamheden. Zie het als een goede fiets kopen waar je werkgever aan meebetaalt, zodat jij met een goede/degelijke fiets naar je werk kunt komen. Indien de laptop op jou naam is gekocht met ook 'het voordeel' van consumentenaankoop. dan kan hij die niet inboeken, alleen als vergoeding. verder hangt het af van wat je bent overeengekomen. (evt kun je een deel terug moeten betalen van die vergoeding)

'Echter is het niet een laptop van de zaak maar mijn eigen laptop waar ik af en toe ook werk gerelateerde zaken op uit kon voeren.'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
com2,1ghz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:34:

Ik ben het met je eens dat er twee situatie kunnen zijn: investering vanuit de werkgever die wordt voorgeschoten, of een gift. Die laatste kan in dit geval volgens mij gewoon uit de WKR: https://www.muis.nl/blog/werkkostenregeling/ en dan met name:
Wat houdt de werkkostenregeling (WKR) in?
In beginsel is alles wat je als werkgever aan een werknemer verstrekt of vergoedt loon. Maar gelukkig is er besloten dat niet alle vergoedingen, verstrekkingen en voorzieningen voor je werknemer worden belast.

[...]

De vergoeding valt onder een gerichte vrijstelling
De Belastingdienst heeft bepaalde vergoedingen en verstrekkingen vrijgesteld. Deze gerichte vrijstellingen kun je dus ook onbelast vergoeden en gaan niet ten koste van je vrije ruimte. Onder gerichte vrijstellingen, vallen onder andere de volgende zaken:
  • Kosten voor woon- en werkverkeer (tot 19 eurocent per kilometer);
  • Treinkaartjes;
  • Zakelijke overnachtingen;
  • Maaltijden bij overwerk en koopavonden;
  • Cursussen, seminars en opleidingen;
  • Laptops;
[...]

De vergoeding wordt gezien als nihilwaardering
Vergoed je voorzieningen op de daadwerkelijke werkplek? Bijvoorbeeld koffie of cup a soup? Dan wordt dit gezien als nihilwaardering. Hier hoef je geen belasting over te betalen en dit gaat ook niet ten koste van je vrije ruimte. Wat wel van belang is bij nihilwaarderingen, is dat dit alleen geldt als het om loon in natura gaat en niet om vergoedingen in geld. Maar, naast koffie en cup a soup, zijn er natuurlijk meer voorzieningen op de werkplek waar geen belasting betaald voor hoeft te worden. Zaken die worden gezien als nihilwaardering zijn onder andere de volgende punten.

Inrichting van de werkplek
Onder inrichting van de werkplek worden alle voorzieningen verstaan waarvan het niet gebruikelijk is dat deze op een andere plek worden gebruikt. Je kunt hierbij denken aan het bureau, een vaste computer, het kopieerapparaat, pennen en papier.

Apparatuur
Apparatuur die ook buiten de werkplek gebruikt kan worden door werknemers, zoals laptops en tablets. Wel is van belang dat de apparatuur voor minstens 90 procent zakelijk gebruikt wordt.
Een laptop lijkt dus onder de WKR te vallen (en dan niet eens de vrije ruimte). Maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van de afspraak (die niet op papier staat) met de werkgever. Dus heeft TS de laptop gekocht voor de baas? Of heeft TS de laptop gekocht voor hemzelf op kosten van de werkgever? Dat is nogal een verschil.

Zo heb ik onlangs een fiets vanuit de WKR (vrije ruimte) gekocht en gedeclareerd bij mijn werkgever. Die fiets is van mij (al is wel afgesproken dat wanneer ik binnen een bepaalde tijd wegga, ik een deel moet terugbetalen).
Ook heb ik eens een carkit voor in mijn leaseauto gekocht en gedeclareerd. Deze werd toen eigendom van het bedrijf en viel niet onder de WKR, maar was gewoon een aankoop die ik heb voorgeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 17:49
barrymossel schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:31:
[...]
Een laptop lijkt dus onder de WKR te vallen (en dan niet eens de vrije ruimte)
[...]
Ah, ik had niet scherp dat een laptop niet in de vrije ruimte valt. Dat maakt de communicatie van de werkgever nog slechter dan ik dacht.
Want die opmerking van de werkgever dat een laptop niet verschaft kon worden uit de WKR "omdat te veel collega's daar al gebruik van gemaakt hadden" is dus niet gebaseerd op de wettelijke limiet van de WKR.

Dat betekent dat de werkgever ofwel:
  • de regels niet kent
  • hier zelf een limiet aanstelt, buiten de wettelijke regels en dat niet duidelijk communiceert
  • gewoon geen laptop wilde verschaffen, maar dat niet wilde zeggen
Allemaal niet echt fraaie opties. Persoonlijk zegt mijn gevoel dat de eerste optie het meest waarschijnlijk is. Maar dit verandert allemaal niet veel aan de positie van TS. Het is lullig gegaan, maar als de werkgever het als zijn laptop beschouwt, kan TS daar weinig aan veranderen omdat de werkgever hem betaalt heeft en er niks op papier staat. Bij een laptop vanuit de WKR is het ook lang niet altijd zo dat je die mee mag nemen als je na een jaar tabee zegt. Daar staat dan bijvoorbeeld een aflopende afkoopregeling voor op papier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

99 euro voor 1 jaar gebruik. Lekker laten gaan, inlveren en succes bij je nieuwe baan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 23:05
Helixes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:40:
Zonder verdere afspraken is een declaratie wat mij betreft onderdeel van het administratieve proces van een onkostenvergoeding.

TS heeft onkosten gemaakt om zijn werk goed te kunnen uitvoeren, en heeft daarom zijn baas gevraagd voor de kosten op te draaien. Ik begrijp dat dat verzoek is ingewilligd. Dat het goed waarvoor de onkosten zijn gemaakt niet is afgeschreven aan het einde van het dienstverband is wat mij betreft niet belangrijk. Een dergelijke proviso had kunnen worden gemaakt, maar die is er dus niet. Daarmee staat het je in mijn beleving vrij de laptop voor jezelf te houden. Dat is dus mogelijk een dure les voor de werkgever.

De werkgever kan gebruikmaken van de werkkostenregeling voor fiscale afhandeling. Maar goed, dat is dus aan de werkgever.
Onzin natuurlijk, TS. heeft behalve de €99 geen kosten gemaakt.
Werkgever stelde een laptop ter beschikking, maar TS. wou liever iets anders omdat hij daar beter mee kon werken.
Dus werkgever zegt, koop maar iets wat je bevalt, en dien de declaratie maar in.

Hoe de werkgever de laptop verder verwerkt in zijn administratie, of desnoods prive terugbetaalt aan TS. is helemaal niet van belang, enige punt van discussie zou de €99 zijn, en waarom deze in 1e instantie niet vergoed is.

Had de werkgever vooraf een budget gegeven, en alles erboven is "eigen bijdrage" ?
Dan is het ook eigen risico dat je dat aan einde dienstverband niet terugkrijgt.

Dus als er verder geen afspraken zijn moet je er vanuitgaan dat de laptop gewoon van de baas is, en de €99 zien als eigen bijdrage om toch dat model te kunnen gebruiken die ts. Zo graag wilde hebben voor het werk, in plaats van de geboden alternatieven te accepteren.

De werkgever probeert ook gewoon een bedrijf te runnen zonder laptops aan het (uit dienst tredende) personeel weg te geven.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
Okee...
Werkgever stelde een laptop ter beschikking, maar TS. wou liever iets anders omdat hij daar beter mee kon werken.
Dus werkgever zegt, koop maar iets wat je bevalt, en dien de declaratie maar in.
Voor zover eens. Let wel, werkgever is akkoord gegaan met deze constructie. Dat had hij zeker niet hoeven doen.
Hoe de werkgever de laptop verder verwerkt in zijn administratie, of desnoods prive terugbetaalt aan TS. is helemaal niet van belang, enige punt van discussie zou de €99 zijn, en waarom deze in 1e instantie niet vergoed is.
De werkgever heeft een aantal methoden om een laptop ter beschikking te stellen aan deze medewerker. Gewoon een laptop in bezit van de firma ter beschikking stellen is zeker een optie, maar men is anders overeen gekomen. Daarbij blijft de laptop in bezit van de onderneming, en dient dus aan het einde van het dienstverband te worden ingeleverd (tenzij anders overeen gekomen).

Hier is de medewerker er voor gekozen zelf een laptop aan te schaffen, en deze ter declaratie in te dienen. Die declaratie is de administratieve afhandeling van een onkostenvergoeding. Daarbij vindt er geen overdracht van eigendom plaats (tenzij anders overeen gekomen).

Bekende voorbeelden van onkostenvergoedingen waarbij afspraken worden gemaakt bij uitdiensttredng zijn door de werkgever betaalde cursusen en opleidingen. In het algemeen hoort daar een overeenkomst bij, waaruit blijkt dat de onkostenvergoeding herroepelijk wordt wanneer de werknemer ontslag neemt. Zonder verdere afspraken heeft de werkgever namelijk nergens recht op. Een vergelijkbare overeenkomst had kunnen worden gesloten voor wat betreft het bezit van de laptop, of het bedrag dat er mee was gemoeid. Maar, die proviso was er blijkbaar niet.

Van TS begrijp ik dat er niets is overeen gekomen voor wat betref bezit of overdracht van de goederen bij einde dienstverband. Dus, is en blijft de laptop in eigendom van TS. Het is aan het bedrijf om te bewijzen dat het goed - de laptop - tot diens eigendom behoort. Het zou kunnen dat dat bewijs bestaat, maar daar zijn wij alvast onbekend mee.
Had de werkgever vooraf een budget gegeven, en alles erboven is "eigen bijdrage" ?
Dan is het ook eigen risico dat je dat aan einde dienstverband niet terugkrijgt.
Waarom? Waar blijkt dat uit, precies?
De werkgever probeert ook gewoon een bedrijf te runnen zonder laptops aan het (uit dienst tredende) personeel weg te geven.
Ik snap je punt, maar daarmee doe je het Nederlandse recht tekort. TS en diens voormalige werkgever kunnen nog steeds anders besluiten. Wellicht is het achter je verbranden van de bruggen geen € 800 waard, ook. Maar met wie je ook sympathie hebt in dit dossier, juridisch staat TS in zijn recht de laptop te behouden. Mijns inziens, althans.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Helixes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:46:
Hier is de medewerker er voor gekozen zelf een laptop aan te schaffen, en deze ter declaratie in te dienen. Die declaratie is de administratieve afhandeling van een onkostenvergoeding. Daarbij vindt er geen overdracht van eigendom plaats (tenzij anders overeen gekomen).
Maar bij wie ligt het initiële eigendom dan precies? Bij TS die de laptop koopt in opdracht van zijn werkgever, of bij de werkgever die de opdracht heeft gegeven?
Bekende voorbeelden van onkostenvergoedingen waarbij afspraken worden gemaakt bij uitdiensttredng zijn door de werkgever betaalde cursusen en opleidingen. In het algemeen hoort daar een overeenkomst bij, waaruit blijkt dat de onkostenvergoeding herroepelijk wordt wanneer de werknemer ontslag neemt. Zonder verdere afspraken heeft de werkgever namelijk nergens recht op. Een vergelijkbare overeenkomst had kunnen worden gesloten voor wat betreft het bezit van de laptop, of het bedrag dat er mee was gemoeid. Maar, die proviso was er blijkbaar niet.
Maar bij cursussen en opleidingen kan een werknemer moeilijk iets fysieks terug geven, daarom worden zulke afspraken gemaakt. In dit geval heeft TS een fysiek goed gekocht en gedeclareerd, wat dus overdraagbaar is.
Ik snap je punt, maar daarmee doe je het Nederlandse recht tekort. TS en diens voormalige werkgever kunnen nog steeds anders besluiten. Wellicht is het achter je verbranden van de bruggen geen € 800 waard, ook. Maar met wie je ook sympathie hebt in dit dossier, juridisch staat TS in zijn recht de laptop te behouden. Mijns inziens, althans.
En mijns inziens is het eigendom door de declaratie overgedragen aan de werkgever. Hadden TS en werkgever dat anders willen hebben, dan hadden ze dat anders moeten besluiten.

Als het nou een 50-50 verdeling was geweest, of een verdeling waarbij TS meer betaald had dan zijn werkgever, had ik nog kunnen begrijpen dat er discussie over zou zijn, maar nu heeft de werkgever 90% betaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Slimme werkgever. Door de laptop door werknemer te laten aanschaffen, loopt hij het BTW voordeel mis.

Ik vrees dat dit meteen aangeeft hoe professioneel het eraan is toegegaan.

De 99 euro verschil (aankoop - vergoeding) is heel gunstig voor TS. Als er niets op papier staat, zijn de feiten en omstandigheden die wel aantoonbaar zijn, maatgevend.

Bon van 899, vergoeding van 800. Dat is een tegemoetkoming. Laptop is van de werknemer. Als er niets is afgesproken, hoeft er niets terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Koekoek! Je krijgt een budget van €800 om een laptop van de zaak uit te zoeken en wil zelf persé een iets duurdere, dan is dat jouw eigen keuze en dus ook jouw probleem. Laptop is van de zaak, dus netjes inleveren.

Ongelooflijk dat mensen zo denken en doen.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
Transportman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:32:
Maar bij wie ligt het initiële eigendom dan precies? Bij TS die de laptop koopt in opdracht van zijn werkgever, of bij de werkgever die de opdracht heeft gegeven?
De winkelier, uiteraard. Totdat TS, tegen betaling, het goed van hem heeft overgenomen.

Echter, toen de werkgever en TS overeenkwamen dat de gemaakte kosten noodzakelijk waren voor het uitvoeren van de functie van TS, is het eigendom niet overgegaan. De onkostenvergoeding neemt nu eenmaal niet de vorm aan van een koopcontract.

A propos, daarmee is het risico op bijvoorbeeld beschadiging of diefstal - maar ook het onderhoud - ook voor TS.
Maar bij cursussen en opleidingen kan een werknemer moeilijk iets fysieks terug geven, daarom worden zulke afspraken gemaakt. In dit geval heeft TS een fysiek goed gekocht en gedeclareerd, wat dus overdraagbaar is.
Klopt, maar je kunt wel overeenkomen dat de kosten teruggevorderd kunnen worden. Zo ook met deze overeenkomst. Er was zeker een mogelijkheid een deel van de vergoeding voorwaardelijk te maken. Dat is niet gebeurd.
Als het nou een 50-50 verdeling was geweest, of een verdeling waarbij TS meer betaald had dan zijn werkgever, had ik nog kunnen begrijpen dat er discussie over zou zijn, maar nu heeft de werkgever 90% betaald.
Laat het een semantische kwesie zijn, maar de werkgever heeft dus niet zozeer betaald, alswel vergoed. Hij heeft inderdaad betaald, dat wil zeggen, geld overgemaakt. Maar ik denk toch echt dat je die betaling moet zien als voor een dienst van de medewerker om in ieder geval gedeeltelijk zelfvoorzienend te zijn op het gebied van kantoor hardware. Vanuit dat oogpunt wisselt de hardware niet van eigenaar aan het einde van die dienst.

Ik herhaal trouwens nogmaals dat een afspraak over gedeelteijke terugvordering van de vergoeding bij ontslag op initiatief van de medewerker voor de economische afschrijving van de laptop zeker niet onredelijk zou zijn geweest. Maar ik blijf constateren dat die overeenkomst ontbreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Sanderrr schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:28:
Koekoek! Je krijgt een budget van €800 om een laptop van de zaak uit te zoeken en wil zelf persé een iets duurdere, dan is dat jouw eigen keuze en dus ook jouw probleem. Laptop is van de zaak, dus netjes inleveren.
Waarop baseer je de eigendomsovergang van de laptop van werknemer naar werkgever?

Ik zie een onkostenvergoeding van 800 euro als tegemoetkoming in de kosten van aanschaf van werkgerelateerde apparatuur.

Een onkostenvergoeding betekent niet dat wat je ermee koopt overgaat op werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:18
Ongeacht de regels en 'DECLR' op je loonstrook, wat erop wijst dat je in je recht staat, zou ik dit eerst vriendelijk met de werkgever bespreken en minimaal de 99 euro kosten terugkrijgen van ze. Mochten ze niet gehoor geven hieraan dan moet je jezelf het volgende afvragen;

Wil je die laptop zo graag dat het je ten koste mag gaan van de relatie met deze werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Furion2000 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:50:
Wil je die laptop zo graag dat het je ten koste mag gaan van de relatie met deze werkgever?
Hij heeft ontslag genomen ;)

Volgens mij is het niet zo simpel dat de laptop eigendom is van de werkgever. Het klinkt meer als een onkostenvergoeding. Dan zou ik verwachten dat de laptop eigendom is van de TS,

Dat het geen handige constructie is vanuit de werkgever lijkt mij wel duidelijk. Ik begrijp ook niet waarom de werkgever de laptop niet heeft aangeschaft en in bruikleen heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Ik zou in deze vooral bij jezelf nagaan wat voor jou eerlijk voelt. De werkgever heeft het niet waterdicht afgehandeld, maar jij hebt ook erg weinig onkosten. Je kunt bespreken dat je die 99 euro terug wilt en wellicht gaat je werkgever daar wel zonder morren mee akkoord, dan ben je in principe schadeloos. Als je verwacht dat je werkgever moeilijk gaat doen zou je het kunnen laten zitten (ik neem niet aan dat die 99 euro een probleem oplevert voor je).

Ik zou het persoonlijk niet laten uitlopen op een vechtscheiding, maar als je heel erg het idee hebt dat de laptop je cadeau is gegeven zou je het daar op aan kunnen laten komen. Bedenk wel dat bruggen verbranden niet altijd even goed is voor je carrière.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Als de werkgever een laptop zou verstrekken (en dus zou moeten terugkrijgen bij uitdiensttreding), zou de werkgever de laptop eerst zelf moeten verwerven.

Meestal koopt een bedrijf deze zelf in (of least ze). De reden daarvoor is de BTW aftrek.

Het is ook mogelijk om een laptop door de werknemer te laten kopen en deze over te nemen. Het is echter niet aannemelijk dat dat hier is gebeurd. Zo is er geen koopcontract en komt de onkostenvergoeding niet overeen met de kosten van aanschaf. De aannemelijke situatie is dat werknemer de laptop geeft gekocht en van werkgever een onkostenvergoeding heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maw heb je terecht ruzie met de werkgever enof loop je nog salaris achter, hou hem dan zelf, je staat officieel in je recht.

Als je daarentegen nog terug wil kunnen komen als baangarantie als je zonder werk komt te zitten en of om andere redenen de vriendschap wil bewaren, of last hebt van enige morele integriteit, geef hem dan terug.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 03-03-2020 10:21 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Jeetje, pagina 3 ondertussen al aan reacties. Dit had ik niet verwacht.

Iets meer dan een jaar geleden liep ik bij mijn "baas" naar binnen met de vraag of ik een laptop aan mocht schaffen via de werkkostenregeling. Hierop kreeg ik in eerste instantie akkoord maar mijn "baas" werd teruggeroepen door het hoofdkantoor. De ruimte voor de werkkostenregeling zou al zijn gebruikt en was hierdoor niet meer mogelijk.

Tegelijk is er een webshop gelanceerd en ben ik hier verantwoordelijk voor gemaakt. Dit zonder hier een extra vergoeding voor te krijgen. Mijn "baas" heeft toen aangeboden de laptop te "geven" omdat ik mij bezig hield met de webshop vond hij dat ik daar wel recht op had. Dit werd destijds gebracht als een gift. Nooit is er sprake geweest van een werklaptop.

Omdat ik andere wensen had dat de laptops die normaal worden gekocht door het hoofdkantoor mocht ik er zelf 1 uitzoeken. Ik kreeg een budget van max 800 euro. Omdat ik een laptop had gezien van 899 euro was de afspraak dat ik deze zelf zou kopen/betalen/declareren. Wel moest er ergens op de factuur de bedrijfsnaam staan. Ik heb toen Coolblue gebeld en dit geregeld. Ook heb ik de laptop op mijn werk laten bezorgen. Al doe ik dit ook met mijn privé aankopen.

Wellicht heb ik het al die tijd verkeerd begrepen en is de laptop nooit van mij geweest. Wel is het mij dan in ieder geval niet duidelijk verteld. Ik heb de vraag dan ook vooral hier neergelegd omdat ik benieuwd was of ik de enige was die de gang van zaken vreemd vond.

Verder heb ik mij al neergelegd bij het feit dat het dus blijkbaar niet mijn laptop is geweest. Of in ieder geval dat mijn werkgever dat op die manier ziet / heeft gezien. Ik ga hier nu nog op een leuke manier weg en vind die laptop het niet waard om de deur hier met een vervelend gevoel dicht te trekken.

Wel heb ik bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik 99 euro meer heb betaald dan dat er is gedeclareerd. En dat ik benieuwd ben hoe hier vanuit het bedrijf mee om wordt gegaan.
Hierover hoor ik later meer.

Ook wil ik nogmaals iedereen die heeft gereageerd bedanken _/-\o_ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Als op de factuur de bedrijfsnaam staat, denk ik dat je redelijk kansloos bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Pizza_Boom schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:56:
Als op de factuur de bedrijfsnaam staat, denk ik dat je redelijk kansloos bent.
Ik moet zeggen dat ik dit ondertussen ook was vergeten. Hij stond gewoon tussen mijn bestellingen in Coolblue. Pas toen ik gister de factuur weer opende zag ik dat er inderdaad mijn Bedrijfsnaam boven stond.

Toen dacht ik "oja" dat heb ik inderdaad aan laten passen door telefonisch contact te hebben met coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
De vraag is al paar keer langs gekomen, maar nog geen antwoord.

Op de loonstrook waar de declaratie van 800 op staat. Is er over die 800 ook loonbelasting betaald of is het echt gewoon een uitbetaling geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Jwlb schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:27:
De vraag is al paar keer langs gekomen, maar nog geen antwoord.

Op de loonstrook waar de declaratie van 800 op staat. Is er over die 800 ook loonbelasting betaald of is het echt gewoon een uitbetaling geweest?
Mijn excuus, ik dacht dat ik hier al op had gereageerd. Nee er is geen loonbelasting over betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
In dat geval is het een erg grijs gebied. Ik zou zeggen dat je niet zondermeer die laptop moet teruggeven.

Je hebt de aanschaf zelf gedaan voor 899. Je hebt een onkostenvergoeding gekregen van 800. Werkgever kan dus niet beweren dat hij de laptop aangeschaft heeft. Nu is er alleen een onkostenvergoeding geweest. Zolang er nergens getekend is dat de eigendom naar werkgever gaat is de laptop dus van jou.

Zeker omdat er in eerste instantie akkoord is gegeven voor een WKR betaling en in geval van WKR aankopen is het eigendom ook bij medewerker (denk aan fietsplan). Echter bleek WKR op te zijn en is er een andere methode gebruikt, maar ook toen is er niet gespreken over dat er dan iets veranderd in de praktijk qua eigendom.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tricto
Oke, werd zojuist even apart geroepen.

Dit om terug te komen op de 99 euro. Leidinggevende geeft aan dat er een fout is gemaakt.
Dat het administratief onhandig en verkeerd is geregeld.

De laptop mag ik houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tricto schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:26:
Oke, werd zojuist even apart geroepen.

Dit om terug te komen op de 99 euro. Leidinggevende geeft aan dat er een fout is gemaakt.
Dat het administratief onhandig en verkeerd is geregeld.

De laptop mag ik houden.
Ik was juist van plan te reageren. Wettelijk sta je als werknemer snel in je recht als je een deel van iets betaald hebt. Dat is lastig terugvorderen. Daarom was het idee van het bedrijf ook geen beste. Niet alleen de hardware heeft doorgaans waarde, maar ook de data op de HDD. Het bedrijf heeft zich in moeilijkheden gebracht met deze oplossing, maar deze keurig opgelost.

Veel plezier met je laptop. Voor het bedrijf zijn het kleine kosten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:18
Highfive95 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Hij heeft ontslag genomen ;)
Dat begreep ik al, alleen dan stond de vraag alsnog. Wil je weggaan met een arbeidsgeschil of als 'we denken positief over elkaar terug en wie weet in de toekomst'.

[ Voor 5% gewijzigd door Furion2000 op 03-03-2020 15:04 ]

Pagina: 1