Direct lucht van buiten aanzuigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 20:06
Hallo,

Ik zit met een aantal ideeën om mijn kast en koelsysteem te modden. Ik vermeld hier voor de zekerheid bij dat ik op dit gebied een ontzettende newbie ben, maar je moet een keer beginnen, toch?

Mijn eerste idee is als volgt:
Ik zet een koeler in de zijkant van de kast (door te zagen en te boren). Daar op monteer ik aan de binnenkant een flexibele slang (a.k.a. stofzuigerslang) die direct naar de koeler van de cpu loopt. Deze koeler in de kast (80mm) zuigt lucht van buiten af aan. De fan op de cpu staat ook op blazen (richting heatsink). Wellicht kan er in de achterkant nog een kastkoeler gezet worden die de hele meut weer naar buiten blaast.

Ander idee:
zelfde constructie, alleen dan een soort bakje (denk aan tupperware ofzo) op de koeler van de cpu. Aan weerskanten van dit bakje monteer ik een stofzuigerslang. Van de ene kant wordt lucht aangezogen (80mm kastkoeler in de zijkant) en de andere kant weer weggeblazen (kastkoeler in de achterkant). De fan (cpu) blaast lucht richting het bakje. Krijg je hier door geen perfecte airflow langs je cpu?

Wat denken jullie hier over? Graag jullie reacties...

alvast thnx.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja ik wil m'n 120 ook lucht van buiten laten zuigen
zo'n ventilatie slang is daar perfect voor

Verwijderd

Ik heb mn kast gewoon open en dit werkt perfect. Je kunt er ook een 2e cooler opzetten of stikstof ertussen doen of een betere cooler kopen.
Ik ken jou oplossing niet maar je kunt het proberen lijkt mij alleen een beetje overbodig werk

Verwijderd

Wel eens aan gedacht dat het buiten behoorlijk vochtig kan zijn en zeker in Nederland? Als je lucht van buiten aan gaat zuigen zou ik een paar zakjes droogstof in je kast leggen. Neem je tenminste nog een beetje vocht op.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:42

Canis Lupus

Vosbot

A) Hij bedoelt lucht buiten de kast, dus geen buitenlucht :P [hoop ik]

B) Je tweede idee lijkt me een beetje té. De rest van de kast kan je ook meenemen in je plan, misschien dat je jezelf teveel op de CPU richt

Succes!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op zaterdag 04 augustus 2001 00:42 schreef nitraat het volgende:
Wel eens aan gedacht dat het buiten behoorlijk vochtig kan zijn en zeker in Nederland? Als je lucht van buiten aan gaat zuigen zou ik een paar zakjes droogstof in je kast leggen. Neem je tenminste nog een beetje vocht op.
En hoelang denk je dat dat werkt ? Heb je weel eens gezien wat een airco er aan vocht uitgooit ? Toch denk ik niet eens dat het zo'n probleem is, binnen is de luchtvochtigheid ook hoog.

One of the animals has left its cage today.

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 20:06
Idd, lucht van buiten de kast niet van buiten mijn huis. *D

Ok, bedankt voor de tips!
Misschien dat ik idee 2 nog ga uitbreiden door andere delen van de kast er bij te betrekken. Maar daar moet ik nog maar even over nadenken |:(

Verwijderd

ik had voor 24,95 de beste case cooling die er is >:) een 30cm van van de BLOKKER ;) , ik heb altijd mijn case open staan dus het kan geen kwaad :)

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 23:12
Kewl id, wil ik zelf ook doen!
Maar hoe zit het met de airflow over de rest van het moederbord ? Wordt dadelijk niet een deel bloedheet ?? :?

[Systeem]

Verwijderd

Ik weet niet meer waar het was, maar ergens op een site (Toms Hardware of een andere site) heb ik het gezien. Scheelde 10 graden. Werkt dus als een trein! Dat eerste idee bedoel ik trouwens.
Het komt omdat je niets meer te maken hebt met de temp in je kast. Het is ook zo logisch allemaal.. ;)

Die gast had trouwens geen stofzuigerslang gebruikt, maar een stuk karton (!!). Een vierkante buis dus. Maar goed, maakt niet uit. Het idee is hetzelfde. Ik ga het ook doen btw. Voor die 10 graden wil ik wel ff pielen met een fan en een slangetje. Roostertje erover en je ziet er niks meer van.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

En wat dan in de zomer als het 35 graden is of zo?
Dat is wel niet vaak, maar op zo'n moment levert het natuurlijk het niet zo erg veel meer op lijkt me.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 23:12
Op vrijdag 14 december 2001 05:26 schreef Phaerion het volgende:
Dat is wel niet vaak, maar op zo'n moment levert het natuurlijk het niet zo erg veel meer op lijkt me.
Je blaast dan nog steeds koudere / meer lucht dan normaal in de kast. Dus je zal altijd nog wat voordeel hebben. Voor temperatuurtjes zal je het moeten uitproberen *D

[Systeem]

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 05:26 schreef Phaerion het volgende:
Duh! Tis altijd nog beter dan zonder! Wat dacht je dan? Dat het in de zomer kouder is in je kast als je niet zo'n systeem hebt? Hoe dan ook, het is _altijd_ beter. Anders trekt je koeler "warme" lucht uit de kast ipv "koude" (lees: minder warm) uit de omgeving. Ook als het buiten 35 graden is.
Pagina: 1