DPI scaling in Windows 10 en Citrix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:42

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Voor mijn vriendin help ik een thuiswerkplek in te richten. Ze doet haar werk via Citrix. Ook zullen lokaal wat apps gebruikt worden. Er is al een computer (Intel NUC) met Windows 10, wel is nog een beeldscherm nodig.

Nu ben ik zelf Apple-gebruiker, mijn Windows-kennis stamt uit de XP-tijd :+ Daarom graag jullie hulp.

Uit ervaring vind ik de resolutie van de iMac wel prettig, dat is zo’n 110 dpi (of 220 dpi bij Retina-schermen). Ik kan dus zoeken naar een scherm met zo’n resolutie.

Nu weet ik dat Windows DPI scaling ondersteunt, en googelen leert mijn dat Citrix dat ook kan. Dus ik dacht: misschien is een scherm met 125% of 150% interessant, om alles wat scherper te krijgen.

Ik lees echter ook veel over gedoe/problemen als ik zoek naar DPI scaling.

Mijn vraag is dus: werkt DPI scaling met Windows 10 en Citrix (tegenwoordig) goed? Dat wil zeggen: als ik het één keer instel, werkt het dan goed in alle applicaties, en blijft het ook goed werken?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Beste antwoord (via Ulster Seedling op 02-03-2020 09:17)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DPI scaling (of beter nog DPI matching) moet client en serverside dan ook wel goed samengaan.
.
Mijn ervaring is dat het pas goed werkt vanaf Citrix Receiver 4.11/4.12 (kijk anders naar de opvolger Citrix Workspace App (recente versie is 1911)
Vereist eveneens XenDesktop 7.16 en Server 2016 aan de server kant om goed te werken als je meerdere beeldschermen gebruikt met verschillende resoluties. (bijvoorbeeld laptop scherm EN externe monitor)
Anders "wint" de resolutie van het primaire scherm (of scherm waarop de sessie wordt gestart) en krijg je dus vervorming.

https://support.citrix.com/article/CTX230017

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:21
Vaak wel, heb je 1 of meerdere schermen. Dat gaat soms irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Paradox schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:16:
Vaak wel, heb je 1 of meerdere schermen. Dat gaat soms irritant.
Het zou om 1 scherm gaan.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb geen idee wat je bedoeld, als scherp wilt zien, zou ik een hoger resolutie scherm kiezen.
Mijn vraag is dus: werkt DPI scaling met Windows 10 en Citrix (tegenwoordig) goed? Dat wil zeggen: als ik het één keer instel, werkt het dan goed in alle applicaties, en blijft het ook goed werken?
It depends. Alle applicaties is wel heel erg veel. En daarop zeg ik: Nee.

[ Voor 60% gewijzigd door Berlinetta op 01-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DPI scaling (of beter nog DPI matching) moet client en serverside dan ook wel goed samengaan.
.
Mijn ervaring is dat het pas goed werkt vanaf Citrix Receiver 4.11/4.12 (kijk anders naar de opvolger Citrix Workspace App (recente versie is 1911)
Vereist eveneens XenDesktop 7.16 en Server 2016 aan de server kant om goed te werken als je meerdere beeldschermen gebruikt met verschillende resoluties. (bijvoorbeeld laptop scherm EN externe monitor)
Anders "wint" de resolutie van het primaire scherm (of scherm waarop de sessie wordt gestart) en krijg je dus vervorming.

https://support.citrix.com/article/CTX230017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Dank voor de reacties! Het is uiteindelijk een scherm geworden dat ‘gewoon’ op 100% een goede resolutie zal geven :)

Pagina: 1