Voor mijn vriendin help ik een thuiswerkplek in te richten. Ze doet haar werk via Citrix. Ook zullen lokaal wat apps gebruikt worden. Er is al een computer (Intel NUC) met Windows 10, wel is nog een beeldscherm nodig.
Nu ben ik zelf Apple-gebruiker, mijn Windows-kennis stamt uit de XP-tijd
Daarom graag jullie hulp.
Uit ervaring vind ik de resolutie van de iMac wel prettig, dat is zo’n 110 dpi (of 220 dpi bij Retina-schermen). Ik kan dus zoeken naar een scherm met zo’n resolutie.
Nu weet ik dat Windows DPI scaling ondersteunt, en googelen leert mijn dat Citrix dat ook kan. Dus ik dacht: misschien is een scherm met 125% of 150% interessant, om alles wat scherper te krijgen.
Ik lees echter ook veel over gedoe/problemen als ik zoek naar DPI scaling.
Mijn vraag is dus: werkt DPI scaling met Windows 10 en Citrix (tegenwoordig) goed? Dat wil zeggen: als ik het één keer instel, werkt het dan goed in alle applicaties, en blijft het ook goed werken?
Nu ben ik zelf Apple-gebruiker, mijn Windows-kennis stamt uit de XP-tijd
Uit ervaring vind ik de resolutie van de iMac wel prettig, dat is zo’n 110 dpi (of 220 dpi bij Retina-schermen). Ik kan dus zoeken naar een scherm met zo’n resolutie.
Nu weet ik dat Windows DPI scaling ondersteunt, en googelen leert mijn dat Citrix dat ook kan. Dus ik dacht: misschien is een scherm met 125% of 150% interessant, om alles wat scherper te krijgen.
Ik lees echter ook veel over gedoe/problemen als ik zoek naar DPI scaling.
Mijn vraag is dus: werkt DPI scaling met Windows 10 en Citrix (tegenwoordig) goed? Dat wil zeggen: als ik het één keer instel, werkt het dan goed in alle applicaties, en blijft het ook goed werken?
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.