Vraag

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:59
Ik zoek?
oortjes/in ear headphone/earbuds

Wat is je budget?
voor de perfecte oortjes voor mij wil ik wel 150 euro uitgeven, meer kan ook, maar is volgens mij niet nodig

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek luisteren van m'n android telefoon, van de zomer lange vliegreis in het verschiet, windows laptop of macbook, geluid vanuit m'n tv luisteren, evt. gebruiken om telefoongesprekken mee te voeren of collega's even buiten te sluiten

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al enige tijd op zoek en kwam QCY T5 tegen. Ook de IEM KZ ZSX Terminator ben ik tegen gekomen met goede kritieken.De 1More Stylish TWS wordt ook goed beoordeeld.

M'n startpunt voor de zoektocht was https://aartjan.nl/blog/ en https://www.scarbir.com/ die niet beiden tot dezelfde nummer één komen.
Hieruit heb ik een soort shortlist gemaakt/;

Welke vragen heb je hier nog over?
de QCY zijn volgens mij geheel draadloos, schijnen heel lekker te zitten maar wat mindere bas te hebben, ook hier op tweakers wat mindere berichten over connectie,
de KZ zijn bekabeld maar met wat aanpassingen draadloos te maken.
De 1More stylisch kunnen met meerdere devices koppelen en hebben AAC.
Alle bovengenoemde chinese merken zeggen mij eigenlijk niets, vanuit het verleden ben ik meer van Sony of JBL

Misschien zijn er nog wel andere exemplaren die voor mij aan te bevelen zijn.

Eigenlijk heb ik geen idee welke ik nu moet kiezen. Op dit moment gebruik ik de in ear oortjes die bij m'n telefoon zaten, kwaliteit bijna niets dus.

[ Voor 3% gewijzigd door miles op 01-03-2020 20:43 ]

Alle reacties

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[quote]miles schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:39:
Ik zoek?
oortjes/in ear headphone/earbuds

Wat is je budget?
voor de perfecte oortjes voor mij wil ik wel 150 euro uitgeven, meer kan ook, maar is volgens mij niet nodig
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek luisteren van m'n android telefoon, van de zomer lange vliegreis in het verschiet, windows laptop of macbook, geluid vanuit m'n tv luisteren, evt. gebruiken om telefoongesprekken mee te voeren of collega's even buiten te sluiten
In mijn ogen zijn oortjes voor een tussendoortje. En dus niet voor een vliegreis, omdat ze het misschien niet lang kunnen uithouden.
Welke vragen heb je hier nog over?
[i]de QCY zijn volgens mij geheel draadloos, schijnen heel lekker te zitten maar wat mindere bas te hebben, ook hier op tweakers wat mindere berichten over connectie,
de KZ zijn bekabeld maar met wat aanpassingen draadloos te maken.
De 1More stylisch kunnen met meerdere devices koppelen en hebben AAC.
Alle bovengenoemde chinese merken zeggen mij eigenlijk niets, vanuit het verleden ben ik meer van Sony of JBL
Ik zou alleen oortjes kiezen die op de verpakking Bluetooth hebben staan.
Eigenlijk heb ik geen idee welke ik nu moet kiezen. Op dit moment gebruik ik de in ear oortjes die bij m'n telefoon zaten, kwaliteit bijna niets dus.
In uw geval zou voor een hoofdtelefoon gaan of beide. Hoofdtelefoon voor lang gebruikt en oortjes voor tussendoortjes.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:59
In mijn ogen zijn oortjes voor een tussendoortje. En dus niet voor een vliegreis, omdat ze het misschien niet lang kunnen uithouden.

Ik zou alleen oortjes kiezen die op de verpakking Bluetooth hebben staan.

[...]

In uw geval zou voor een hoofdtelefoon gaan of beide. Hoofdtelefoon voor lang gebruikt en oortjes voor tussendoortjes.
Die paar keer dat ik in een vliegtuig zit vind ik draagbaarheid zwaarder wegen. Ik zie mezelf buiten de deur of op het werk niet met een grote hoofdtelefoon op m’n hoofd rondlopen. Iets compacts in m’n zak vind ik aantrekkelijker.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb de KZ ZSX en KZ ZS10 Pro, mede vanwege de aartjan review. Klinken erg goed, heb een lichte voorkeur qua geluid voor de ZSX, maar daarvan is het draagcomfort wel minder, dat ding is echt groot in mijn oorschelp. Vergeet ook niet de Sony MH755, gruwelijk goed voor < 15 euro.

Kijk ook naar de IEM reviews van Crinacle, die heeft een mooie buyer's guide voor als je true wireless earbuds wil, https://crinacle.com/guide/tws/

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.