Toon posts:

Constructie pergola

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn bezig met onze tuin, waarbij de hovenier een pergola heeft opgesteld. Hier gaan we verder niets geks/zwaars aan hangen. Puur onderbreking in de tuin
Wat mij opviel was de dwarsbalk dat deze tussen de staande palen is gemonteerd ipv er op
Iemand een idee wat hier een voordeel van zou kunnen zijn? Ik zie namelijk alleen maar nadelen....

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Waarom druk maken over een cosmetisch, niet dragende constructie, waar je zo te lezen niet van tevoren een specificatie hebt opgegeven aan de hovenier ?

Hij levert wat jij vraagt en als jij niet van te voren aangeeft wat jij ”specifiek” eist, dan vult deze je vraag gewoon in zoals het uitkomt of het makkelijkst is... logisch toch ?

Anders had je de hovenier een bouwbestek moeten aanleveren met de complete specificatie van de door jouw gewenste constructie.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Ook een gezellige goedenavond :-)
Je mag toch van een hovenier wel iets verwachten van een professionele constructie?
Het gaat idd om een cosmetisch iets. Maar het lijkt mij een beetje erg jammer als je na een paar maanden het al ziet veranderen door een niet tactische constructie

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoekblikje in de binnenhoeken lost het zo op...

Maar zo'n constructie kan geen kwaad, zeker niet wanneer er niks aan komt te hangen wat de moeite waard is.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maak eens een foto?

Verwijderd

Lukt helaas. Tweakers geeft aan: "Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma"

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Lukt helaas. Tweakers geeft aan: "Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma"
https://imgur.com/upload

Try SCE to Aux

Verwijderd

https://imgur.com/plJubJC

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2020 10:05 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het voordeel van deze constructie is dat je het afgezaagde vlak niet kan zien. Dus op dat vlak is het wel netjes. Ging je er zware dingen aan hangen?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat op de bovenzijde op deze manier veel vatbaarder is voor weer en wind

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

En hoeveel meer vatbaarder is het dan een hek wat per definitie ook niets bovenop heeft om het te bedekken? :P Als het goed is kan dat soort hout het met gemak jarenlang volhouden.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Reken jezelf rijk dat je de mogelijkheid hebt je hier druk over te maken.

Hoe de houten balken aan elkaar verbonden zijn is nog relevant maar ik zou dit niet als een zwak plek zien. Wat maakt t uit of die opligt of eraan hangt als de balk toch niet continu zwaar belast word in verticale richting.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:52:
Je mag toch van een hovenier wel iets verwachten van een professionele constructie?
Het gaat idd om een cosmetisch iets. Maar het lijkt mij een beetje erg jammer als je na een paar maanden het al ziet veranderen door een niet tactische constructie
Wat vind je er niet professioneel of niet tactisch aan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
Trinsec schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:18:
Het voordeel van deze constructie is dat je het afgezaagde vlak niet kan zien. Dus op dat vlak is het wel netjes.
Dit dus. Dit lijkt me de netste en dus de beste optie. d:)b
Trinsec schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:14:
En hoeveel meer vatbaarder is het dan een hek wat per definitie ook niets bovenop heeft om het te bedekken? :P Als het goed is kan dat soort hout het met gemak jarenlang volhouden.
Iedere houten schuttingpaal heeft aan de bovenkant precies hetzelfde "probleem" inderdaad.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:24

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Trinsec schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:14:
Als het goed is kan dat soort hout het met gemak jarenlang volhouden.
Enig nadeel is het dat allemaal recht is. Als het iets schuin aflopend was geweest liep het regenwater er af. Gevolg zou dan een nog langere levensduur zijn. (En iets minder mooi cosmetisch gezien). ;)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:36
Jemig zeg, ga anders in Amerika wonen, kun je hem direct aanklagen en kapot procederen om zoiets onzinnigs
Pagina: 1