Upgrade voor een mid range game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frachnil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-01 12:53
Beste Tweakers,

een maatje van mij wil zijn pc gaan upgraden en hij vroeg mij om hulp. Nu ben ik wel iets meer bekend met computers als hij, maar daar is het wel mee gezegd. Dus zou ik graag jullie mening willen weten over het lijstje wat ik heb samen gesteld. Hij hoeft geen hele dure high-end game pc te hebben, maar hij wil wel graag een fatsoenlijke upgrade van zijn i5 4690 en GTX 970. Hij speelt veel League Of Legends en hij merkte tijdens het gamen toch nog wel wat frame drops e.d. Ray tracing vond hij niet zo boeiend, wel zou hij dus graag van de frame drops af zijn en zou hij de mogelijkheid willen om op 1440p te kunnen spelen. Met dat in gedachten dacht ik dat een RX5700 in combinatie met een Ryzen 5 3600 wel interessant zou zijn, zijn jullie het daar mee eens? De X variant van de processor leek me niet heel veel interessanter en voor het prijsverschil dacht ik dat we die beter konden laten liggen, toch? Qua videokaart zat ik nog wel te twijfelen tussen de "normale" en XT variant. Zou een RX 5700XT misschien een betere investering zijn, of is die in dit geval niet de meerprijs waard? Zoals ik al zei speelt hij veel League of Legends. Af toe speelt hij ook wat Battlefield 1 & V, Anthem en Apex Legends. Dus dat moet de PC wel aan kunnen.

Hieronder even wat ik heb samen gesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 97,04€ 97,04
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 374,-€ 374,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 86,05€ 86,05
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 83,90€ 83,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 814,99

Ik zoek een?
Wat hij zoekt is een processor, moederbord, videokaart, geheugen en voeding. De kast en schijven neemt hij mee van zijn oude pc. Ik heb op[ Tweakers en HWI diverse reviews e.d. gelezen en zo ben ik eigenlijk op de bovenstaande componenten gekomen.

Wat is je budget?
Het budget is €1000,-. Hij hoeft ook geen super high-end game pc, maar gewoon een mooie en betaalbare upgrade van zijn huidige systeem waarmee hij weer even vooruit kan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het gaat vooral om de prijs/performance verhouding, merken boeien dus niet zo veel, als we maar waar krijgen voor het geld. Om die reden zat ik dus te denken aan AMD. Wat ik ervan lees, en ervaar, krijg je daar het meest voor je geld. Maar als er betere alternatieven/andere ideeën zijn hoor ik het graag

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hij wil er dus vooral op gaan gamen, met de mogelijkheid om op 1440p te spelen. Hij speelt veel League of Legends. Verder wil hij Battlefield V, Anthem en Apex Legends kunnen spelen.

Ik hoop dat mijn verhaal zo een beetje duidelijk is en dat ik jullie van alle nodige informatie heb voorzien. Als ik toch nog belangrijke informatie ben vergeten, laat het me vooral even weten. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn lijstje vinden en wat jullie op en aanmerkingen zijn. Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:12
Je zou het moederbord ook van de BBG kunnen kopieren.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
Is de kast nog goed? soms is het nuttiger om een wat nieuwere kast te kopen.
Wat voor schijven (ik neem harde schijven / SSD) heeft hij? SSD is een gigantische verbetering tov HDD.

Dat gezegd hebbende: voor league of legends heb je geen zware videokaart nodig . Zelfs eentje van 100 euro zou dit met gemak aankunnen (of zelfs igpu). Voor andere spellen is een iets betere videokaart natuurlijk wel handig.

• Frachnil
@99ruud99 dat is een snelle reactie, bedankt! Het moederbord uit de BBG is inderdaad ook een mooie optie. Toen ik mijn bovenstaande lijstje maakten was deze BBG er nog niet en kwam dat andere bord goed uit de testen die er toen waren (weet niet meer precies waar ik dat gezien heb, volgens mij op Hardware info).

Eigenlijk is het hele lijstje uit die BBG wel een mooi systeem denk ik... Maar weet jij, of iemand anders, het voordeel van de Coolermaster V550 Gold ten opzichten Seasonic uit mijn lijstje? De Seasonic lijkt bijna het zelfde, alleen iets (het scheelt niet veel, maar toch) goedkoper en heeft iets meer aansluitingen.

De oude kast is volgens hem nog goed, welke hij had wist hij op het moment niet precies maar hij zou het nog laten weten.

Hij heeft nu een 1TB HDD en een Crucial BX100 SSD van 250GB in zijn kast. Die SSD is denk ik het upgraden ook nog wel waard.

Zelf ken ik LOL niet zo goed, maar zal inderdaad niet heel zwaar zijn. Maar de andere games uit zijn lijstje hebben denk ik wel wat meer nodig toch?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:12
Ja, de andere games hebben meer nodig :)
voor lol: ik speel het met een i3-4130 ZONDER videokaart, dat zegt genoeg :P

Wat betreft de HDD en SSD: EIGENLIJK zou het ideaal zijn om gewoon een 500 GB of 1 TB SSD in de nieuwe pc te zetten (icm de 250 GB van nu ? ). Die HDD is leuk, maar vooral voor opslag. Games snel op kunnen starten is zo fijn :)

• Frachnil
Daar heb je wel een goed punt ja, SSD is wel erg lekker. Hij zei net ook dat ie daar ook wel an zit te denken nu. En dan wil hij voor die SSD uit de BBG gaan. Nogmaals dank voor je input! _/-\o_