Verkenner ziet wijzigingen in map niet meteen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb in Windows 10 de volgende ergerlijkheid in de Verkenner:
als ik een bestand wijzig, kopieer of verplaats op naam van map verander, dan moet ik eerst uit die map naar een bovenliggende map en dan er weer in en dan zie ik pas de verandering. Kan dat anders?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je de weergave al eens gereset (mappen herstellen) ?

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 01-03-2020 16:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
F5 doet het niet? Niet dat dit nodig zou moeten zijn maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Gaat het overigens om een lokale map of op een netwerk locatie ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
flopdoc schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:52:
Ik heb in Windows 10 de volgende ergerlijkheid in de Verkenner:
als ik een bestand wijzig, kopieer of verplaats op naam van map verander, dan moet ik eerst uit die map naar een bovenliggende map en dan er weer in en dan zie ik pas de verandering. Kan dat anders?
- Wat voor computer heeft u?
- Sinds wanneer is dit gebeurt?
- Om wat voor map of bestand gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:17
Is de computer in het algemeen trager geworden?
Pas een virusscanner geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ik heb niet de oplossing eruit gefilterd, maar het is geen uniek probleem. Wel een lastig te duiden.

Windows Explorer doesn't refresh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 18:30
Ik denk dat ik het weet. Althans, als jouw omstandigheden identiek zijn.
Heb je toevallig een UNC share/pad in de "snelle toegang" deel van je verkenner staan?
Ik heb dit destijds ook gehad dat als je een UNC share/pad had staan (welke soms geen verbinding had) dan moest je de hele tijd refeshen om wijzigingen in de verkenner te zien.

Als je dus netwerk connecties heb staan in je verkenner, gooi ze ter test (als dat kan) er even uit en kijk of het beter gaat.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Red Cell schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:54:
Ik denk dat ik het weet. Althans, als jouw omstandigheden identiek zijn.
Heb je toevallig een UNC share/pad in de "snelle toegang" deel van je verkenner staan?
Ik heb dit destijds ook gehad dat als je een UNC share/pad had staan (welke soms geen verbinding had) dan moest je de hele tijd refeshen om wijzigingen in de verkenner te zien.

Als je dus netwerk connecties heb staan in je verkenner, gooi ze ter test (als dat kan) er even uit en kijk of het beter gaat.
Ik ben nu niet thuis maar heb zeker netwerkshares in de Verkenner te zien.

Het is ook geen onoverkomelijk probleem, maar wel flink ergerlijk. Ik doe wat bestandsbeheer, denk dan "he, waar is dat bestand gebleven" en na refreshen en op en neer in de directory boom zie ik dan weer wat ik verwacht te zien..

Ik weet eigenlijk niet hoe lang ik dit heb, al maanden denk ik.

De F5 optie ken ik niet, ga ik proberen.

Het gaat om lokale mappen, en volgens mij ook alle mappen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
Jason X schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:42:
Ik heb niet de oplossing eruit gefilterd, maar het is geen uniek probleem. Wel een lastig te duiden.

Windows Explorer doesn't refresh
Dank voor de link, ik was nog niet op het woord Refresh gekomen (het is bij problemen soms domweg zoeken naar het juiste trefwoord).

Pagina: 1