Ik neem aan dat er nog Irix op staat?
Je kan er vanalles mee, je zou er een servertje op kunnen draaien, of als
, divx ripper, 3Dgraphics op renderen.
't is gemaakt om veel te rekenen dus 't wordt sowieso geen spelletjes bak.
(Hoewel je er ook Quake 2 en Doom op kan spelen)
Ik heb hier trouwens nog 4x32MB en 1x64MB liggen uit zo'n bak.
als je interesse hebt...
Kijk ook maar eens op de site van SGI zelf, daar vind je ook nog wel wat ideeën.
Je kan er vanalles mee, je zou er een servertje op kunnen draaien, of als
't is gemaakt om veel te rekenen dus 't wordt sowieso geen spelletjes bak.
(Hoewel je er ook Quake 2 en Doom op kan spelen)
Ik heb hier trouwens nog 4x32MB en 1x64MB liggen uit zo'n bak.
als je interesse hebt...
Kijk ook maar eens op de site van SGI zelf, daar vind je ook nog wel wat ideeën.
Niet?
[Specs]
Keuze uit 2 operating systems :
IRIX als dat erop staat. 6.5 is geloof ik de huidige stand van zaken, alles vanaf 5.3 is wel bruikbaar, ik geloof dat 4.x niet eens draait op deze dingen.
Linux is er ook voor verkrijgbaar.
Nog steeds de standaard in CAD/CAM-systemen, maar er zijn ook een aantal games, ook sommige van de bekendere, die hierop draaien, en met de grafische performance van dit soort bakken is dat echt lekker. Ik ben het niet met SiGNe eens dat ze niet geschikt zijn voor spelletjes, dus ultieme games, 3D-virtual reality in een kamer met rondom projectoren, worden meestal met SGI-hardware gebouwd (alleen dan een cluster van multi-processor-systemen).
Wel is voor de meeste CAD/CAM-applicaties van tegenwoordig die 128 MByte wel wat krap, zeker als er echt IRIX 6.5 op geinstalleerd is, dat vreet aardig wat meer RAM dan zelfs 6.2 (6.3 en 6.4 zijn speciale IRIX-versies voor bepaalde SGI-systemen, niet voor de Indigo2).
Overigens, als het de bak van Marktplaats is, vraag ik me af wat nu eigenlijk de proc is, want MIPS R10000 != MIPS R4400, maar van beide bestaan 200 MHz versies.
Als server zijn SGI-systemen problematisch, omdat ze om mij volslagen duistere redenen gekozen hebben de SCSI-controller op SCSI-id 0 te zetten, d.w.z. op de laagste prioriteit. Het gevolg is dat een zich misdragend device op de bus (zoals een tape-streamer), het systeem onbruikbaar maakt omdat de SCSI-bus wordt dichtgedrukt. Overigens zijn de interne en externe SCSI-bus gescheiden, elk een eigen controller.
Maar, gefeliciteerd, mooi systeem.
IRIX als dat erop staat. 6.5 is geloof ik de huidige stand van zaken, alles vanaf 5.3 is wel bruikbaar, ik geloof dat 4.x niet eens draait op deze dingen.
Linux is er ook voor verkrijgbaar.
Nog steeds de standaard in CAD/CAM-systemen, maar er zijn ook een aantal games, ook sommige van de bekendere, die hierop draaien, en met de grafische performance van dit soort bakken is dat echt lekker. Ik ben het niet met SiGNe eens dat ze niet geschikt zijn voor spelletjes, dus ultieme games, 3D-virtual reality in een kamer met rondom projectoren, worden meestal met SGI-hardware gebouwd (alleen dan een cluster van multi-processor-systemen).
Wel is voor de meeste CAD/CAM-applicaties van tegenwoordig die 128 MByte wel wat krap, zeker als er echt IRIX 6.5 op geinstalleerd is, dat vreet aardig wat meer RAM dan zelfs 6.2 (6.3 en 6.4 zijn speciale IRIX-versies voor bepaalde SGI-systemen, niet voor de Indigo2).
Overigens, als het de bak van Marktplaats is, vraag ik me af wat nu eigenlijk de proc is, want MIPS R10000 != MIPS R4400, maar van beide bestaan 200 MHz versies.
Als server zijn SGI-systemen problematisch, omdat ze om mij volslagen duistere redenen gekozen hebben de SCSI-controller op SCSI-id 0 te zetten, d.w.z. op de laagste prioriteit. Het gevolg is dat een zich misdragend device op de bus (zoals een tape-streamer), het systeem onbruikbaar maakt omdat de SCSI-bus wordt dichtgedrukt. Overigens zijn de interne en externe SCSI-bus gescheiden, elk een eigen controller.
Maar, gefeliciteerd, mooi systeem.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Deze en nog een ander zijn afdankertjes van een bedrijf, de 20" monitor met VGA aansluiting was het geld al waard.
Moet nog effe kijken wat ik met de PC ga doen, kan een leuke bak zijn om unix/linux op te leren.
Moet nog effe kijken wat ik met de PC ga doen, kan een leuke bak zijn om unix/linux op te leren.
welk bedrijf, en voor hoeveel, ben namelijk ook nog opzoek naar een SGI, Win2k geeft wel aan dat het een SGI is nu, maar heb toch liever een echte, gewoon voor puur renderwerk, spaart me wat proc tijd op deze kistOp zaterdag 04 augustus 2001 00:42 schreef Sinclair het volgende:
Deze en nog een ander zijn afdankertjes van een bedrijf, de 20" monitor met VGA aansluiting was het geld al waard.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Verwijderd
^Op zaterdag 04 augustus 2001 00:51 schreef C44 het volgende:
[..]
welk bedrijf, en voor hoeveel, ben namelijk ook nog opzoek naar een SGI, Win2k geeft wel aan dat het een SGI is nu, maar heb toch liever een echte, gewoon voor puur renderwerk, spaart me wat proc tijd op deze kist
|
ben ik ook altijd wel voor in.
als er nog wat over zijn mail dan ff
kun je er ook nog wat winst op maken.
deze bakken worden ook als RIP (Raster Image Processor) gebruikt voor het printen op een kleuren kopieermachine.
verschillende klanten hebben nog zo'n ding staan, draaien al vele jaren probleemloos 24/7.
perfect voor linux
verschillende klanten hebben nog zo'n ding staan, draaien al vele jaren probleemloos 24/7.
perfect voor linux
specs : wil je niet weten
Kan er geen windows embedded op ofzo? Ja stom misschien maar als je er windows op zou kunnen draaien, kun je toch ook gamen lijkt me? Ja ok, met Linux kun je ook gamen, maar ik zou wel eens willen weten hoe zo'n bak nu gamed, of dat een beetje te doen is...
Door de processor lijkt mij het draaien van W2k onmogelijk op zo'n SGOp zaterdag 04 augustus 2001 00:51 schreef C44 het volgende:
[..]
welk bedrijf, en voor hoeveel, ben namelijk ook nog opzoek naar een SGI, Win2k geeft wel aan dat het een SGI is nu, maar heb toch liever een echte, gewoon voor puur renderwerk, spaart me wat proc tijd op deze kist
kun je zowiezo ergens online 2de hands SGI bakken kopen ?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
ja zeker bij ebay.com bijvoorbeeld.Op zaterdag 04 augustus 2001 22:40 schreef Bamibal het volgende:
kun je zowiezo ergens online 2de hands SGI bakken kopen ?
jewel sgi heeft ook workstations gebaseerd op x86 cpu's (pentium3) die draaien onder linux of nt (ook nt5 dus) dat zijn workstations en niet dus de echte renderbakken.Op zaterdag 04 augustus 2001 13:32 schreef Sinclair het volgende:
[..]
Door de processor lijkt mij het draaien van W2k onmogelijk op zo'n SGlijkt mij dan
sgi bakken zijn gewoon heerlijke unix bakken
ook is irix een leuk besturingssysteem. alleen ja de software ervoor is eeerug lastig te krijgen die leech je niet zomaar.
als je nog meer indy's kunt krijgen contact me pleazeee ..
OK, maar een Indigo2 draait toch echt op een MIPS R4000, R4400 of R10000 processor.
Overigens, kijk uit voor de verwarringen in de namen : achtereenvolgens heeft SGI uitgebracht :
- Indigo, een paarse miditower;
- Indy, een helderblauwe kleine desktop, ca. 40x35x8 cm;
- Indigo2, een cyaan of paarse grote desktop, ca. 55x40x12 cm.
Deze systemen verschillen onderling aanzienlijk.
Een Indigo zou ik niet onder IRIX 5.x of 6.x willen draaien, daar is-ie te licht voor. Het ding is nog opgebouwd rond een bus waarbij alles, inclusief processor, als kaart wordt ingeschoven, lichtelijk achterhaald.
Een Indy loopt lekker op 5.x, en trekt 6.x ook indien er voldoende RAM inzit (hoewel ik tot nu to 6.2 draai, binnenkort gaat 6.5 erop, dat zal wel schrikken worden).
Een Indigo2 is gewoon het lekkerst onder 6.x.
Overigens, kijk uit voor de verwarringen in de namen : achtereenvolgens heeft SGI uitgebracht :
- Indigo, een paarse miditower;
- Indy, een helderblauwe kleine desktop, ca. 40x35x8 cm;
- Indigo2, een cyaan of paarse grote desktop, ca. 55x40x12 cm.
Deze systemen verschillen onderling aanzienlijk.
Een Indigo zou ik niet onder IRIX 5.x of 6.x willen draaien, daar is-ie te licht voor. Het ding is nog opgebouwd rond een bus waarbij alles, inclusief processor, als kaart wordt ingeschoven, lichtelijk achterhaald.
Een Indy loopt lekker op 5.x, en trekt 6.x ook indien er voldoende RAM inzit (hoewel ik tot nu to 6.2 draai, binnenkort gaat 6.5 erop, dat zal wel schrikken worden).
Een Indigo2 is gewoon het lekkerst onder 6.x.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Wij hebben op werk een indigo r10000 staan dat is een paarse dekstop. Mail anders eens naar vincent@menthenberg.nl met een vraag of hij je kan helpen, wij hebben naast die machines ook een stel O2's staan wat indy's wat groene indigo's en een challenger geloof ik.
Die ik en een maat van mij gekocht hebben zijn inderdaad van die paarse bakken.
Maar wat zijn de specs dan van die R10000 ?
Maar wat zijn de specs dan van die R10000 ?
Alles wat je wil weten op specs-gebied, zowel voor de Indigo2 als voor de R10000, kun je eenvoudig vinden op www.sgi.com.
Probleem is meer te veel dan te weinig info, je krijgt het tot aan de complete instructie-set en de interne timings opgelepeld.
Probleem is meer te veel dan te weinig info, je krijgt het tot aan de complete instructie-set en de interne timings opgelepeld.
Pagina: 1